У липні поточного року до ЦНАП у Чернігові надійшла рекордна кількість звернень громадян - 26 980

У липні поточного року до ЦНАП у Чернігові надійшла рекордна кількість звернень громадян - 26 980

17.08.17 14:42 0 812
Центр надання адміністративних послуг Чернігова (ЦНАП) фактично надає 209 адміністративних послуг для мешканців Чернігова та області і є одним із найбільш потужних в Україні.

Серед рекордсменів по кількості послуг, які надаються в одному ЦНАП в Україні, є Луцьк та Львів, де пропонуються 325 та 313 послуг відповідно. Ще в 11 містах такими Центрами надається більше 200 послуг, серед них і Центр надання адміністративних послуг м. Чернігова.

Щоденно у більшості ЦНАП України надаються приблизно по 60 послуг. Але Чернігів входить до 8 міст країни, у яких за один робочий день через ЦНАП надаються більше 500 послуг: Київ (3360 послуг/день), Вінниця (2920 послуг/день), Харків (2670 послуг/день), Суми (1620 послуг/день), Чернігів (990 послуг/день), Рівне (920 послуг/день), Одеса (720 послуг/день), Луцьк (520 послуг/день).

У Центрі надання адміністративних послуг Чернігова створені зручні умови для жителів міста та області щодо отримання повної інформації, заповнення відповідних документів, консультування з питань надання адміністративних послуг.

Серед 209 адміністративних послуг Центру, 70 надаються Чернігівською міською радою та її виконавчими органами, 35 - безпосередньо управлінням адміністративних послуг міської ради, 39 - департаментами та управліннями Чернігівської обласної державної адміністрації та 95 – територіальними органами центральних органів виконавчої влади.

Про це розповів 15 липня на розширеній міській нараді у Чернігівській міській раді начальник управління адміністративних послуг міської ради Микола Овсяник.

За його словами, Центр систематично працює над удосконаленням якості та прозорості надання адміністративних послуг населенню. Адже саме за якістю надання таких послуг кожна людина оцінює рівень турботи місцевої влади про неї.

Подання заяв та отримання результатів надання адміністративних послуг здійснюється за автоматизованою системою керування чергою з функцією попереднього запису на прийом, що дозволяє громадянину самостійно визначити дату та час отримання послуг шляхом особистого звернення до Центру або за допомогою он-лайн сервісу після реєстрації на офіційному порталі.

Заявники повідомляються про можливість отримання результату надання адміністративних послуг у спосіб, визначений ними під час подання заяви – засобами телекомунікації (телефон, телефакс, Інтернет, засоби мобільного зв'язку) або поштовим відправленням з повідомленням про вручення.

Крім того, інформування населення з питань отримання адміністративних послуг в Центрі відбувається через портал адміністративних послуг у місті Чернігові admincher.gov.ua та офіційну сторінку в соціальній мережі Facebook.

Надання необхідного переліку адміністративних послуг у ЦНАП можливе лише за наявності доступу до чотирьох основних державних реєстрів:

- Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань

- Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

- Єдиного державного демографічного реєстру

- Державного земельного кадастру.

В Україні більше 90% ЦНАП мають доступ лише до перших двох реєстрів, тільки 3 % та 8 % з них мають доступ також до третього та четвертого реєстрів відповідно. А фактично 69 ЦНАП - 10% не мають підключення до жодного із реєстрів.

Центр надання адміністративних послуг м. Чернігова підключений до чотирьох основних державних реєстрів.

Із 209 адміністративних послуг, що фактично надаються в ЦНАП тільки 21 є платною, що пов'язано з вимогами діючого законодавства.

За 1 півріччя 2017 року до міського бюджету надійшло:

- плата за надання інших адміністративних послуг – понад 5,6 млн грн (в тому числі через Центр 4,025 млн грн);

- адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань – майже 321 тис. грн;

- адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – більше 586 тис. грн.

Плата за надання відомостей з єдиних державних реєстрів, яка зараховується до державного бюджету, склала 1,8 млн грн.

За січень - липень 2017 року до Центру надійшло 158 736 звернень. Щомісяця надходило в середньому 22 677 звернень, у липні поточного року – 26 980. Для порівняння: у 2014 році – 9318 звернень, у 2015 році – 13 946, у 2016 році – 14 493 звернень.

Структура найбільш поширених протягом січня – липня 2017 року звернень:

- надання відомостей про склад сім'ї та/або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб – 13244 (послуга надається з 03 квітня 2017 року);

- послуги у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців – 8312;

- реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання особи – 7845;

- видача довідки про реєстрацію місця проживання особи – 2369;

- державна реєстрація права власності на нерухоме майно – 2142;

- видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки – 906;

- вклеювання до паспорта громадянина України фотокартки при досягненні громадянином 25- і 45- річного віку – 797;

- декларації стосовно питань будівництва – 778.

