Загальна інформація
Перший тролейбус вулицями Чернігова було пущено 5 листопада 1964 року. Тобто, історія підприємства складає більше, ніж 50 років.
КП «Чернігівське тролейбусне управління» зареєстровано розпорядженням виконкому Чернігівської міської ради №122 від 21.05.2007 р. як комунальне підприємство. Власником підприємства є територіальна громада міста в особі Чернігівської міської ради.
Майно підприємства знаходиться у комунальній власності і закріплено за підприємством на правах господарського відання. Керівник підприємства – начальник КП «ЧТУ» ЧМР Лавренюк Дмитро Олександрович.
Організаційна структура, персонал
Згідно із затвердженою структурною схемою КП «ЧТУ» підприємство очолює начальник управління. До недавнього часу до керівного складу входили 3 заступники начальника управління. З 1 липня 2016 року посади заступників начальника управління виведені зі штатного розпису підприємства.
Чисельність працівників КП «ЧТУ»
чол.
2015
2016
відхилення ("+" - збільшення, "-" - зменшення)
Середньооблікова чисельність за рік
624
600
-24
Облікова чисельність працівників станом на 31 грудня
627
564
-63
водії
179
176
-3
кондуктори
175
141
-34
загальновиробничий персонал
194
174
-20
адміністративно - управлінський персонал
79
73
-6
Інженерно – технічний персонал складає 71 особу. Повну вищу освіту мають 46 чоловік, базову та неповну вищу – 90 чоловік.
Вік працівників КП ЧТУ станом на 01.01.2017
Категорія
Всього, в т.ч.
до 50 років
50-55 років
після 55 років
Водії (трол + автоб)
176
91
37
48
100%
52%
21%
27%
(у водіїв тролейбусів пенсійний вік – 55 років)
Служба ремонту рухомого складу
102
25
13
64
100%
25%
13%
63%
Кондуктора
141
72
26
43
100%
51%
18%
30%
З метою збереження висококваліфікованих кадрів з 01.08.2016р. для водіїв тролейбусів збільшено розмір премії з 10% до 30%; для водіїв автобусів введено преміювання та доплата за класність (1кл – 25%, 2кл – 10%). В результаті заробітна плата водіїв автобусів збільшилась на 25%, водіїв тролейбусів – на 15,5%. З розрахунку за виконану норму годин, з/п водія тролейбусу складає: 3 клас – 3,3 тис.грн; 2 клас – 3,6 тис.грн; 1 клас – 4,1 тис.грн.
У грудні зарплата водія тролейбуса (з урахуванням понаднормово відпрацьованих годин та виходів у вихідні дні) склала 4,9 тис.грн (для порівняння: м.Суми – 4,4 тис.грн, в м.Полтава – 4,2 тис.грн; м.Житомир – 5,0 тис.грн; м.Луцьк – 4,9 тис.грн; м.Київ – 6,0 тис.грн).
Виробнича база
На балансі підприємства знаходиться: 105 одиниць пасажирських тролейбусів, 22 одиниці пасажирських автобусів, 6 спеціалізованих тролейбусів та 28 одиниць спецтехніки. Наразі найбільш серйозною проблемою міськелектротранспорту є стан рухомого складу. Переважна більшість тролейбусів застарілих моделей, 67,6% пасажирських тролейбусів відпрацювали нормативний термін експлуатації ( і це з урахуванням того, що в грудні минулого року придбано 10 одиниць нової техніки). Середній вік одного тролейбуса становить 18,7 років. Така ситуація негативно позначається на якості послуг, що надає підприємство. Середній вік пасажирських автобусів - 10 років.
КП «ЧТУ» експлуатує 106,7 км контактної мережі; 2594 опор; 4 диспетчерські пункти на кінцевих (кінцева зупинка «Бобровиця», кінцева зупинка «ЗКВ», кінцева зупинка «ОХВ», кінцева зупинка «2- міськлікарня»).
Характеристика виробничих приміщень. На даний час 80% приміщень потребують капітального ремонту, тому що забудова відбувалась в 1964 році. Водночас, керівник підприємства зазначив, що за минулий рік відремонтована роздягальня ремонтних майстерень та кімната відпочинку водіїв та кондукторів. На жаль, у поточному році капінвестиції на капітальний ремонт для КП ЧТУ не передбачені (потреба складає 5 млн грн).
Опис та обсяги послуг, що надає підприємство
- перевезення пасажирів;
- профілактичне обслуговування електротранспорту, середній та капітальний ремонт рухомого складу, контактно – кабельних мереж, тягових підстанцій;
- надання послуг юридичним і фізичним особам з ремонту автотранспорту;
- надання автотранспортних послуг;
- розміщення реклами на тролейбусах та опорах контактної мережі та ін.
