Що робити,якщо Ваша побутова техніка зламалася?

Що робити,якщо Ваша побутова техніка зламалася?

03.07.17 15:46 0 1405

Якою б якісною не була побутова техніка, вся вона рано чи пізно ламається, адже не дарма її називають "складною". Зазвичай нічого страшного в тому, що Ваш улюблений холодильник, або пилосос, або телевізор "занудьгував", немає. Чисто статистично, якщо телевізор або пральна машина складаються з декількох сотень електричних і механічних деталей, то при браку деталей на рівні 0,1 % приблизно в кожному четвертому приладі є деталь з відхиленням від заданих параметрів, так як контроль їх виробництва зазвичай вибірковий.

Звідси і з'явився гарантійний термін експлуатації (він зовсім не є гарантією від поломки, він означає, що виробник розуміє, що не може забезпечити 100 % контроль якості виробництва побутової техніки, особливо її покупних вузлів, і бере на себе зобов'язання усунути поломку Вашої техніки протягом даного терміну за свій рахунок). Так що з точки зору надійності відмова дефектної деталі в гарантійний період збільшує Ваші шанси на успішну експлуатацію відремонтованої техніки в подальшому (два рази в одну воронку...).

Отже, що робити, якщо Ваша з таким хвилюванням і сумнівами обрана побутова техніка все ж зламалася?

Перше, що необхідно зробити - подивитися, чи не закінчився гарантійний термін її експлуатації (він календарний, тобто якщо покупка зроблена 1 січня поточного року і термін гарантії - 12 місяців, то останній день її гарантійної експлуатації - 31 грудня цього року). Тому якщо Ви виявили, що останній день гарантії на Вашу техніку - сьогодні, не відкладайте звернення в сервісний центр (наприклад, в Одесі побутову техніку можна відремонтувати тут) або єдину сервісну службу виробника. Якщо Ви можете вчасно зробити заявку на ремонт або передати Вашу побутову техніку в ремонт - то він швидше за все буде гарантійним. Якщо робочий час уже закінчився, а єдина сервісна служба у виробника відсутня - знайдіть в інтернеті електронну адресу продавця або фірми-виробника і відправте на дану адресу лист із заявою про виниклу несправність із зазначенням Ваших даних, дати покупки та фірми-продавця, реквізитів побутової техніки і описом проблеми. Цим Ви зможете зафіксувати момент виникнення несправності і підтвердити факт заяви про проблему до закінчення гарантійного терміну, так як на поштовому сервері залишається не тільки текст листа, але і фіксується дата і час його відправлення. Якщо для Вас відправка такого листа є проблемою - зверніться до родичів, знайомих, сусідів з проханням відправити такий лист від Вашого імені.

Гарантійний термін ще не закінчився

Якщо гарантійний термін не закінчився, необхідно вирішити, чого Ви в даній ситуації хочете в принципі. Якщо все-таки хочете спробувати свідомо поміняти свою побутову техніку - звертайтеся до продавця офіційно заявив про наявність дефекту і вимогою про обмін.

Обов'язково робиться два примірника, один необхідно передати продавцю, на іншому отримати позначку передачу заяви з датою, підписом працівника і печаткою продавця. Якщо продавець відмовляється офіційно прийняти заяву - беріть двох будь-яких сторонніх свідків і на своєму екземплярі під записом про передачу заяви вказуйте їх дані і контактні телефони та свідки ставлять свої підписи, юридично це рівноправно. Це необхідно, щоб точно зафіксувати дату звернення. Не забудьте тільки, що вимога про обмін побутової техніки, як і вимога виконання безкоштовного гарантійного ремонту побутової техніки, буде законною лише в разі, якщо поломка викликана заводським браком, а не є наслідком зовнішнього впливу на прилад або порушення умов його експлуатації. І що для перевірки даної умови продавець (або сервісний центр) має право провести діагностику товару, що потребує часу і доставки товару в сервісну службу (до речі, доставку побутової техніки вагою понад 5 кг для проведення ремонту або діагностики, продавець зобов'язується зробити своїми силами або ж оплатити Ваші документально оформлені витрати на доставку техніки).