Отже, на управління адміністративних послуг у Чернігові фактично є багатофункціональним, багатогалузевим структурним підрозділом та здійснює різні напрями діяльності. Окрім організації надання адміністративних послуг органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування адміністратори та державні реєстратори управління безпосередньо здійснюють делеговані повноваження:

- надають адміністративні послуги з державної реєстрації прав, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання осіб на території міста Чернігова. Крім того, Центр надає відомості з Державного земельного кадастру.

З квітня 2017 року управлінням адміністративних послуг Чернігівської міської ради запроваджено надання відомостей про склад сім'ї та/або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб та з видачі довідки про реєстрацію місця проживання за адресами комунальних підприємств Чернігівської міської ради: «Деснянське», «Новозаводське», «ЖЕК 10», «ЖЕК 13».

Так, з 3 квітня 2017 року вже видано 13244 довідок щодо відомостей про склад сім'ї та/або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб.

На виконання вимог чинного законодавства на початку вересня 2016 року був створений реєстр територіальної громади міста Чернігова на базі інформаційного ресурсу Державної міграційної служби України. З 8 вересня 2016 проведення дій з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб здійснюється також і в автоматизованій системі «Реєстр територіальних громад» Державної міграційної служби України.

У Центрі надання адміністративних послуг міста Чернігова розроблений та впроваджений портал адміністративних послуг у місті Чернігові admincher.gov.ua, який повністю відповідає всім технічним вимогам щодо інтеграції з Єдиним державним порталом адміністративних послуг щодо можливості отримання послуг та подачі документів в електронному вигляді.

На даний час через портал адміністративних послуг у місті Чернігові admincher.gov.ua реалізована можливість одержання он-лайн послуг з отримання витягів із Державного земельного кадастру та з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань; надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; державної реєстрації фізичних осіб – підприємців та державної реєстрації створення юридичної особи.

Підсумовуючи свою доповідь, Микола Овсяник зазначив, що, на його переконання, формат ЦНАПу є більш широким та доступним для більшості людей.

Владислав Атрошенко:

- Ми проаналізували кількість і якість послуг, які надаються ЦНАП у Чернігові, а також терміни, у які надаються ці послуги, і зробили висновок, що недоцільно створювати ще й комерційний сервісний центр за бюджетні кошти.

Адже, на думку міського голови, деякі «open space» офіси іноді лише зовнішня красива обгортка із сумнівним наповненням.

- Це, звичайно, суб'єктивна точка зору і вона не є критичною по відношенню до тих міст, які профінансували відповідні установи, - сказав Владислав Атрошенко під час розширеної наради.

Він також зауважив, що це ще й немалі додаткові кошти з бюджету: відповідні заробітні плати для обслуговуючого персоналу, утримання приміщення та ін. І це свідома позиція Чернігова, яка визначалася спільно з фахівцями із Мінрегіону.

- Наша мета така, аби чернігівці мали змогу не ходити по офісах, а, сидячи дома, могли зайти зі свого комп'ютера в «особистий кабінет» та відправити необхідні запити. І так само з комп'ютера отримали відповідь та роздрукували довідку, якщо потрібно, або в електронному вигляді перенаправили її за необхідністю, - сказав міський голова про подальший розвиток ЦНАП у Чернігові.

Владислав Атрошенко дав доручення своїм радникам з питань IT- напрямку більш раціонально попрацювати з усіма базами даних, які зібрані у ЦНАП за багато років. Необхідно узагальнити всі комунальні служби міста та підприємства, які не є комунальними, але також надають свої послуги населенню міста, зокрема: з газопостачання, електропостачання та інші, та об'єднати їх у єдину сервісну систему в місті.

- Ми маємо прийти до таких сервісів, аби житель міста, зайшовши на один міський сайт, зміг попасти і в ЦНАП, і в «Водоканал» та будь-яку іншу службу міста, та в рамках одного сайту зміг вирішити свою проблему або звернутися зі своєю скаргою чи пропозицією, - сказав Владислав Атрошенко.

Міський голова також доручив Центру надання адміністративних послуг активніше залучати населення прилеглих до обласного центру територій, аби вони теж могли користуватися послугами, які надає ЦНАП Чернігова.

Прес-служба Чернігівської міської ради
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: Відкрити свій бізнес по ...

КОМЕНТАРІ