Логопедія: Що це за наука?

Логопедія: Що це за наука?

02.07.17 13:00 0 1575

Логопедією називається наука, що вивчає структуру, симптоматику, механізми, протікання та причини порушень мовної діяльності плюс методи їх виявлення, усунення, а також попередження засобами спец. виховання і навчання.

Логопед - це фахівець, який виправляє недоліки мови як у дорослих, так і у дітей, а також навчає правильно говорити. Крім спотворення окремих звуків (неправильного їх проголошення або їх відсутності) існує велика кількість більш важких патологій:

  • загальна змазанность звуків;
  • заїкання;
  • порушення голосу, темпу або розуміння мови (або взагалі її відсутність);
  • загальне недорозвинення всіх сторін мови (не тільки звукової, але і граматичної, і змістової, що згодом виливається в порушення письма).

Виправлення всіх цих недоліків - це сфера діяльності та завдання логопеда. Він має володіти знаннями не тільки в сфері фізіології, але ще й вищої нервової діяльності, вивчити психологію і педагогіку, мовознавство і конкретну мову, способи виправлення звуків й інших порушень мови + отримати основи олігофренопедагогіки (роботи з розумово неповноцінними), сурдопедагогіки (роботи зі слабочуючими), а також медицини.

Даний спеціаліст працює на стику медицини і педагогіки, саме тому багато людей думають, що логопедів вчать в мед. інститутах. Але це не правда, логопед - це, в першу чергу, педагог, тому спеціальність "Логопедія" можна отримати в педагогічному ВУЗі.

Завдання професійної діяльності:

  • організація своєчасного виявлення мовних порушень, проведення диференціальної діагностики різноманітних форм порушень мовлення, здійснення поглибленого психолого-педагогічного обстеження осіб з вадами мовлення;
  • проектування і організація корекційно-педагогічного процесу з дітьми з вадами мовлення в різних типах освітніх установ;
  • планування, організація та проведення логопедичних занять в різних типах закладів освіти, охорони здоров'я і соціального обслуговування;
  • консультування осіб з вадами мовлення, їх батьків та педагогів;
  • здійснення психолого-педагогічної діяльності з профілактики відхилень у психофізичному розвитку, мовних порушень у дітей і дорослих;
  • попередження соціальної дезадаптації осіб з вадами мовлення;
  • здійснення просвітницької діяльності, розробка методичних матеріалів з питань корекційно-педагогічної роботи з особами з вадами мовлення;
  • взаємодія з іншими спеціалістами, які супроводжують дитину з вадами мовлення;
  • організація і здійснення управлінської діяльності установи освіти;
  • організація і проведення дослідницької діяльності;
  • самоосвіта.

Об'єкти професійної діяльності:

  • освітня діяльність в установах, що забезпечують отримання спеціальної дошкільної та шкільної освіти дітьми з вадами мовлення;
  • освітня діяльність з дітьми з вадами мовлення в організаціях охорони здоров'я;
  • освітня діяльність з дітьми з вадами мовлення в установах соціального обслуговування;
  • управлінська діяльність в установах і органах освіти.
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 127)

КОМЕНТАРІ