Те, скільки ви витрачаєте і як ефективно купуєте, безпосередньо впливає на мету будь-якого підприємства, а саме - на отримання прибутку. На прибуток можна вплинути або збільшуючи надходження, збільшуючи продажі, або скорочуючи витрати. Далі, ми поговоримо про закупки і про те чим займається відділ закупівель.
Прямі та непрямі закупки
До прямих закупок відносяться ті, які робить підприємство для виробництва товарів і послуг, ціна яких включена в собівартість. До непрямих закупівель, відповідно, відносяться всі інші. Наприклад, якщо ваше підприємство - це скляний завод, то закупівля піску, соди, склобою буде прямою, а закупівля канцелярського приладдя, побутової хімії, продуктів харчування для співробітників - до непрямих закупівель.
Також всі закупівлі можна розділити:
- на ті, які здійснюються на постійній основі (наприклад, щомісячна закупка необхідної сировини);
- і одноразові (наприклад, ремонт будівлі, закупівля нового виробничого обладнання або маркетингових матеріалів).
Залежно від розміру закупівель і цілей, поставлених керівництвом, формується відділ постачання, який обслуговує більшість потреб внутрішніх замовників.
Чим займається відділ закупівель?
Як правило, відділ закупівель в більшості випадків зайнятий здійсненням базових закупок, так як їх обсяг значно більший і навіть незначна економія може вилитися в значну економію в грошовому еквіваленті.
Основним завданням відділу постачання є забезпечення всіх підрозділів підприємства необхідними товарами і послугами в потрібний термін, при цьому по кращому співвідношенню ціни і якості.
Для визначення кращої ціни і якості, необхідно проводити аналіз ринку, в якому необхідно проводити закупку (наприклад, оцінити рівень конкуренції і визначити параметри ціноутворення).
Для ефективної роботи відділу закупівель компанії використовує різне програмне забезпечення, яке дозволяє скоротити людський фактор і автоматизувати закупівельну діяльність, наприклад: збір запитів від внутрішніх клієнтів і формування замовлення.
Однак варто зазначити, що програмне забезпечення для управління закупівлями не зможе нівелювати роль менеджера із закупівель в процесі вибору постачальника, оцінки його роботи і веденні переговорів.