Кузовні запчастини - це деталі, за допомогою яких можна відновити зовнішній вигляд, а також функціональність кузова автомобіля. Під такими запчастинами, переважно, розуміють навісні деталі. У продажу є нові або б / у оригінальні запчастини та аналоги.
До деталей кузова відносяться:
- Бампер і його кріплення, накладки на бампер і захист;
- Капот і кришка багажника;
- Заглушки буксирувальних гаків і оптики;
- Ручки і замки;
- Захист двигуна і КПП;
- Пороги;
- Крила;
- Спойлери і бризковики;
- Емблеми та інші деталі кузова.
Нові кузовні запчастини повинні бути повністю ідентичними деталям, що підлягають заміні.
Кузовні деталі для тюнінгу
Ці деталі, переважно, змінюють аеродинаміку і зовнішній вигляд автомобіля. Найбільш популярні серед них це: обважування, антикрила, капоти і колісні арки. Автолюбителі і механіки доводять настройку машини розпірками і проставками для підвищення жорсткості кузова, підвищення стійкості і керованості.
Кузовні деталі для тюнінгу, в залежності від цінової категорії, роблять зі:
- склопластику;
- вуглепластику;
- карбону;
- поліуретану.
Для чого купують кузовні деталі?
Деталі беруть для ремонту або освіження кузова. Вони повинні бути міцними і довговічним - це залежить від матеріалів виробництва, антикорозійної підготовки і захисту поверхонь цинком або ЛКП.
Дві головні проблеми заміни кузовних деталей - точна підгонка автомеханіками і зварниками, і «попадання в колір» при фарбуванні малярами. Незаводські аналоги і вироби іншій серії можуть відрізнятися розміром, геометрією і розташуванням отворів, а також відтінком покриття.
Купівля ноуската (це набір деталей передньої частини авто) допомагає заощадити до чверті вартості кузовних деталей, придбаних окремо. Після ДТП вигідніше взяти ноускат, а не міняти деталі окремо.
Робота з каркасом значно складніша роботи з навісними деталями. Для заміни лонжеронів, поперечин, стійок, боковин, опор, рамок, арок і низу каркаса потрібне спеціальне обладнання і висока кваліфікація майстрів.
Чим відрізняються оригінальні кузовні запчастини від аналогів?
Оригінальні деталі випускає завод-виготовлювач, наприклад BMW або ЗАЗ. Аналоги, переважно, роблять китайські і тайванські фірми.
Заводи-виробники залучають інші компанії для виробництва КПП, виливки мотора, шин, сидінь, амортизаторів та інших вузлів - кузовні деталі ж роблять самі. Так що складнощів і плутанини з оригінальними кузовними запчастинами виникати не повинно.
Більшість аналогів боїться корозії - метал починає руйнуватися через 1-2 роки їзди. Термін служби запчастини, багато в чому, залежить від якості фарбування в майстерні, тут краще не економити.
Погана якість металевих китайських аналогів помітна неозброєним оком:
- шви;
- задирки;
- нерівності і похибки геометрії;
- неакуратні стики і отвори;
- розмір і форма відрізняються від оригіналу.
Китайський пластик акуратніше та точніше відповідає формі оригіналу.
Зверніть увагу! Іноді, через відмінності в розмірі та геометрії аналога, навіть найдосвідченіші автомеханіки не справляються з підгонкою. Результат - асиметричні шви, невеликі перекоси і деталі, що випирають.