"Стопорним кільцем називається виріб незамкненої форми, виготовлений з вуглецевої сталі, що застосовується для кріплення і запобігання осьового зсуву різних елементів на осях і валах двигунів і редукторів. Також вони знаходять застосування для фіксації тяг і валів, в поршневих системах, при закріпленні шестернею. Це найпростіший технологічний і економічно вигідний варіант фіксації підшипника або передавальної шестерні, який дозволяє швидко здійснювати монтаж / демонтаж і збільшує вільний простір в обладнанні", - розповідає співробітник компанії «UA.SNAB»: http://ua-snab.com.ua/, яка займається оптовим та роздрібним продажем стопорних кілець, призначених для механізмів на виробництві.
Стопорні кільця виконують кілька важливих функцій:
- фіксація деталей на валах і в отворах;
- забезпечення довговічності механізмів і вузлів при тривалій безперервній роботі.
При ремонті або обслуговуванні обладнання можна з легкістю зробити заміну елемента, для цього будуть потрібні спеціальні щипці-знімачі. Для кілець малого розміру без монтажних отворів використовується плоска викрутка.
Стопорні кільця бувають:
- Внутрішні. Виготовляються для фіксації деталей в отворі за DIN 472, ГОСТ 13943-86, ГОСТ 13941-86;
- Зовнішні. Виготовляються для фіксації деталей на валу по DIN 471, ГОСТ 13942-86, ГОСТ 13940-86.
За формою стопорні кільця бувають:
- ексцентричні;
- концентричні.
Ексцентричні кільця мають змінний перетин по периметру. Їз перевагами є: здатність сприймати великі осьові навантаження і легкий процес монтажу / демонтажу за рахунок наявних вушок. А концентричні кільця, в свою чергу, мають однакову ширину по всьому периметру.
Найбільш поширені стопорні кільця з прямокутним перетином, але бувають так само з круглим або овальним виготовлені за кресленнями відповідно до вимог які до них пред'являються.
Також є стопорні кільця з антикорозійним покриттям із застосуванням таких матеріалів, як: кадмій, фосфор і цинк. Також широко використовується технологія хімічного оксидованого промаслювання.