Про ігри та іграшки – думки педагога

Про ігри та іграшки – думки педагога

27.08.17 08:23 0 1160

Напевно, мало хто буде сперечатися з приводу того, що діти в принципі повинні у щось грати. У будь-яких дітей (не тільки людини) потреба в грі є такою ж невід'ємною, як потреба в їжі, питті, сні. І не треба бути серйозним фахівцем в галузі педагогіки та психології, щоб знати про те, що для підростаючого покоління гра є основним способом пізнання світу і одночасно соціальним і поведінковим тренінгом - про це написано в різних джерелах багато і детально. Одночасно з цим практично не загострюється увага на такому питанні, як "класифікація" дитячих ігор - адже ігри бувають найрізноманітнішими. Зокрема, деякі батьки та педагоги стурбовані тим, у що краще грати дівчинці, а в що хлопчикові. Деякі дорослі ділять ігри просто на дві категорії - корисні і шкідливі, при цьому критерії такого поділу майже завжди надумані і помилкові. А інші вихователі виносять однозначний вердикт: "Ось ця гра - це наркoтик, вона затягує настільки, що дитина не в змозі жити повноцінним життям!" Зрозуміло, багато що залежить від того, яка гра, яка дитина і навіть який вихователь. Але в будь-якому випадку тема впливу різних ігор на формування психіки дитини вимагає більш глибокого розбору.

ІГРИ ДЛЯ ДІВЧАТОК ТА ХЛОПЧИКІВ

Як не сумно, розподіл ігор за статевою ознакою актуальний до сих пір. Не так уже й мало батьків ретельно відстежують, щоб їх дочка не грала з хлопчиками "в війну" або в іграшкові машинки, а син щоб не дай Бог не сунувся в дівчачі "дочки-матері" (на крайній випадок, щоб неодмінно грав роль "тата"). Нераз чувши про вплив дитячих ігор на формування психіки дітей, такі батьки бояться, що граючи в "протилежні" ігри, їх дитина придбає поведінкові риси протилежної статі (а то і взагалі, мовляв, мало не гомосексуалістом стане). Чи виправдані такі побоювання? Звичайно - ні.

Діти, народжуючись, ще нічого не знають про те, хлопчики вони чи дівчатка. Вони запросто разом грають - часом дійсно бачиш у хлопчиків ляльок, а у дівчат машинки. І це зовсім не означає, що у дитини є проблема зі статевою ідентифікацією: як мінімум до трьох років йде звичайне вивчення навколишнього світу - всього цілком, а не за статевою ознакою. Діти приміряють на себе найрізноманітніші ролі, точно так же, як дитинчата звірів в своїх іграх виконують роль мисливця, то роль жертви. Але якщо яке-небудь вовченя іноді грає жертву, то зовсім необов'язково, що з нього згодом виросте заєць ...

І якщо вже говорити про небезпеку такого поділу ігор за статевою ознакою - вона зовсім в іншому. Дівчинка, що не погравши в "хлопчачі ігри" нарівні з хлопчиками, не зможе згодом до кінця зрозуміти представників протилежної статі. Точно так же хлопчик, якому забороняли грати з дівчатками в їх ігри, буде зазнавати труднощів у спілкуванні з жінками - не стільки в інтимному, скільки в психологічному плані. Таким чином і виходить, що з покоління в покоління передається велике протистояння статей, з якого потім і випливають найрізноманітніші складності і проблеми ...

Ще одна небезпека поділу ігор на чоловічі і жіночі - здебільшого для дівчаток. Кажуть, що багато жінок відчувають страх перед технікою - але страх цей найчастіше родом з дитинства! Технічні навички проявляються у тих, хто грав в дитинстві в так звані маніпуляторні ігри, наприклад в конструктор. До таких ігор можна віднести і роботу з іграшковими інструментами, і навіть прагнення подивитися, що у іграшки всередині. Але схильність дівчаток до таких ігор найчастіше не заохочується. Коли дівчинка намагається розібрати іграшки для дітей, щоб дізнатися, як вони влаштовані, то чує докірливе: "Навіщо ти ламаєш іграшки, як хлопчисько?" Часто за таку цікавість дівчаток просто карають. В результаті маніпуляторні схильності закріплюються в основному у хлопчиків. А у дівчинки, яка зазнала в дитинстві покарання за технічну цікавість, на несвідомому рівні закріплюється страх перед будь-якої технікою ...

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 127)
Попередня новина: В Тернополі сергій Надал ...
Наступна новина: Як вибрати відеокамеру?

КОМЕНТАРІ