У минулому році ринок СМС-розсилок зріс на 70% і склав $ 101 млн, свідчить дослідження J'son & Partners Consulting. Зростання ринку супроводжувався розвитком мобільного маркетингу, різних програм лояльності і мобільних платіжних сервісів.
Збільшилася і кількість СМС-реклами, в тому числі спаму. Стільникові оператори активно впроваджують різні методи для боротьби з ним. В кінці минулого року Tele2, МТС та «Мегафон» стали блокувати вхідні СМС-розсилки з коротких і буквено-символьних номерів і SMS-агрегаторів, які не мають договорів з оператором. Блокування стало приводом для антимонопольного розгляду через скарги на одночасне підвищення тарифів на розсилки.
Далі ми дізнаємося, що відбувається з ринком зараз і як зробити СМС-рекламу більш ефективною і розповість нам про це співробітник сервісу масової розсилки SMS: mediarik.ru, за допомогою якого можна здійснити ефективну розсилку СМС-реклами (до речі, "МедіаРік" має прямі договори з усіма операторами, власні номери для розсилок, а також унікальну система, розроблену спеціально для відправки повідомлень рекламного характеру).
Чому СМС розсилки є актуальними?
Активно SMS-розсилками компанії на російському ринку займаються вже років більше 10 років. Спеціалізовані рекламні агентства працюють з ТМ, які, в свою чергу, протягом останніх років активно і досить успішно збирають дані своїх клієнтів.
Для ТМ така форма комунікації часто виявляється дуже ефективною: завдяки СМС-розсилці може бути прямий контакт з покупцем. Повідомлення надходить на конкретний номер, а мобільний телефон сьогодні, як відомо, є продовженням руки. Коли людина отримує СМСку, відбувається дуже особиста комунікація, до того ж її не можна не помітити, на відміну від листа по електронній пошті.
Зростання ринку SMS-розсилок пов'язане і з розвитком платіжних сервісів. Наприклад, ще 6 років тому банківські SMS-нотифікації були, скоріше, винятком. Сьогодні не можна уявити собі банк, який не надає таку послугу.
Розмови про те, що опреатори почали боротися зі спамом і міняти умови надання послуги, на ділі, швидше за все, виллються в зростання вартості розсилок. Щоб не витратити гроші даремно, варто виконувати ряд простих правил.
Якою має бути СМС-розсилка?
- Не зловживайте частотою розсилки. Остання гучна історія про те, як компанія не стала дотримуватися цього правила, пов'язана з мережею магазинів «Л'Етуаль». Покупець звернулася зі скаргою в ФАС через те, що компанія продовжувала відправляти йому повідомлення навіть після його відмови. В результаті ФАС заборонила розсилку SMS-реклами мережі «Л'Етуаль» абонентам МТС, які не давали на це згоди;
- Пропозиції повинні бути цікавими і бажано тематичними. Коли курцеві приходить повідомлення про те, що зараз можна купити певну марку сигарет і взяти участь у розіграші призів, він, ймовірно, нею скористається. Сигарети - це витратний матеріал, споживач все одно пішов би за ними в магазин, тому SMS-пропозиція не вимагає від нього додаткових дій. Інший приклад - пропозиція купити 3 пачки кави і взяти участь в акції. Людина збиралася купувати каву, але їй не важливо, якої і скільки, а тепер є додаткова мотивація звернутися саме до того бренду, що сповістив його по SMS. Особливо ефективно такі розсилки працюють перед святами;
- Повідомлення повинні бути простими, зрозумілими, не дуже довгими, а також доречними. Багатьом сьогодні регулярно приходить спам від таксі, але такою розсилкою користується далеко не кожна людина. Багато хто їздить на таксі раз на півроку, а потім регулярно отримують SMS-оповіщення. Потім через кілька місяців, раптово вирішивши знову зловити таксі, такий користувач згадає отримане колись повідомлення - просто підніме руку і зловить машину.