Чернігів: Товщина основи під асфальтом на перехресті пр. Миру та вул. Козацької - 65 сантиметрів

Чернігів: Товщина основи під асфальтом на перехресті пр. Миру та вул. Козацької - 65 сантиметрів

10.06.17 10:14 0 645
У Чернігові завершуються ремонтні роботи на перехресті проспекту Миру та вулиці Козацької. Вже вкладають фінальний шар асфальту; обсяг робіт, що залишилися невиконаними, мінімальний. Ці фотографії перехрестя зроблені вранці:

Яка основа зроблена під асфальтом на цьому перехресті?

Як вже повідомлялося раніше, 25 травня виконавчий комітет Чернігівської міської ради продовжив термін перекриття руху на цій ділянці міста до 15 червня, для проведення якісних ремонтних робіт та додержання технологічних процесів по скріпленню й затвердінню складових при влаштуванні верхнього шару основи. На цьому засіданні Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко прокоментував стосовно цього так: - «Ми йдемо на додаткові видатки для того, щоб забезпечити технологію і ця основа була вже закам'янілою. Інших варіантів, окрім як зробити основу саме такою, нема. Адже цим перехрестям йде інтенсивний рух транспорту величезного тоннажу. При температурі +30 +35 градусів асфальт нагрівається і при гальмуванні та початку руху такого транспорту асфальтне покриття поступово зсовується, виникають колійність і напливи. Шар нижньої основи (подушки) дорожнього покриття, який робиться зараз, має цьому протистояти, аби нове асфальтне покриття прослугувало без зауважень довше».

Причини, які послугували заміні верхнього шару основи та технологію вкладання нового шару основи на цій ділянці, прес-службі міської ради розповів голова правління ШБУ-14 Олександр Харчук. Розмова відбулася тиждень тому, минулої п'ятниці. Фотографії зроблені тоді ж:

Які фактори вплинули на заміну старого шару основи?

- Стара дорога була побудована за тодішніми радянськими технологіями. При побудові цієї дороги навантаження на вісь розраховувалося на автомобіль ЗІЛ 6 тонн. автомобільний парк змінився, з'явилося багато інших автомобілів вантажних. Зараз навантаження на вісь 12-14 тонн. Для прикладу, вага одного тролейбусу, навіть без пасажирів - 10 тонн. Також матеріали, які були використані в той час, вже не відповідають шньому навантаженню. Коли ми зробили місцями вирубки, керни, то побачили, що основа щебню була де 10 см, а де взагалі не було, тобто асфальтобетонне покриття було просто покладене на пісок. У тих місцях, де основа була, щебінь та пісок вже між собою змішалися, і з-за цього цей шар основи теж втратив свою опірну здатність. Якби ми просто поклали новий асфальт на таку стару основу, то найближчим часом з'явилися б напливи, колійність, тріщини, а потім ямковість. Тому робити нове покриття на старій основі було безглуздо.

З чого складається новий шар основи та всі по шагові дії?

- Ми вже наближаємося до європейських норм, товщина шару основи тут - 65 см. Основа складається з:

1. 20 см - це піщаний підстилаючий шар, він дренований.

2. Поверх цього піску по всій ширині вкладається геотекстильний матеріал, який має термообробку. Його призначення - запобігти перемішуванню щебню з піском, підвищити пружність, запобігти утворенню колійності в нижньому шарі основи та потраплянню води з нижнього шару піску наверх.

3. 16 см - щебенева суміш. Потім ці всі шари вкатуються.

5. 16 см щебеневої суміші, опрацьованої цементом. У результаті отримуємо низькомарочний бетон, потрібно тільки такий. Якщо буде високомарочний бетон, то він не буде працювати з асфальтобетоном разом. У них різні коефіцієнти розширення.

6. Вкладається армований геотекстиль (сітка), яка дає більше пружності.

7. 8 см - крупнозернистий асфальтобетон класу А.

8. 5 см - мілкозернистий асфальтобетон класу Б.

Бетонні плити вкладаються для кращого перекриття каналізаційних мереж та зв'язку.

Прес-служба Чернігівської міської ради
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Учасники АТО із Луцька ...
Наступна новина: Представники ОТГ з ...

КОМЕНТАРІ