Особливості реклами в Яндекс Директі

Особливості реклами в Яндекс Директі

05.08.17 23:11 0 1557

Як реєструватися, скриплячи мізками підбирати ключові запити, креативити і складати рекламні оголошення, відправляти їх на модерацію, встановлювати ставки, витрачати гроші і користуватися додатковими благами ми розповідати не будемо - про все це докладно розписано на сторінці Допомога Яндекс.Директу. Ми ж спробуємо розглянути трохи більш докладно те, чого там немає.

Для початку - дві новини, і обидві погані:

  • Яндекс Директ не призначений для ледарів (для розумових - в першу чергу);
  • Яндекс Директ - це дороге задоволення для ледарів (привіт потенційним банкрутам!).

Як працює контекстна реклама?

Розглянемо принцип роботи Яндекс Директ на простому прикладі. Припустимо, ми продаємо м'які меблі. Що ми робимо? Для цього ми реєструємо рекламний аккаунт Яндекс Директі, з горем пополам складаємо оголошення з текстом «Продаю самі меблеві меблі в країні», купуємо у Яндекса слово (або запит) «меблі» (деякі примудряються купити «продаю меблі») і кожен божий день, коли гаряче улюблений нами користувач (він же потенційний покупець) вводить в рядок пошуку Яндекса заповітне слово «меблі» і тикає на кнопку «Знайти» - відбувається міні-диво.

Яндекс Директ риється в списку оголошень і витягує наше, показуючи його в тому чи іншому місці. Далі, потенційний покупець клацає по оголошенню, потрапляє на наш сайт, який, не будемо брехати, цілком можливо, йому сподобається (кожен власник точно обожнює власний сайт, хто б сумнівався) і він зробить покупку. На перший погляд все організовано досить просто.

Але є 2 маленьких «але», які здатні засмутити новачка:

  • Конкуренція. Ми не самотні в прагненні продати меблі, бо як не крути, капіталізм в окремо взятій країні все ж переміг, показавши свій хижий оскал (здається, так нас вчили на уроках політекономії);
  • Асортимент. Ще 1 бич капіталізму. Якщо подумати, то виявиться, що меблі бувають різні (це вам не югославські стінки в епоху дефіциту: від тумбочок за $ 50 / кг, до шаф-купе по $ 3000 / шт. Любов до останніх у нашого населення часом переходить в маніакальну форму (в залежності від того, хто біля керма, наскільки закручені гайки etc). В муках вибору покупець буде кидатися серед сайтів, як баскетбольний м'яч, і не факт, що в результаті залетить саме в наш кошик.

Вартість реклами в Директі, або скільки коштує клік для народу?

Запам'ятайте, а краще запишіть. Ставки в Директі залежать від CTR (клікабельність - параметр «якості»), що показує співвідношення кількості показів до кількості переходів (кліків) по вашій об'яві. Наприклад, якщо було 100 показів оголошення (запиту) і 10 переходів по ньому, то CTR оголошення (запиту) дорівнює 10 %.

За інших рівних, якщо у вас з конкурентом CTR = 10 %, то на вигідній позиції виводиться оголошення з більш високою ставкою.

Висновок 1: чим вище CTR оголошення, тим солодше життя. Але на жаль, не завжди...

Таємнича формула (зберігається в надрах банку десь в Цюріху), по якій оголошення відбираються до показу: f (CTR * BID), де BID (не плутати з біде) - ставка (і хто тільки вигадує ці складні терміни?).

Висновок 2: в Яндекс.Директ існує конкуренція, яка часом перетворюється в мордобій. При цьому сам Яндекс спостерігає за всім, що відбувається з милою посмішкою на обличчі і як би встановлює єдині умови гри для всіх рекламодавців.

Як показують бойові навчання, робота в Директі може приймати 2 форми: від уповільненої «холодної війни» (коли ставки вляглися і конкуренти поділили ринок) до справжніх бойових дій з важкою бронетехнікою (бюджет) і авіацією (спроби склікування конкурента з приходом чергового, часом відверто тупого рекламодавця, особливо з великим бюджетом). Тут пригадується вислів однієї мудрої людини: «Я виділив йому необмежений бюджет, але він і в нього не вклався».

Напрошується другий висновок: реклама в Яндекс.Директ - це щоденний моніторинг конкурентів і аналіз ринкової ситуації. І забудьте про високу якість свого товару, вона (якість) нікого не цікавить.

Висновок 3: не потрібно розпорошуватися (просити, мститися, скаржитися, боятися, витрушувати повну попільничку з недопалками на проїжджу частину). Якщо в асортименті вашого магазину - дивани, стінки і дитячі меблі - ви зобов'язані показувати оголошення саме тим, хто шукає саме ці товари. Трансляція на запити «дачні меблі», «меблі для спальні» і т. д. - це безглузде заняття, що приводить до підвищення ціни кліка і зниження CTR.

Деякі наївні рекламодавці скажуть: «А яка різниця? Ну, побачить він моє оголошення, за запитом «меблі для спальні», і що з того? Клікати ж не буде, а ми, платимо тільки за клік, так що нічого страшного».

Відповідь для тих, кому це цікаво: кожен раз, коли відвідувач бачить рекламу, але не клацає по ній, у оголошення збільшується число показів. Таким чином, погіршуються параметри (ККД, вихлоп і т. д.). Зі збільшенням числа таких показів ставки починають підніматися.

І тоді, вибиваючи двері з петель, на форум Яндекс Директ вбігає чоловік з кудлатою шевелюрою там, де зазвичай розташована голова, з вселенською скорботою на обличчі, з питанням: «Чому я? Ну чому мінімальна ціна за клік збільшується? Чим я розгнівав Всевишнього (про Яндекс)?». Хочете виконувати роль цього нещасного? Думаю на його місці не хоче опинитися жоден рекламодавець, навіть з необмеженим бюджетом-)

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 127)
Попередня новина: Чернівці долучаться до ...
Наступна новина: Дитячий одяг: Яким він має ...

КОМЕНТАРІ