Автомобільна шина - це оболонка, виконана з резини, тканини і металу, яка встановлюється на обід колеса. Шина складається з каркаса, протектора, брекера, бічної частині та борту.
Тип транспорту
Гума для легкових автомобілів поєднує в собі хороші ходові якості (керованість і гальмування), низький рівень шуму і високий індекс максимальної швидкості. Шини для легкових авто зустрічаються найчастіше.
Шини для позашляховиків 4х4 - відрізняються підвищеним індексом вантажопідйомності і яскраво вираженим малюнком протектора, який забезпечує високу прохідність по бездоріжжю.
Шини для мікроавтобусів, комерційних авто - характеризуються підвищеним індексом вантажопідйомності, простим малюнком протектора, стійкістю до зносу. Зворотний бік цих достоїнств - зниження керованості і гальмування.
Крім цих шин, використовуються спеціальна резина на авто - це вантажні шини (на великі вантажівки і автобуси) і мотошини (на мопеди та мотоцикли).
Сезонність
Літні - розраховані на температуру від +5 0 С і вище. Такі шини мають менш виражений малюнок протектора. При їзді в жарку погоду літні шини охолоджуються і тверднуть. Така гума - ідеальний варіант для швидкої їзди, але за якісним дорожньому покриттю.
Зимові - використовуються при температурі нижче -5 0 С. Відрізняються від літніх моделей більш глибоким протектором і,часто, наявністю шипів. При їзді на морозі такі шини прогріваються і стають еластичними. Завдяки цим особливостям у зимових шин надійніше зчеплення з дорогою, що підвищує керованість автомобілем і скорочує його гальмівний шлях.
Зимові шини служать довше літньої гуми, але по максимальній швидкості їм поступаються.
Зимові шини бувають трьох видів:
- Для м'якої зими (європейський тип) - малюнок протектора нагадує «ялинку». Інша особливість - велика кількість прорізів;
- Для складної зими (скандинавський тип) - малюнок протектора утворений «ромбиками», розташованими в шаховому порядку. Характерна риса - елементи малюнка знаходяться досить далеко один від одного;
- Шип - для кращого зчеплення з крижаною поверхнею.
Всесезонні (універсальні) - застосовуються в температурному діапазоні від - 5 до + 7 0 С. Теоретично такими шинами можна користуватися цілий рік, що економічно вигідно.
У той же час практика показує, що універсальні шини по якостям поступаються спеціалізованим варіантам. Такі шини забезпечують гірше зчеплення з дорогою в порівнянні із зимовими і важчі на ходу, ніж літні моделі. Всесезонними шинами не можна користуватися ні в дуже морозну, ні в дуже жарку погоду.
Важливо: вибираючи всесезонні шини, переконайтеся, що вони підійдуть до помірного клімату. Досить часто зустрічаються вироби, розраховані на жаркий клімат з невеликою різницею температур повітря влітку і взимку. Такі всесезонні шини для помірного клімату не підійдуть.
Як видно з характеристик, літні та зимові шини виготовляються з гуми різного хімічного складу і призначені для відповідного температурного діапазону.
Зимова резина при температурі +5 0 С і вище стає ще м'якшою, а літня вже наближаючись до 0 0 С ще твердішою. І те, і інше істотно збільшує ризик аварії. Для кожного сезону необхідно мати відповідний комплект шин - літній та зимовий. Не економте на своїй безпеці!
Зустрічаються і такі види шин, як:
- Шосейні (Highway);
- Швидкісні (Performance);
- Всесезонні швидкісні (All Weather Performance).
Шипована і нешипована резина
Шиповані шини забезпечують саме надійне зчеплення з вкатаним снігом і льодом (для зими). Ця гума підвищує градус підйому для авто з переднім приводом. У той же час на сухому і мокрому асфальті, а також пухкому снігу, проявляються недоліки шипованих шин: погіршується зчеплення, збільшується гальмівний шлях, підвищується шум. Такий варіант підійде для частих поїздок за місто і подорожей.
Нешиповані («липучка») - показують відмінні результати при їзді в міжсезоння, але не підходять для льоду і укоченого снігу. Подібні шини тихіші, ніж шиповані, але знижують градус підйому машин з переднім приводом. Нешипована гума хороша для міських умов.
Під шип - оснащується спеціальними місцями для установки шипів. Такі шини обійдуться дешевше шипованих аналогів, при цьому водій самостійно вирішує шипувати або не шиповані гуму. Мінуси: подібні шини демонструють найгірші результати, ніж звичайні нешиповані моделі, а самі шипи по надійності кріплення поступаються заводським шипованним виробам.
Малюнок протектора
- Симетричний - буває двох видів (спрямований, ненаправлений).
- Спрямований - вісь симетрії проходить відносно центральної площини обертання колеса. Подібний малюнок нагадує «ялинку». Пам'ятайте, що напрямок малюнка має бути однаковим на всіх колесах. Гума з направленим малюнком відрізняється зниженою гучністю, і добре підійде для їзди по мокрій дорозі;
- Ненаправлений - вісь симетрії проходить відносно радіальної площині колеса. Такий малюнок зустрічається в двох варіантах: дві «ялинки», спрямовані в різні боки або малюнок, позбавлений спрямованості. Шини з ненаправленим симетричним малюнком зустрічаються найчастіше.
- Асиметричний - це комбінований варіант, який відрізняється від попередніх різним малюнком на кожній стороні шини. В результаті одна сторона шини (зовнішня) забезпечує зчеплення з асфальтовою дорогою, інша сторона розрахована на бруд і сніг. Це більш ефективні шини, але і ціна їх вище. Така гума встановлюється на дорогі машини.
Театральная афиша Москвы: лучшие спектакли
Понятие и признаки инфантильности: как распознать психологическую незрелость
Самі дієві мазі з трав
Як найкраще привітати: ідеї та поради