Послуги з перевезення пасажирів підприємство виконує на підставі Договору про організацію надання послуг з перевезень міським електричним транспортом між КП «ЧТУ» та Управлінням транспорту і зв'язку ЧМР. У 2016 році ЧТУ обслуговувало 9 тролейбусних і 2 автобусних маршрути, а з грудня минулого року було запущено новий маршрут №11.
Основне джерело доходів - доходи від надання послуг з перевезення пасажирів міським електро – та автотранспортом.
Ціни на послуги, які надає підприємство, затверджені рішенням виконкому Чернігівської міської ради № 76 від 30.03.2015р., а саме:
- вартість разового квитка на проїзд тролейбусом – 2,0 грн;
- вартість разового квитка на проїзд автобусом – 3,5 грн;
- вартість місячного проїзного квитка у тролейбусі: громадський – 100 грн; студентський – 50 грн; учнівський – 25 грн; для юридичних осіб (повний) – 180 грн; для юридичних осіб (дійсний в робочі дні) – 130 грн.
Обсяги наданих послуг:
№
Показники
од.вим.
2015
2016
відхилення ("+" - збільшення, "-" - зменшення)
1
кількість перевезених пасажирів, тролейбус
тис.чол
38 659,5
38 084,5
-575,0
в т.ч. платних
тис.чол
11 715,0
11 266,6
-448,4
в т.ч. безоплатних
тис.чол
26 944,5
26 817,9
-126,6
кількість перевезених пасажирів, автобус
тис.чол
2 358,0
2 173,3
-184,7
в т.ч. платних
тис.чол
1 660,6
1 556,4
-104,2
в т.ч. безоплатних
тис.чол
697,4
616,9
-80,5
2
Середній вихід машин на лінію за добу
машин
тролейбуси
машин
58,0
58,2
0,2
автобуси
машин
11,9
12,4
0,5
3
Транспортна робота (пробіг)
тис.км
4 835,0
4 894,0
59,0
тролейбуси
тис.км
3 935,0
3 930,0
-5,0
автобуси
тис.км
900,0
964,0
64,0
4
Зібрано виручки за реалізацію одноразових талонів та місячних проїзних ВСЬОГО, в т.ч.
тис.грн
24 849,7
26 079,0
1 229,3
тролейбус
тис.грн
20 155,1
20 838,3
683,2
автобус
тис.грн
4 694,6
5 240,7
546,1
У минулому році придбано 10 тролейбусів на суму близько 40 млн грн, проведено середній ремонт 2 тролейбусів (1248 тис. грн), замінено контактної мережі 11,2 км вартістю 2080 тис. грн.
Освоєння капітальних інвестицій
Назва показника
Од.виміру
2015 рік
2016 рік
Освоєно капітальних інвестицій (бюджетні кошти)
тис.грн
4 784,0
42 485,0
в т.ч. придбання тролейбусів
тис.грн
3090,0 (сплата боргу ЗКВ за тролейбуси, отримані в 2014р.)
39 156,0 (отримано 10 тролейбусів)
в т.ч. ремонт тролейбусів
тис.грн
1694,0 (3 трол - середній ремонт)
1248,1 ( 2 трол - середній ремонт)
в т.ч. заміна контактної мережі
тис.грн
0
2080,9 (11,2 км. контактної мережі)
Програма енергозбереження
З метою економії електроенергії, яка використовується на опалення, придбано 2 нових твердопаливних котла. В результаті середньомісячне витрачання електроенергії по депо скоротилось на 39,4 тис.кВт (25%). За весь опалювальний сезон 2016-2017 років: економія по оплаті ел/енергії складає 438 тис. грн, економія за мінусом твердого палива та доставки - 263 тис. грн.
Впровадження на тягових підстанціях (ТП) терморегуляторів на систему опалення тягових підстанцій. При коефіцієнті роботи 0,5 витрачання електроенергії в опалювальний період складає 216 тис. кВт, або 419,5 тис. грн. Затрати на придбання 10 шт. терморегуляторів склали 3,5 тис. грн. Економічний ефект від впровадження терморегуляторів за опалювальний сезон – 416 тис. грн. Загальний ефект від впровадження програми енергозбереження складає 679 тис. грн.
Здійснено також заміну 26 вікон (17 вікон – головний корпус, 9 вікон – адмінкорпус) на металопластикові, обладнані системою примусової вентиляції.
Відремонтовано 1173 м2 покрівлі головного корпусу.
