Чернігівська міська рада звертається до керівництва країни

Чернігівська міська рада звертається до керівництва країни

22.09.17 11:11 0 524
На пленарному засіданні двадцять третьої сесії міської ради сьомого скликання депутати прийняли рішення «Про звернення Чернігівської міської ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення зупинення реформи бюджетної децентралізації у 2018 році». «За» це рішення проголосував 31 депутат міської ради.

Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко, коментуючи прийняття цього рішення, зазначив, що це одне з двох найважливіших прийнятих рішень. Першим, на його думку, є Програма підтримки народжуваності в місті Чернігові на 2017-2020 роки.

ЗВЕРНЕННЯ

Чернігівської міської ради

до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення зупинення реформи бюджетної децентралізації у 2018 році

Кабінетом Міністрів України 15 вересня 2017 року до Верховної Ради України подані проекти Законів України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” та “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України”.

Проведений аналіз окремих положень зазначених вище законопроектів дозволяє стверджувати, що запропоновані зміни в фінансовому забезпеченні територіальних громад на 2018 рік підривають фінансову стабільність місцевих бюджетів та нівелюють всі досягнення бюджетної децентралізації, оскільки передбачають надмірне додаткове навантаження на місцеві бюджети.

Звертаємо Вашу увагу на те, що дохідна частина міського бюджету міста Чернігова на 2018 рік суттєво не змінюється, у той же час занепокоєння викликають наступні нововведення.

І. Бюджету міста Чернігова законопроектом визначено обсяг освітньої субвенції у сумі 270 981,4 тис. грн, який обрахований за новою формулою і враховує кількість учнів загальноосвітніх навчальних закладів, розрахункову наповнюваність класів, навчальні плани та підвищення заробітної плати педагогічним працівникам шкіл у наступному році на 25 відсотків.

У 2017 році обсяг освітньої субвенції затверджений на рівні 274 149,1 тис. гривень. Тобто обсяг субвенції на 2018 рік зменшено на 3 167,7 тис. грн або на 1,2 відсотка.

Проте, потреба у забезпеченні видатками на оплату праці педагогічних працівників навчальних закладів міста Чернігова, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції, на 2018 рік складає близько 340 млн гривень. Таким чином, незабезпеченість міського бюджету поглиблюється і становить орієнтовно 70 млн гривень.

Слід зазначити, що для забезпечення мінімальної потреби закладів освіти, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції, щороку додатково спрямовуються кошти міського бюджету, зокрема: у 2015 році спрямовано 23 163,4 тис. грн, у 2016 році – 30 315,3 тис. грн та у 2017 році, враховуючи, що всі видатки вказаних закладів, крім видатків на оплату праці педагогічних працівників, було перекладено на міський бюджет, – 174 038,9 тис. гривень.

ІІ. 2018 рік буде третім роком як міський бюджет міста Чернігова за рахунок своїх власних доходів забезпечує фінансування професійно-технічних навчальних закладів міста Чернігова, які раніше утримувались за рахунок коштів Державного бюджету України.

У проекті Закону України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” не врегульовано питання щодо остаточної передачі професійно-технічних навчальних закладів із державної до комунальної власності, що уповільнює процес оптимізації мережі вказаних вище закладів.

ІІІ. Доведений бюджету міста Чернігова обсяг медичної субвенціїу сумі 190 803,8 тис. грн на 54 665,0 тис. грн або на 22,3 відсотка менший за показник 2017 року (245 468,8 тис. грн). На 2018 рік не враховано видатки на надання первинної медичної допомоги, які за пропозицією Міністерства охорони здоров'я України у рамках заходів реформи фінансування системи охорони здоров'я виділено в окрему бюджетну програму, що буде фінансуватися з державного бюджету.

Змінами до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення державних фінансових гарантій надання медичних послуг та лікарських засобів пропонується витрати на “оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров'я, місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров'я (оновлення матеріально-технічної бази, капітальний ремонт, реконструкція та інші) та місцеві програми надання населенню медичних послуг понад державний гарантований пакет;” (стаття 89 БКУ)перекласти на місцевий рівень і, навіть, за надання первинної медичної допомоги.

