Тернопілля: під час круглого столу «Я маю право!» говорили про доступність юридичних послуг для громадян

Тернопілля: під час круглого столу «Я маю право!» говорили про доступність юридичних послуг для громадян

29.09.17 11:53 0 552
У Тернопільській обласній державній адміністрації відбулася дискусія у форматі круглого столу під назвою «Я маю право!». Організатори заходу – облдержадміністрація, Тернопільське регіональне відділення Асоціації міст України та Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області.

Участь у заході взяли заступник голови Тернопільської ОДА Олег Валов, народні депутати, представники Тернопільщини Роман Заставний та Ігор Побер, начальник Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Едуард Кольцов, міські голови та голови об'єднаних територіальних громад області.

«Я маю право!» – це загальнонаціональний просвітницький проект Мін'юсту, який спрямований на розширення кола громадян, які зможуть отримати інформацію про свої права та інструкції для захисту цих прав.

«Даний проект реалізується Міністерством юстиції по всій Україні у співпраці з системою надання безоплатної правової допомоги та територіальними органами юстиції за підтримки програми USAID «Нове правосуддя», БФ «Відродження» та інших міжнародних партнерів та донорів. Мета проекту – формування нової правової свідомості шляхом інформування громадян про їхні права та надання механізмів щодо їх захисту. Важливим елементом проекту є створення на базі Кабінету Міністрів України моніторингової групи для системного розгляду ключових справ щодо порушення прав громадян», – поінформував Едуард Кольцов.

Водночас, він зазначив, що під час круглого столу учасники розглянули спільні питання з органами місцевого самоврядування, оскільки є ряд законопроектів і законів, які регламентують діяльність сільського нотаріату, і передачу функцій ДРАЦСу органам місцевого самоврядування.

«Згідно з законом України в об'єднаних територіальних громадах може бути сільський нотаріус, щоб громадяни у випадку виникнення проблем не їхали у район, а вирішували ці питання на місці. Зараз ми підняли питання зміни вимог до сільського нотаріуса, які на сьогоднішній день такі: вища юридична освіта, три роки стажу за фахом і рік стажування в головному територіальному управлінні юстиції. Це дуже складно, адже не в кожній громаді є така людина. Тому ми хочемо змінити ці кваліфікаційні вимоги, а саме забрати стаж роботи три роки і стажування в юстиції змінити з року на два місяці. Це допоможе пришвидшити ці процеси і забезпечити кожну громаду своїм нотаріусом. Також ми хочемо передати функції державної реєстрації актів цивільного стану органам місцевого самоврядування», – повідомив Едуард Кольцов.

У свою чергу, як акцентував заступник голови Тернопільської ОДА Олег Валов, під час круглого столу говорили про один із напрямів децентралізації, а саме: про передачу повноважень органам місцевого самоврядування щодо надання юридичних послуг на місцях. А це, як відомо, питання реєстрації, юридичних документів, апостилів і весь аспект нотаріальних дій.

«Таке нововведення дає додатковий фінансовий ресурс для об'єднаних територіальних громад, для сільських рад. Звісно, потрібно врахувати економічну сторону цього питання, а, власне, чи буде економічно обґрунтованою посада реєстратора на місцях. Тобто, чи буде він надавати стільки послуг, щоб бути окупним для місцевого бюджету. Саме тому, це і було основним предметом обговорення. Сподіваємося, що найближчим часом ми напрацюємо таку схему, яка дозволить наблизити юридичні послуги до громадян», – зауважив Олег Валов.

Про це повідомили у Тернопільській облдержадміністрації
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: 1 жовтня – Гала-концерт ...

КОМЕНТАРІ