Податкові зобов'язання
КП «ЧТУ» є платником ПДВ; платником податку на прибуток на загальних умовах. У відповідності до діючого законодавства, на ФОП нараховується і сплачується 22% ЄСВ (близько 400 тис. грн щомісячно). Значну суму складає земельний податок (600 тис. грн, в порівнянні з 2015р. збільшилась в 2 рази).
Підприємством здійснюється відшкодування пільгових пенсій до Пенсійного фонду за працівників, що працювали за шкідливими умовами праці та досягли пенсійного віку. Перераховано пільгових пенсій:
2015 р – 2239 тис.грн (289 тис- власними коштами; 2000 тис.грн – фінансова підтримка ЧМР);
2016 р – 3364 тис.грн (364 тис.- власними коштами; 3000 тис.грн – фінансова підтримка ЧМР).
Структура доходу по видам діяльності наступна:
тис.грн
2015
2016
відхилення ("+" - збільшення, "-" - зменшення)
Чистий доход (виручка)
47 383
49 914
2 531
Тролейбус
20 262
20 860
+598
автобус
4 717
5 241
+524
Компенсація місцевого бюджету за пільгові перевезення
22 404
15 813
-6 591
Грошова підтримка
0
8 000
+8 000
Інші операційні доходи
2 829
5 210
2 381
реклама, оренда
139
410
+271
автостоянка
210
273
+63
реалізація товарів, робіт, послуг
343
810
+467
матеріали від списання основних засобів
94
745
+651
відшкодування збитків
8
15
+7
Інше
2 035
2 957
+922
Зміна постачальників
Загалом, якщо в 2015 році кількість постачальників складала 134, в 2016 р – 169.
В результаті зміни постачальників значно зменшилась закупівельна вартість на матеріали:
назва
2015 р
2016 р
економічний ефект
Вугільна вставка
67 тис.шт по ціні 4,5 грн
47 тис.шт по ціні 3,2 грн
151 100
контакт мідний
3,6 тис.шт по ціні 14,5 грн
2,3 тис.шт по ціні 12,5 грн
36 500
автолампочки
1129 шт по ціні 32,0 грн
973 шт по ціні 20,0 грн
16 668
Ізолятори для енергослужби
33 шт по ціні 63,0 грн
виготовляються власними силами
2 079
Електродвигуни на тролейбуси
30 шт по ціні 19-25 тис. грн
ремонт та відновлення власними силами, вартість ремонту складає 12,0 тис.грн
301 500
Адмінвитрати
Більш раціонально використовується автотранспорт для адміністративних цілей, що склало різницю пробігу - 14 885 км у порівнянні з 2015 роком.
Екологічна складова роботи підприємства
Міський електротранспорт є найбільш екологічно безпечним видом транспорту, не здійснює викидів в атмосферу шкідливих речовин та сприяє поліпшенню екологічного стану міста.
«Гострі» питання:
1 - Нехватка водіїв тролейбусів та кондукторів. Основна причина – низький рівень оплати. Так, водію 3–го класу з урахуванням всіх передбачених доплат та премій нараховується з/п на рівні мінімальної (3200). Якщо розглянути віковий ценз водіїв, то 27% складають пенсіонери.
З 4 березня стартує підготовка групи водіїв тролейбусів на базі учбового комбінату, загалом 10 чоловік пройдуть навчання, - сказав Дмитро Лавренюк.
2- Застарілий рухомий склад, який потребує значних витрат на утримання. При експлуатації нових тролейбусів: як мінімум на 5 років немає необхідності в значних матеріальних витратах на обслуговування (економія близько 17,4 млн грн), економія витрат на електроенергію за 5 років складе 13 млн грн, економія в обслуговуючому персоналі (ФОП та нарахування) за 5 років – 12,5 млн грн. Крім того, нова техніка має більш привабливий зовнішній вигляд та комфорт в салоні, що сприяє збільшенню пасажиропотоку в нових тролейбусах в порівнянні зі старими на 25% - за 5 років прогнозоване збільшення виручки на 22,6 млн грн. Разом 65,5 млн грн. і на ці кошти при вартості 1 тролейбуса 4,2 млн грн. можливо закупити 16 тролейбусів.
Створення на підприємстві комфортних умов праці. Необхідність проведення модернізації системи опалення виробничих приміщень та капітальний ремонт виробничих приміщень.
Перспективи розвитку
1.Оновлення рухомого складу (передбачається закупівля 5 нових тролейбусів).
2.Заміна та ремонт контактної мережі, тягових підстанцій та обладнання пересувної електротехнічної лабораторії. Передбачено здійснити заміну контактного проводу – 5 км, кабелю високовольтного – 4,5 км.
Прес-служба Чернігівської міської ради
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: На Волині затримано ...
Наступна новина: На Вінничині понад 100 ...