Обмін же технічно складної побутової техніки (перелік обумовлений Законом про захист прав споживачів) в принципі проводиться тільки при наявності непереборного дефекту (або який багаторазово проявляється після його усунення) або неможливості його усунення в обумовлений законодавством термін. Найчастіше цей шлях - найбільш конфліктний і іноді призводить до тривалої неможливості використання техніки за прямим призначенням. Тут також необхідно зазначити, що згідно із законодавством в разі неможливості використання Вашої техніки в гарантійний період через її несправність продавець (або його представник) зобов'язаний за Вашою вимогою надати Вам функціонально аналогічну побутову техніку на час ремонту.

Крім того, не забувайте, що за законом визначено максимальний термін виконання гарантійного ремонту в разі, якщо при зверненні до продавця (його представника) з Вами уклали договір (угоду) із зазначенням терміну усунення недоліку - 45 днів. Якщо ж така угода не укладена - Ви маєте право вимагати усунення недоліку негайно, тобто в мінімальний термін, об'єктивно необхідний для їх усунення з урахуванням звичайно застосовуваного способу. Зазвичай це кілька днів..

Будемо робити ремонт: Що потрібно знати?

Якщо Ви вирішили виконати ремонт - подивіться, чи не вказано в гарантійних документах на Вашу техніку телефон єдиної сервісної служби виробника. Якщо вказано, а проблема у Вас виникла з великою побутовою технікою (пральна або посудомийна машина, холодильник або морозильна камера, водонагрівач, телевізор великої діагоналі) - приготуйте всі гарантійні документи на апарат і телефонуйте (дзвінок безкоштовний). Вашу заявку офіційно зареєструють, оброблять і передадуть працівникам офіційного сервісного центру для виконання.

Якщо єдиної сервісної служби немає, або проблема у Вас виникла не з великої побутової технікою - пошукайте в документах продавця, куди фірма-продавець рекомендує звертатися за виконанням гарантійного ремонту - і знову ж таки робіть заявку, для великої побутової техніки краще знову ж через заяву, щоб зафіксувати дату звернення, для іншої - обов'язково отримайте квитанцію про приймання Вашої техніки в ремонт з датою звернення і обов'язковим зазначенням її стану, комплектності та наявного дефекту.

Якщо з якоїсь причини Ви не можете або не хочете звертатися за усуненням дефекту до продавця або його представника - при наявності правильно оформлених гарантійних документів фірми-виробника техніки у Вас є право звернутися за послугою в будь-який сервісний центр, який є офіційним представником виробника. Крім того, якщо в місці Вашого проживання немає представників продавця Вашої техніки або її виробника - Ви можете звернутися в будь-який сервісний центр, виконати платний ремонт, отримати документи про його виконання і оплату (обов'язково касовий чек або квитанцію суворої звітності) і пред'явити продавцю для повернення ваших витрат. У будь-якому випадку радимо всі документи, які з'являться у Вас в процесі усунення виниклих у Вашому приладі недоліків, зберігати як мінімум до закінчення гарантійного терміну.

Гарантія закінчилась

Якщо гарантія на побутову техніку все ж закінчилася - подивіться, чи не обумовлено чи в гарантійному талоні виробника безкоштовне сервісне обслуговування Вашої побутової техніки (у деяких виробників передбачено повністю або частково безкоштовне виконання ремонту ще протягом одного-двох років експлуатації, просто при поломці Ви вже не зможете повністю скористатися своїми правами, передбаченими Законом про захист прав споживачів). Якщо варіантів безкоштовного отримання послуги немає - звертайтеся в будь-який сервісний центр за Вашим вибором за платним ремонтом побутової техніки. При цьому переконливо рекомендуємо не звертатися за ремонтом до людей, які не мають офіційного статусу (їх ознаки - конкретна адреса, а не тільки номер стільникового телефону, наявність стаціонарного телефону, обов'язкове юридичне оформлення послуги у вигляді договору, наявність печатки на договорі), інакше Ви через можливу економію 10-15 % ризикуєте в кращому разі втратити суттєву суму грошей, а в гіршому - привести свою побутову техніку в неремонтоздатний стан. Не будемо брехати, що сервісні центри завжди роблять ремонт з 100 % якістю і не припускаються помилок - але наявність юридично оформленого документа про виконану (або виконувану, але не завершену) послугу з ремонту побутової техніки гарантує Вам можливість пред'явити їм свої претензії.

Залишилося побажати швидкого і якісного ремонту Вашої побутової техніки!

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 127)
Попередня новина: У Рівненській області ...
Наступна новина: Текстиль: Що це таке?

КОМЕНТАРІ