результати цього вивчення прозвучали на засіданні робочої групи міської ради з питань реалізації цінової політики у житлово-комунальному господарстві та на міському пасажирському транспорті.
Вивчення та перевірку розрахунків здійснювало Управління економічного розвитку Чернігівської міської ради. За його висновком, до наданих розрахунків є цілий ряд серйозних зауважень.
Перша група з них полягає в тому, що у витратній частині практично всіх наданих розрахунків бракує підтверджень наведених цифр. Окрім того, навіть для однакових транспортних одиниць розрахунки мають значні розбіжності в наведених нормах витрат будь-чого: палива, мастил, тих же акумуляторних батарей тощо. Тобто можна припустити, що це розрахункові матеріали на бажані цифри, аби показати доцільність прийняття саме підвищених тарифів.
Друга складова, якої бракує в поданих розрахунках тарифів – це об'єктивні дані про пасажиропотік. Вони дуже важливі для розрахунків тарифу, адже треба чітко розуміти, на скільки ділити витрати. Підтвердити той пасажиропотік, які перевізники наводять у своїх розрахунках, неможливо.
Тому економічне управління для порівняння зробило свій, нормативний розрахунок на підставі уніфікованої витратної частини й середніх цін. Також за основу були взяті умовні обсяги перевезень з урахуванням кількості сидячих місць у кожному автобусі та даних ЧТУ про середню тривалість поїздки 1 пасажира. У результаті вартість поїздки вийшла до 4 гривень.
Коментуючи ці дані на засіданні комісії, її голова Олександр Ломако теж констатував неякісність розрахунків, наданих перевізниками. Разом з тим, він визнав існування ряду очевидних причин, через які їх витрати об'єктивно збільшилися. Це ріст цін та розміру мінімальної заробітної плати. Об'єктивним фактом є також і загальна тенденція підвищення ціни на проїзд у багатьох містах України.
І найголовніше – відзначив він, - те, що за новими договорами чернігівські перевізники взяли на себе зобов'язання з оновлення автотранспорту, встановлення GPS-навігаційних систем на всіх машинах тощо. Це важливі і необхідні для міста речі. Але якщо GPS-обладнання порівняно недороге, то нові автобуси є дійсно дуже вартісними. А вже в цьому році різними перевізниками їх має бути придбано в сумі 12, за наступний рік – ще більше, і за 5 років у Чернігові має оновитися практично 100% автобусів на маршрутах.
Тож, враховуючи ріст витрат, а також для підкріплення інвестиційних можливостей перевізників робоча група більшістю голосів підтримала проект рішення, яким виконавчому комітету міської ради запропоновано розпочати регуляторну процедуру для встановлення вартості проїзду в міському громадському автотранспорті на рівні 4 гривень.
При цьому вартість проїзду учнів має залишатися 1,75 грн.
Вартість проїзду на «дачних» маршрутах у межах міста – теж 4 грн. За межами міста, де міська рада вже не має права регулювати ціну, вона має встановлюватися відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №240 від 25 березня 2015 року іншими суб'єктами владних повноважень.
Для порівняння: вартість проїзду, запропонована автоперевізниками – від 5 і майже до 8 гривень.
Довідково:
Додаток 1
Інформація щодо зростання вартості основних складових тарифу на проїзд у міському пасажирському транспорті (грн)
Показник
Квітень 2015 (встановлення попереднього тарифу)
Лютий 2017
Темп росту, %
Доля витрат у структурі тарифу, %
1
Диз.паливо
21,30
22,50
106%
45-50 %
2
Газ
9,88
12,05
122%
3
Шини 240-508
2415,80
2600,00
108%
2-3 %
4
Мінімальна заробітна плата
1218,00
3200,00
263%
30-35 %
Додаток 2
Зауваження до розрахунків перевізників:
1. Різні норми використання ПММ, запчастин, шин та матеріалів на однакові види транспорту;
2. Значний діапазон розмірів цін, прийнятих перевізниками у розрахунках, на шини, акумуляторні батареї, матеріали;
3. Відсутність у більшості випадків підтверджуючих документів щодо застосування прийнятих показників у розрахунках тарифів (тех.паспортів, договорів, накладних, наказів і т.д.);
4. Відсутність порівняльного аналізу фактичних та розрахункових витрат на здійснення пасажироперевезень;
5. Невідповідність планових розрахункових витрат звітним показникам діяльності перевізників;
6. Відсутність підтвердження обсягів пасажироперевезень, прийнятих перевізниками в розрахунках.
Додаток 3
Інформація про вартість проїзду у міському громадському пасажирському транспорті (відповідно до інформації міських рад станом на 15.02.2017)
Місто
Вартість проїзду у тролейбусі, грн/їздка
Вартість проїзду у автобусі, грн/їздка
Примітки
Львів
2
4
Переукладаються договори з перевізниками. Питання зміни тарифу на даний час не розглядається.
Херсон
2,50
5
Новий тариф прийнятий рішенням ВК № 42 від 10.02.2017 р.
Вінниця
2
3,50 – звичайний режим (30% автобусів КП «ВТТУ») ;
4 – режим маршрутного таксі
Не планують зміну тарифу
Івано-Франківськ
2
4
Не планують зміну тарифу
Чернівці
1,50
3
Планують зміну тарифу – 5 грн. Пройшли процедуру регуляторного акту, очікують виконком 21.02.2017 р.
Миколаїв
2
3,75 грн – до 10 км;
4 грн – з 10 до 20 км;
4,50-5,50 грн – більш 20 км.
Не планують зміну тарифу. Перевізники звернулися до мера з листом, але розрахунки не надали.
Рівне
2
3
Планують зміну тарифу – 4 грн. Пройшли процедуру регуляторного акту, очікують виконком у березні. Проводять обстеження пасажиропотоку.
Луцьк
2
3
Перевізники подали розрахунки на 4, 5 та 6 грн. Запущена процедура регуляторного акту. Проводять обстеження пасажиропотоку.
Ужгород
-
4
Не планують зміну тарифу
Кропивни- цький (Кіровоград)
2,50
4,00 – звичайний режим
4,50-режим маршрутне таксі
Не проходили регуляторну процедуру. 16.02.2017 року відбувся виконком. Рішення про збільшення тарифу було прийняте.
Полтава
2
4 – звичайний режим
Перевізники почали процес подачі розрахунків на 5 грн., але можливість підняття тарифу, наразі, не розглядається.
Кривий Ріг
2,50
5
Новий тариф діє з грудня 2016 року.
Суми
1,75
3
Перевізники подали розрахунки на 5 грн., та особисто кожний підготували проекти рішень ВК, які були опубліковані на сайті міської ради.
Тернопіль
3
4
Тариф діє з 10.01.2017 року. Не планують зміну тарифу.
Черкаси
2
4
Прийнятий новий тариф – кінець січня 2017 року.
Хмельницький
1,50
3 – 3,50
Пройшли громадські слухання та процедуру регуляторного акту. Планують підняття тарифу на 1 грн. по усім позиціям. Очікують виконком 23.02.2017 р.
Житомир
2
3
Не планують зміну тарифу
Одеса
3
5
Тариф діє з березня 2015 року. Не планують зміну тарифу.
Чернігів
2
3,50
-
Прес-служба Чернігівської міської ради
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Сімейний патронат: ...
Наступна новина: Чернівці: Збільшено видатки ...