Тернопілля: в області зріс на 33% обсяг експорту м'яса великої рогатої худоби у Білорусь

Тернопілля: в області зріс на 33% обсяг експорту м'яса великої рогатої худоби у Білорусь

10.12.16 12:02 0 580
За 9 місяців поточного року зовнішньоторговий оборот облсті понад 400 млн дол. США. Сальдо торгівлі - позитивне і становиить 7,3 млн дол. США.

Про це повідомив начальник управління міжнародного співробітництва та фандрайзингу обласної державної адміністрації Віталій Сікіринський.

«Географія зовнішньої торгівлі товарами свідчить про пріоритетність європейського вектору, а основними партнерами є країни-члени ЄС. Їх частка становить майже 80%, тоді, як країн Азії – 9%, СНД – 6%. Безпосередньо при здійсненні експортних поставок товарів за кордон, на долю країн ЄС припадало 75% усього експорту з області, азіатських країн – 11%, країн СНД – 10%», - зазначив Віталій Сікіринський.

В усьому експорті товарів з області три товарні групи склали 70%. Це: електричні машини і устаткування (53%), зернові культури (10%), м'ясо і харчові субпродукти (7%).

"Одним із наслідків тривалого військово-політичного конфлікту на сході України стало поступове згортання двосторонньої економічної діяльності. З області повністю припинився експорт м'ясної продукції до Росії, тоді, як за 9 місяців 2015 року його обсяг становив понад 9 млн дол. США (це було близько 70% всього експорту товарів до Росії, а ще 19% складав експорт освітлювального обладнання). При цьому, свіже або охолоджене м'ясо великої рогатої худоби експортувалось з області виключно до Росії (його обсяг – 6 млн дол. США), а незначні поставки мороженого м'яса здійснювались до республік Білорусь, Казахстан, Киргизстан та Молдова", - прокоментував Віталій Сікіринський.

На перший погляд, втрата єдиного і головного ринку збуту м'ясної продукції, як і будь-якого іншого товару, – це достатньо неприємний, м'яко кажучи, і економічно болісний факт. Проте, це не відобразилось негативно на загальному економічному розвиткові області та зовнішньоекономічній діяльності зокрема. Навпаки, у ситуації, що склалася, підприємці своєчасно переорієнтувалися і зуміли не тільки наростити обсяг експорту цієї продукції до існуючих країн-партнерів, а й вийти на нові зовнішні ринки. Економіка області ще більше інтегрувалась у світовий економічний простір і, тим самим, підвищила свою конкурентоспроможність у міжнародному бізнес-середовищі.

Свіже (охолоджене) м'ясо великої рогатої худоби, яке у 2015 році експортувалось виключно до Росії, у цьому році почало надходити на ринки Республіки Білорусь. Ще й обсяг експорту зріс на 33%.

Експорт мороженого м'яса збільшився на 30%, зокрема: до Білорусі – у 2,4 рази, Казахстану – у 5,1 рази, Молдови – на 66%. А країни Азії – Республіка Грузія, Йорданське Королівство і Республіка Ірак та Африки – Єгипет – стали для області новими ринками у торгівлі мороженим м'ясом. Так, у країни Азії його експорт склав: до Грузії – 72%, Йорданії – 20%, Іраку – 8%, Єгипту – понад півмільйона доларів США.

А загалом, у січні-вересні 2016 року експорт м'ясної продукції з області збільшився і становив 134% від його обсягу у січні-вересні 2015 року, включаючи перші поставки мороженого м'яса і субпродуктів свійської птиці на суму понад 275 тис дол. США до Таїланду.

Щодо експорту освітлювального обладнання до Росії, то хоч і його обсяг зменшився на 42%, проте загалом експортні поставки цієї продукції з області на товарні ринки світу зросли на 27% та в абсолютному значенні перевищили той обсяг, що не поставлявся на російський ринок.

«Таким чином, завдяки умілим експортним „маневрам” представників малого і середнього підприємництва області ми підтвердили свою здатність провадити ефективну зовнішньоекономічну політику та зберегли статус надійного й конкурентоспроможного партнера у міжнародній економічній співпраці. Область здатна стабільно розвиватися, ефективно і своєчасно інтегруватися у глобальний діловий простір. Подальшому розвиткові зовнішньої торгівлі області сприятимуть постійна лібералізація механізмів її здійснення, зокрема з країнами-членами ЄС у рамках Угоди про асоціацію, а також вивчення нових алгоритмів, технологій і комунікацій у пошуку цільових споживачів наших товарів на зовнішніх ринках», - прокоментував Віталій Сікіринський.

Про це повідомили у Тернопільській облдержадміністрації
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Владислав Атрошенко ...
Наступна новина: Чернівці: Надання житлових ...

КОМЕНТАРІ