Чернівці: Діти з особливими освітніми потребами мають рівний доступ до якісної освіти

Чернівці: Діти з особливими освітніми потребами мають рівний доступ до якісної освіти

22.02.17 10:17 0 681
Щороку у Чернівцях збільшується кількість учнів та кількість класів з інклюзивним навчанням. Згідно з рішенням виконавчого комітету Чернівецької міської ради, управління освіти і надалі забезпечуватиме рівний доступ до якісної освіти, соціалізацію та адаптацію дітей з особливими освітніми потребами.

Здійснюватиметься консультативно-методичний супровід інклюзивної й індивідуальної форм навчання та педагогічних кадрів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх навчальних закладах. Також буде укладено методичний посібник для навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання. У ньому використають досвід роботи адміністрацій та педагогів шкіл №№ 24, 27, 30 з інклюзивним навчанням. Буде активізовано співпрацю з громадськими організаціями з питань просвітницької роботи щодо впровадження інклюзивного навчання.

З метою забезпечення права дітей з особливими потребами на здобуття середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей, стану здоров'я у 2016/2017 н. р. для 88 учнів у 28 школах організовано індивідуальне навчання. Інклюзивною формою навчання охоплена 41 дитина з особливими освітніми потребами різної нозології в 36 класах 13 шкіл. Усі школи з інклюзивним навчанням забезпечені вихователями (асистентами вчителів) з розрахунку 0,5 ставки на 1 клас, в якому навчаються такі діти. Існуюча мережа шкіл з інклюзивним навчанням дає змогу рівномірно та якісно забезпечувати потребу дітей з особливими потребами в отриманні освітніх послуг за місцем проживання та бажанням батьків. Кожен навчальний заклад, в якому запроваджується інклюзивне навчання та виховання, створює власну модель інклюзії, що дає можливість перспективного планування організації інклюзивних класів шляхом комплектації їх за нозологіями і напрацьованим досвідом навчальних закладів.

Станом на 01.01.2017р. у 13 навчальних закладах міста введено 36 посад асистента вчителя у 36 класах. Виховною та позакласною роботою охоплені всі учні з особливими освітніми проблемами у навчальних закладах міста. З них 32 дітей займаються у гуртках за інтересами в позашкільних навчальних закладах міста. Учні з особливими потребами за бажанням та відповідно до стану здоров'я відвідують шкільні гуртки.

Нагальним є питанням забезпечення корекційно -розвивального середовища навчання дітей з особливими потребами дидактичним наповненням, оснащенням логопедичних кабінетів та кабінетів психолога, кімнат психологічного розвантаження; відкриття у закладах з інклюзивною формою навчання сенсорних кімнат. Навчальними закладами постійно проводиться відповідна робота щодо забезпечення безперешкодного доступу дітей з особливими освітніми потребами до загальноосвітніх навчальних закладів. Похилими з'їздами, пандусами, іншими формами архітектурної доступності забезпечено 35 навчальних закладів. Крім того, освітні заклади забезпечені знаками візуального попередження, що застосовуються у міжнародній практиці для позначення доступності для інвалідів.

Довідково

У 2016/2017 навчальному році загальна кількість дітей з психофізичними розладами становить 5058 осіб, з них: дошкільного віку – 2054, шкільного віку – 3004 (у тому числі з особливими освітніми потребами – 121 учень). Кількість дітей з інвалідністю у навчальних закладах міста – 432 особи, з них: у загальноосвітніх навчальних закладах навчається – 345 дітей, у дошкільних навчальних закладах – 87 дітей.

З метою виявлення, здійснення обліку, психолого-педагогічного вивчення дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, визначення адекватних форм та програм навчання в місті з 2011 року діє міська психолого-медико-педагогічна консультація (далі – ПМПК). Це дає змогу надавати дітям на ранніх періодах розвитку корекційну допомогу, а батькам – консультативно-методичну. У 2016/2017 навчальному році ПМПК обстежено 1800 дітей дошкільного та шкільного віку за різними нозологіями, що становить 46,7% по відношенню до загальної кількості дітей з психофізичними вадами розвитку.

У системі освіти міста функціонують 4 спеціальні дошкільні навчальних заклади, які надають освітні послуги 260 дітям з особливими освітніми потребами з різною нозологією (ДНЗ № 17, 31, 36, 37). Працює дві спеціальні групи (ДНЗ № 34) для дітей з важкими вадами мовлення (9 вихованців) та дітей з вадами розумового розвитку (14 вихованців).

Про це повідомили у Чернівецькій міській раді
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: На Вінничині депутати ...
Наступна новина: Тернополянки Анастасія ...

КОМЕНТАРІ