Є певні процедури, всі заходи є публічними, вони висвітлюються. Зараз необхідно об'єктивно визначитися, яка кількість людей «за», а яка «проти». Міська рада відкрита до спілкування, всі обговорення ми робимо відкрито.
Зараз проект будівництва дороги вже пройшов певний шлях, відбулися експертизи та цей проект поданий на тендер. Ми вже готові приступити до будівництва.
Наша річка Десна – це той смарагд, та перлинка нашого міста, якій останнім часом не приділялася увага.
Мені особисто комфортніше відпочивати в нашій місцевості.
Поруч з цим треба враховувати й фінансову складову. Десяткам тисяч чернігівців зараз не по кишені відпочинок у інших країнах.
На абсолютно виправдані витрачені кошти для того, щоб створити соціально значимий об'єкт в нашому місті «Золотий берег». Десятки тисяч людей оцінили виконані роботи та те, що ми зараз маємо якісне місце для відпочинку чернігівців.
На вже витрачена певна сума коштів і є затребуваність десятків тисяч громадян. Всі ці люди якимось чином на пляж потрапляють. Яким чином? Треба подивитися – це не складно. Частина тих людей, які не мають автомобіля, ідуть по тій самій Береговій, частина іде по вулиці Міхнюка, частина – від історичного музею. Машини, які раніше їздили, вони й надалі їхатимуть.
Я хочу позбутися того явища, коли автомобілісти виїжджають на берег річки, шляхом надання можливості припаркувати машину. На території пляжу вже побудований майданчик для цього, на ньому може розміститися близько 200 машин.
Стан вулиці Берегової всім відомий. Є затребуваність та замовлення значної частини громадян того, щоб вони могли доїхати на громадському транспорті. Нам треба визначитися: чи є суспільним фактором ця дорога та яка співставленість громадян, які хочуть доїхати до пляжу, і тих, які бажають там мати пішохідну дорогу.
У мене немає жодних сумнівів, що буде 1:10. Велика кількість людей може бути «за» будівництво цієї дороги. По моїх відчуттях близько 5 тисяч чернігівців будуть «проти» будівництва, а 50 тисяч - «за».
Є варіант – зняти кошти з проекту ремонту по вул. Берегова, вивести на публічне обговорення це питання та визначити, хто проти цього будів-ництва, а через рік остаточно прийметься рішення та проведуться громадські слухання. Я переконаний, що вони матимуть такий результат, який я назвав.
Тобто зараз варто визначитись з питанням: чи варто дослухатися до громадян, які хочуть комфортно доїхати до пляжу, чи ні.
Якщо вже ж таки будувати дорогу, то вона не може бути без двох полос: туди і назад. Якщо ж будувати тільки пішохідну та велодоріжку, то немає гарантії того, що машини по них їздити не будуть.
В принципі, можна зробити автодорогу для руху в один бік, але ж транспорт має десь і виїжджати. Якщо робити виїзд далі до історичного му-зею, то контролюючі служби та ДАІ нам цей проект не затвердять, тому що зараз там ширина проїзду біля 5 метрів, що не дає можливості запускати туди транспорт. От якимось там диким неправильним способом там їздять машини, які потрапляють у двори і так далі, але за правилами дороги там зробити не можна.
І – так, якщо цю дорогу (вул. Берегову), яка вже існує, по-тихому закатати асфальтом – теоретично проблема може бути вирішена і дорогу може бути звужено. Але за бюджетні кошти неможливо це зробити, адже проект можливий тільки по СНІПах, по всіх ДБНівських нормах, щоби бути затвердженим.
Відповідно, якщо робити дорогу – не може вона бути без двох смуг. Якщо вона з ними і по них будуть їздити мікроавтобуси – то по нормативах виходить наступне: 3 м плюс 3 м плюс 2 висоти бордюра – тобто в сумі 6,6м. Ширина бордюрів плюс до цього – двічі по 0,18 м. Далі: не підлягає сумніву, що задля безпеки людей треба робити пішохідну доріжку. Вона може бути мінімально 1,5 м і далі крок 75 см (теоретично – це ширина на кожного наступного пішохода). Розуміючи, що люди на пляж рухаються з якимись пакетами, сумками, дітьми – ми думаємо, що достатньо щоби розійтися, щоч і не суперкомфортно, 2,25 м. Ми розуміємо, що 1,5 м об'єктивно мало. Тобто плюс ці 2,25 та маленький бордюрчик 0,08 м.
По нормах, від краю дороги до велодоріжки повинно бути мінімум 50 см. Це може бути або суцільна клумба, або газон – будемо дивитися. Плюс ще 0,08 м. Була пропозиція по вело доріжці – 3 метри, але порахували, що аби дійсно не робити її в цій зоні громіздкою, пропонуємо зробити менше, 2 м. Сподіваємося, що велосипедист у якихось випадках може розминутися з іншим, їдучи у півкорпусу і над зеленою зоною. В принципі, це небажано, але ж усі ми розуміємо, що 2 велосипеди назустріч один одному вже роз'їхатися зможуть.
Відповідно з усього цього набирається 11,95 м. От і вся історія.
Далі: питання ціни – це проект, довжина, ширина, якість. У чому ма-разм був нашої пострадянської історії – це ямковий ремонт. Ми клали ас-фальт без основи. Виходила дорога як пластилін: сонцем нагріло – появилася колія. А повинно бути, що верхній шар асфальту 5 см, але на якісній основі. Німці в цій якості кладуть взагалі бетон. Наші піщані грунти – це будівельники кажуть – найгірші для міцності доріг, бо пісок потійно переміщається. Це для розуміння, що якщо ми зробимо щось дешевше, то це будуть викинуті гроші. А «пиріг» цей має вартість. Дивіться проект, дивіться ці роботи, перевіряйте.
наріжний камінь у цьому питанні – це забезпечуємо ми ком-фортний доїзд громадян до дамби чи не забезпечуємо. Якщо «так» - то ширина може бути тільки 6,6 м. Якщо «Ні» - то 6,6 ці можемо викинути, тоді можемо додати ще спокійно 3 м – і буде пішохідна і вело доріжка абсолютно без проблем. Але автомобілі ж тоді будуть продовжувати їздити там без усяких правил.
Я переконаний, що містянам ця дорога потрібна. Буде дуже дивно, коли меншість диктуватиме умови десяткам тисяч чернігівців, які хочуть комфортно доїхати на пляж, а не йти з дітьми та сумками пішки по спеці.
Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: У Тернополі збудують ...
Наступна новина: На Житомирщині хворі на ...