В останні роки Італія переживає справжню комерційну революцію. Американський феномен купувати залишки серій одягу і взуття відомих брендів з великою знижкою породив і в Італії новий ринок, паралельний традиційному. Аутлет-центри як гриби ростуть по всьому півострову, і рядові італійці більше не прагнуть на вихідні до моря, в гори або на озеро.
Все більше італійських сімей, зануривши своїх чад і домочадців на колеса, відправляються проводити "weekend" в аутлет-центрах. Шопінг з життєвої необхідності перетворюється з сімейним дозвіллям. Деякі навіть примудряються називати його в числі своїх "hobby" при заповненні анкет. Але все це відбувається не тільки з італійцями, а також з традиційними гастрономічними і культурними туристичними маршрутами - туроператори додають тепер і шоп-тури, що стають чи не найпопулярнішими особливо серед українських, російських і японських туристів. Сьогодні Італія - не тільки батьківщина витончених мистецтв і кращої в світі кухні, але і країна вигідного шопінгу.
До речі, в Україні також можна придбати аутлет одяг і зробити це ви можете в інтернет-магазині http://shopogolic-outlet.com.ua/.
Мама Америка
Першими аутлет придумали заповзятливі американці. Уже в другій половині XIX ст. деякі взуттєві і швейні фабрики на східному узбережжі Сполучених Штатів, починають продавати своїм співробітникам залежалу на складах продукцію і дефективні товари, згодом розширивши дешевий розпродаж на всіх бажаючих.
Але тільки в 1936 році виробник чоловічого одягу Anderson-Little зробив цю діяльність офіційною, відкривши першу "Factory Outlet" (на українській мові - "фабричну уцінку") і створивши згодом по всій країні цілу мережу аутлетів, розташованих в основному далеко від великих населених пунктів.
Після другої світової війни в Сполучених Штатах Америки починається справжній бум торгівлі зниженими цінами товарами. Так, в 1944 році у Пенсільванії "Vanity Fair", об'єднавши під одним дахом різну "уцінку", відкриває перший аутлет-центр, поклавши цим початок нової ери.
У 70-ті роки аутлет-центри в США стають все більш і більш популярними, і цьому сприяє багато економічних чинників:
- зниження купівельної спроможності населення;
- енергетична криза;
- збільшення уваги до фірмових товарів;
- і зростання фінансових ризиків в традиційній торгівлі.
У 80-ті та 90-ті роки "Factory Outlet" будують вже не тільки в індустріальних зонах, а й у великих туристичних центрах. Aутлети починають продавати і товари поточного сезону, все більше перетворюючись на гостинні і багатофункціональні центри, що пропонують крім шопінгу масу інших можливостей - розважитись та приємно провести вільний час. Сьогодні коефіцієнт зростання американських "Factory Outlet Center" є найбільш істотним у всьому секторі торгівлі, і їх діловий оборот досягає $ 12,200,000,0000.
А що ж Італія?
В Європі ідею янкі першими запозичили як завжди найпрогресивніші англійці, за ними французи. Поступово "Factory Outlet Center" поширилися по всьому ЄС, і в кінці 2000 року досягли нарешті Італії. Традиційно консервативні і не дуже схильні до змін, італійці відразу ж прийняли це нововведення на ура.
Досить бачити черги, які формуються в кінці тижня на виходах з автострад, розташованих неподалік від аутлет-центрів! У січні і липні, деякі ентузіасти шопінгу, щоб не упустити найвигідніші покупки, приїжджають на Камперу за день до початку розпродажів і ночують на стоянках торгових центрів.
Сьогодні Італія може похвалитися наявністю більш 20 аутлет-центрів, і їх кількість продовжує зростати як снігова куля. За заявами італійських компаній, що займаються будівництвом аутлетів найближчим часом повинні розкрити свої двері перед покупцями нові центри в провінціях:
- Бользано;
- Падуя;
- Пескара;
- Рома;
- Удіне;
- Казерта;
- і Кунео.
"Spaccittadelle" - як їх охрестили італійці, привабливі не тільки великою кількістю магазинів, продають фірмові товари зі знижками від 30 до 70 %, а також і тим, що крім шопінгу пропонують безліч інших розваг і послуг - від барів і ресторанів до басейнів і дитячих ігрових атракціонів.
Любов італійців до покупок в повній мірі поділяють і українські та російські туристи, які щодня наповнюють бутики та аутлети і залишають в них суми, які багато в чому перевищують ті, що витрачають на себе корінні італійці. Не випадково всі серйозні магазини в Італії обзаводяться зараз російськомовним персоналом.