Обсяг медичної субвенції на 2018 рік у сумі 190 803,8 тис. грн для бюджету міста Чернігова є недостатнім навіть для забезпечення у повному обсязі заробітної плати працівникам лікувально-профілактичним закладам міста, які надають вторинну медичну допомогу.

Водночас, обласним та районним бюджетам передано значний компенсаційний фінансовий ресурс у вигляді додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров'я. Бюджетам міст обласного значення, у тому числі і міському бюджету міста Чернігова, жодного додаткового фінансового ресурсу не передбачено, що є не справедливим по відношенню до трьохсоттисячної громади міста Чернігова.

ІV. Зазначеними вище законопроектами передбачаєтьсяпередача на фінансування з місцевих бюджетів пільг населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, плати за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, вивезення побутового сміття та рідких нечистот, включаючи погашення у 2018 році бюджетних зобов'язань щодо пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг, що виникли в попередніх бюджетних періодах та обліковуються в органах Казначейства на початок 2018 року.

Потреба у коштах на 2018 рік для забезпечення фінансування зазначених пільг складає 133,9 млн грн, що призведе до недофінансування важливих заходів та програм, спрямованих на покращення життєдіяльності територіальної громади міста у сфері житлово-комунального господарства, благоустрою міста, ремонту доріг, соціального забезпечення, дошкільної та позашкільної освіти, економічного розвитку міста тощо.

Станом на 1 вересня 2017 року по місту Чернігову заборгованість з відшкодування пільг населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, плати за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, вивезення побутового сміття та рідких нечистот у сумі 34,9 млн грн, потреба до кінця поточного бюджетного року на ці видатки складає ще майже 45,8 млн грн, при цьому планові асигнування на листопад-грудень на зазначені цілі взагалі відсутні.

На підставі викладеного, Чернігівська міська рада звертається до Вас із проханням під час процедури розгляду законопроектів “Про Державний бюджет України на 2018 рік” та “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України”:

1. Залишити попередню формулу розподілу освітньої субвенції, або врахувати в новій формулі поділ класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, зростання контингенту учнів у загальноосвітніх навчальних закладах (група I), існуючу мережі класів, а також витрати на навчання в інклюзивних класах.

2. Здійснити впорядкування форми власності професійно-технічних навчальних закладів.

3. У повному обсязі забезпечити фінансовим ресурсом з державного бюджету надання первинної медичної допомоги, включаючи і капітальні видатки.

4. Здійснити перерозподіл додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров'я шляхом включення до розрахунків бюджетів міст обласного значення, тобто передбачити зазначену вище дотацію всім бюджетам, які мають прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом, пропорційно розподілу освітньої та медичної субвенцій.

5. Не допустити в проекті Державного бюджету України на 2018 рік передачу на фінансування з місцевих бюджетів пільг населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, плати за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, вивезення побутового сміття та рідких нечистот. Передбачитинадання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на пільги та субсидії населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, плати за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, вивезення побутового сміття та рідких нечистот у повному обсязі як на 2018 рік, так і у поточному бюджетному році.

6. Передбачити у 2018 році видатки на здійснення повної компенсації державою заборгованості з різниці в тарифах за надані підприємствами житлово-комунального господарства послуги, яка виникла в минулі роки.

7. Виділити окрему субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію за пільгове перевезення окремих категорій громадян, послуг зв'язку, інших пільг та передбачити кошти на погашення кредиторської заборгованості, що утворилась внаслідок недоотримання місцевими бюджетами у 2015-2016 роках коштів цієї субвенції. Станом на 1 січня 2017 року по місту Чернігову ця заборгованість складає понад 3 млн гривень.

8. Забезпечити у 2018 році повне списання заборгованості місцевих бюджетів за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках, яка за бюджетом міста Чернігова обліковується у сумі 66,4 млн гривень.

Вирішення вищезазначених проблем, що виходять за межі повноважень органу місцевого самоврядування, дасть можливість запобігти виникненню соціальної напруги серед населення міста Чернігова, забезпечить безперебійність надання послуг та закріпить досягнення 2015-2017 років в частині реформи бюджетної децентралізації.

Заздалегідь вдячні за Вашу небайдужість до проблем громади міста Чернігова та докладені зусилля до їх вирішення.

Прес-служба Чернігівської міської ради
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Вінницька місцева ...
Наступна новина: У Тернополі триває ремонт ...

КОМЕНТАРІ