Тарифи в Чернігові,як відголос української проблеми

Тарифи в Чернігові,як відголос української проблеми

07.07.17 08:09 0 479
Після публікації повідомлень про намір здійснити зміну діючих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються комунальними підприємствами за сайті Чернігівської міської ради в мережі Інтернет та соціальних мережах відбувається їх обговорення.

Не обходиться і без пересмикування фактів та намагання ввести в оману чернігівців. Мовляв, місцева влада і не думає про покращення якості обслуговування в Чернігові. А це не відповідає дійсності і шкодить об'єктивності у висвітленні ситуації, що склалася в Чернігові та Україні. Тому спробуємо пояснити основні моменти, які свідомо опускаються під час дискусій:

Неправомірні звинувачення

У всіх звинуваченнях, що тарифи підвищуються місцевою владою, не наголошується на причині такого підвищення. А це, безумовно, підвищення мінімальної зарплати в Україні. Тобто в тих тарифах, які почали діяти в Чернігові з 15 червня 2016 року, це ніяк не могло бути ти передбаченими.

ЖЕКи чи житлово-комунальні підприємства, які працюють в цій сфері, моніторять ситуацію в містах України і бачать економічні обґрунтування для порятунку жилого-комунальної сфери.

Наприклад зараз діючий середній тариф у Чернігові на 16 послуг, що діє в Чернігові 2,49 гривень з ПДВ за метр квадратний. Після підвищення, наприклад, по КП "Деснянське" він становитиме 3,49 грн. Тоді як у Миколаєві – 3,64 (після 1 лютого 2017 року). Житомир тільки планує підвищення, а старий тариф у них – 3,52 встановлений ще у червні 2016, як і у нас. Готуються до підвищення і Суми – 3,10 (зараз, встановлені ще у квітні 2016 року). Міста Західної України: Луцьк –4,11 (встановлено з 1.02.2016 року) і Львів - 4,65 з 1 квітня 2017 року.

Моніторинг рівня тарифів по містах України станом на 23.06.17 р.:

Головна мета підвищення - утримати житловий фонд від руйнування перед передачею в ОСББ і розпочати системні кроки по поліпшенню БЕЗПЕКИ.

Одне із проблемних питань: чому збільшується тариф на обслуговування електромереж - стосується саме електробезпеки жильців. Місто зробило висновки після того, як несумлінні жильці «економлять» на електриці і ризикують життям сусідів.

ЖЕКи провели розрахунки по вартості житла і повісили їх на кожному під'їзді кожного будинку.

5 причин підвищення тарифів

Про п'ять причин підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги розповів заступник Чернігівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Андрій Черненко:

Мінімальна зарплата. Перша причина - це підвищення на Всеукраїнському рівні мінімальної заробітної плати до 3200 гривень.

Галузева угода. Друга - галузева угода, яка підвищила заробітну плату з 1450 до 1684 гривень.

Земельний податок. Третє питання, яке вплинуло на підвищення тарифів – це земельний податок, який піднявся майже в 2 рази.

Електроенергія. Четверта причина, яка спонукала до зростання це - підвищення тарифів на електроенергію. Була 0,99 копійок, а - 1 гривня 68 копійок. Це суттєве підвищення , яке абсолютно не залежить під міської влади.

Паливно-мастильні матеріали. Всі машини – вивезення сміття, обслуговування території – потребують і палива, і обслуговування, що також підвищилися.

Всі комунальні підприємства звернулися до міської ради з обґрунтованим клопотанням про підвищення тарифів. економічний відділ міської ради перевіряє ці обґрунтування.

Через старі тарифи маємо щомісячно близько мільйона гривень збитків. А громада, жителі вимагають якісного і прибирання території і утримання житла загалом. І ставиться під загрозу підготовка до опалювального сезону.

Про тарифи для кожного будинку

Про тарифну сітку для кожного будинку розповідає тимчасово виконуюча обов'язки начальника комунального підприємства ЖЕК-10, головний інженер Ольга Рогова:

-Тарифна сітка для всіх житлово-комунальних підприємств єдина. Методика розрахунку тарифу єдина, так як базується на єдиних законодавчих актах. Але тариф для кожного будинку - він різний. Розраховується він від комплектності самого будинку.

Так тариф залежить від матеріалу конструктивних елементів:

-Від матеріалу та довжини інженерних мереж.

-Кількості запірної арматури.

-Перерізу та довжини електричних мереж.

-Наявності та терміну експлуатації ліфтового господарства.

-Розміру прибудинкової території.

-Кількості зареєстрованих мешканців.

Тобто зовні 2 однакових будинки можуть мати різні тарифи. Жодного будинку з однаковими тарифами не буває, так як їх комплектність різна. Тому, наприклад, відповідно тариф на прибирання у 5-поверховому будинку та прибирання прибудинкової території може бути більшим, ніж у 9-ти та 10-поверхівках. Це залежить від чинників вище.

Поліпшення якості послуг

-Міський голова Владислав Атрошенко особисто виїздить у різні мікрорайони міста, – розповідає заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Андрій Черненко. - І перевіряє, як прибирається сміття, як утримується територія, як виконується роботи тими чи іншими підрозділами. А потім робить серйозні висновки. Так уже позбулися посад кілька керівників підрозділів. Головна вимога міського голови до керівників - забезпечити результат та довіру людей.

Прагнення одне - залишити на такому рівні темпи розвитку міста, оновлювати техніку для прибирання Чернігова і тримати двори й житловий фонд чернігівців у чистоті та порядку.

Вже у вересні чекаємо техніку для поліпшення приибирання. Звичайно, одержимо не стільки, як хотілося б, але це відчутно вплине на ситуації в місті.

Про позитивну динаміку з ремонтами

Додає начальник комунального підприємства «Деснянське» Віктор Пригара:

- Після того, як у червні минулого року тарифи підвищилися, ми змогли вперше за кілька років збільшити кількість, тобто обсяг ремонту будинків. Але це основна наша робота перед опалювальним сезоном у зимовий період, щоб утримувати будинки у БЕЗПЕЧНОМУ стані.

На діаграмах при аналізі ситуації зараз це добре видно. Коли підвищилась мінімальна заробітна плата, кількість ремонтів знову почала падати. Тому, якщо тариф відшкодовується, то ми довели, що уміємо працювати і підтримувати житлові будинки в належному стані.

Я з гордістю можу сказати, що за 2016 рік, у нас не було жодної відмови мешканцям на ремонт будинку. По кожному будинку ми звітували на сайті Чернігівської міської ради, - сказав Віктор Пригара.

Кожен чернігівець може ознайомитися з тарифами на офіційному сайті Чернігівської міської ради в розділі «Нагальні питання»: http://chernigiv-rada.gov.ua/nagalni/nag-pitannya.

Вероніка ШЕВЧУК
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Берегівською місцевою ...
Наступна новина: Підприємці Тернопільщини ...

КОМЕНТАРІ