На перший погляд завдання пошуку товару і постачальника в Китаї зараз вирішується дуже легко. Є безліч сайтів, на яких цей пошук постачальника можливий. В першу чергу це, звичайно ж, всім відомий Alibaba. Потім йдуть GlobalSources, Made-In-China, DHGate, Tradekey, HKTDC, 1688.com, yopt.org та інші. На цих бізнес майданчиках за першим же запитом знаходиться величезна кількість китайських постачальників.
Після чого постає питання вже не «Як знайти?», а «Як вибрати?» постачальника. Для цього в першу чергу відкидаються компанії, товари яких не зовсім підходять під ваш запит. Початковий long list постачальників фільтрується до short list по пріоритетним для Вас критеріям пошуку.
Це може бути:
- Рівень цін;
- Ширина або глибина асортименту;
- Наявність ключових характеристик або опцій;
- Наявність необхідних сертифікатів якості;
- Термін виробництва;
- Виробничі потужності;
- Привабливість дизайну;
- Досвід роботи з іноземними компаніями та інші критерії.
Якщо Ви шукаєте безпосередньо виробника, то також фільтруються і трейдингові компанії. На перший погляд, це очевидно - навіщо платити комісійні посереднику, якщо є прямі виробники? Але тут питання стоїть двояко. Китайці будуть пред'являти вимоги і до Вас - чи готові Ви працювати безпосередньо з виробником, чи достатній у вас об'єм продажів і чи здатні Ви замовити зі старту хоча б на MOQ? (MOQ - minimal order quantity, мінімальне замовлення, вказується в профілі компанії). Багатьом замовникам зручніше працювати саме з торговою компанією, тільки важливо знайти таку, яка підходить саме Вам.
Інший спосіб відразу відсікти непотрібне - це прибрати постачальників, які не відповідають потрібному регіону виробництва. Через те, що виробництво в Китаї носить кластерний характер шукати кожен товар найкраще в його регіоні виробництва, інакше Ви швидше за все заплатите за нього дорожче.
Який же ідеальний китайський постачальник? І коли конкретний постачальник підходить саме Вам?
- Ви цікавите його як клієнт, тобто ваші об'єми його влаштовують;
- Ви маєте схожі амбіції і темпи розвитку;
- Ви легко комунікуєте, простіше кажучи постачальник швидко відповідає на запити і проявляє до вас увагу;
- Постачальник має досвід роботи з клієнтами з вашої або близької до вас країни. Він знає ваш ринок і ключові параметри попиту;
- Він не намагається продавати всім підряд, а шукає 1-3 великих клієнтів в кожній країні. При регулярних закупівлях і певних об'ємах, Ви можете стати ексклюзивним представником в вашій країні.
Незважаючи на те, що постачальників зазвичай дійсно багато і конкуренція між ними досить велика, клієнтів теж вистачає на всіх. Зазвичай кожна фабрика історично набуває певну спеціалізацію виходячи з того, з клієнтами з яких країн вона переважно працює.
Тут не зовсім ясно, що з'являється першим: товари, вироблені певної фабрикою точно підпадають під запити клієнтів певних країн? Або перші великі клієнти фабрики своїми вимогами до вироблених продуктів задають певний стандарт, який потім привертає схожих клієнтів... Я думаю, буває і так, і так.