Що таке карданний вал в і яку функцію він виконує?

Що таке карданний вал в і яку функцію він виконує?

10.02.17 18:28 0 2863

Трансмісія автомобіля виконує важливу функцію - передає обертання колінвала на колеса.

Основні елементи трансмісії:

  • зчеплення, яке з'єднує і роз'єднує маховик колінчастого вала і коробку передач;
  • кардан або карданна передача - застосовується на автомобілях із заднім або повним приводом, потрібен для передачі моменту руху на провідну вісь;
  • редуктор - служить для підвищення або зниження крутного моменту, забезпечує постійну кутову швидкість;
  • коробка передач - дозволяє трансформувати однорідне обертання коленвала в певний режим їзди;
  • диференціал - розподіляє момент руху між ведучими колесами.

Якщо ми візьмемо звичайну механічну коробку передач, то побачимо в її складі три вала:

  • первинний або ведучий - з'єднує КПП з маховиком через зчеплення;
  • вторинний - жорстко пов'язаний з карданом, саме він призначений для передачі обертального моменту на кардан, а від нього вже на ведучі колеса;
  • проміжний - передає обертання від первинного валу вторинний.

Призначення карданної передачі

Будь-який водій, який їздив на задньоприводному або повноприводному автомобілі, а вже тим більше на газоні або ЗІЛ-130, бачив карданний вал - довгу порожнисту трубу, що складається з двох сегментів - більш довгого і короткого, які з'єднані між собою проміжною опорою і хрестовиною, що утворюють шарнір. До речі, якщо ви володар корейського автомобіля і вам потрібен передній кардан Musso/Korando - 96, то придбати його можна в інтернет-магазині http://зипбюро.рф (просто введіть в пошуку на сайті артикул 3310005701).

У передній і задній частині кардана можна побачити фланці для жорсткого з'єднання з заднім мостом і вторинним валом, що виходив з коробки передач. Основне завдання кардана полягає не тільки в передачі обертання від КПП на редуктор заднього моста, але і в тому, щоб ця робота передавалася при змінній співвісності зчленованих агрегатів, або, говорячи простою членороздільною мовою, - забезпечується жорстка зв'язка ведучих коліс із вторинним валом коробки передач, при цьому не перешкоджаючи незалежному переміщенню коліс і підвіски відносно кузова.

Варто також сказати, що карданна передача використовується не тільки в повно- і задньопривідних автомобілях, встановлюють її і на передньопривідних. Правда тут вона називається по-іншому (ШРУС) - шарнір рівних кутових швидкостей. ШРУСи з'єднують диференціал коробки передач з передніми колесами. Говорячи ж в цілому, принцип карданної передачі використовується і для інших цілей:
для зв'язку розподільної коробки з редуктором провідної осі - на позашляховиках з повним приводом;
для відбору потужності двигуна - вал відбору потужності, що виходить із КПП тракторів, служить для приведення в рух різного роду сільгосп обладнання через кардан, наприклад картоплекопачів або саджалок, дискових борін, сівалок і так далі.

Як уже писалося вище, карданний вал являє собою дві зчленовані за допомогою шарнірного з'єднання порожнисті труби. У передній частині є шліцовий валик, що входить в зачеплення із вторинним валом КПП за допомогою перехідної муфти. У місці зчленування двох частин кардана на кожній з них є вилка, і вони з'єднані між собою за допомогою хрестовини. На кожному з кінців хрестовини є голчастий підшипник. На ці підшипники надягають вилки і завдяки їм передача обертання можлива з одного вала на інший при утворенні кута від 15 до 35 градусів залежно від пристрою. Ну а в задній частині кардан прикручують до редуктора за допомогою фланця, який кріпиться на чотирьох болтах.

Важливу роль виконує проміжна опора, всередині якої знаходиться кульковий підшипник. Опора прикручується до днища автомобіля, а підшипник дає можливість валу вільно обертатися. Як ми бачимо, пристрій досить простий, заснований на принципі шарніра. Однак інженерам потрібно робити точні розрахунки, щоб всі елементи підвіски працювали збалансовано і узгоджено між собою.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 127)
Наступна новина: Можливості Android TV Box

КОМЕНТАРІ