Хитка пуповина: Кримський міст буде відкритий вже через півроку

Хитка пуповина: Кримський міст буде відкритий вже через півроку

09.12.17 23:53 0 499

Як повідомляє кримський блогер Олександр Смолов: Будівництво моста, який через вузьку Керченську протоку з'єднав би півострів Крим з Таманью, виношувалося давно. Першими спробували побудувати міст німецькі окупаційні війська під час Другої світової - для постачання своїх військ на Кавказі. Однак не встигли. Спробу продовжили в 1944 р радянські будівельники, але льодохід зруйнував опори моста.

Після оголошення планів Росії побудувати Кримський міст багато іменитих будівельники попереджали, що нічого путнього з цього не вийде: в цьому місці складна геологічна будова морського дна і потужні - до 80 м - мулові відкладення, на які міст обперти просто неможливо. Схоже, що російським будівельникам вдалося намацати тверде дно, на яке вони опиралися, але скільки простоїть споруда - питання як і раніше відкрите.

Заради будівництва моста в Росії були зупинені багато проектів, про необхідність яких говорилося не 1 рік. Наприклад, жителі Якутська довго чекали міст через річку Лена, і в масштабах РФ це було не таке вже грандіозне будівництво - його вартість становила 50-65 млрд руб. Однак проект цього моста довелося відкласти в довгий ящик після того, як почали будувати міст в Крим, який обійдеться російському бюджету в суму близько 228 млрд руб., А на 2 мости у Росії сил вже не вистачило. Навіть прем'єр-міністр Росії Дмитро Медведєв під час візиту до Керчі зізнався, що російський уряд насилу знаходить гроші на будівництво Керченського моста. А глава управління доріг Забайкалля Євген Присташ заявив, що через Кримський міст довелося заморозити практично всі проекти по будівництву нових доріг в Росії. Виникає резонне питання - наскільки він необхідний з практичної точки зору?

Росія думає, що міст стане пуповиною, якою вона намертво прив'яже до себе Крим. Однак як приєднання Криму не мало ніякого практичного значення для Росії, крім пропагандистського, так і будівництво моста не допоможе докорінно поліпшити становище кримчан:

  • По-перше, постачання Криму здійснюється сьогодні і без моста за рахунок роботи поромної переправи;
  • По-друге, на міст планували «навісити» нитки електричного кабелю і газової магістралі для стабільного постачання півострова енергією, але вони були укладені по дну протоки ще раніше, не чекаючи завершення будівництва моста;
  • По-третє, в Криму на сьогодні не така вже потужна промисловість, яка потребує такої великої транспортної артерії (пропускна спроможність мосту становить до 40 тис. автомобілів і 47 пар поїздів на добу), а росіяни не збираються розвивати промисловий потенціал півострова.

Можна було б сказати, що росіянам міст потрібен для постачання свого угруповання військ на півострові, але як військовий об'єкт міст дуже вразливий за визначенням.

Росіяни також сподівалися, що Кримський міст допоможе заповнити півострів туристами, адже основний дохід кримчан раніше грунтувався саме на невибагливих туристах із України і Росії, які ще не скуштували більш якісного і навіть більш дешевого сервісу в Туреччині і Єгипті.

Однак після анексії заробити на туристах кримчанам стало дуже складно. Про серйозний потік українських туристів до Криму говорити не доводиться - зараз він ледве дотягує до 5 % від загальної кількості відпочиваючий і рости не буде. Адже для туриста безпека - це одна з непорушних умов відпочинку, а який українець поїде до Криму, надивившись по телевізору сюжетів, як ФСБ пакує «диверсантів» і «підривників» в шльопанцях. Навіть білоруси не ризикують вирушати на півострів.

Та й самі російські туристи, на хвилі патріотизму масово повалили в Крим після анексії, тепер туди не особливо поспішають. Навіть російська преса пише, що в цьому році туристичний потік усох на третину від торішнього. Якщо в 2016 р приплив туристів в Криму був викликаний закриттям для росіян турецьких курортів, то в цьому році російські власті дозволили своїм підданим їздити до Туреччини, і вони замість Криму туди і вирушили. Єдині, хто стрункими рядами їде в Крим, - бюджетники по спущеним зверху путівками.

При цьому для туриста відпочинок в Криму після анексії має більше мінусів, ніж плюсів:

  1. По-перше, кримчани що приймають туристів після анексії підвищили ціни на третину в розрахунку на більш платоспроможних клієнтів з російськими паспортами. Однак нічого доброго з цього не вийшло: Крим ще більше закріпився у свідомості росіян як не найдешевший курорт з поганим сервісом. Кримчани ж звикли заробляти протягом двох-трьох літніх місяців в році, а в решту часу жити на зароблене. Хоча Крим хороший і навесні, і взимку, і восени, але за умови, що турист отримає хороший сервіс за прийнятною ціною. Для створення повноцінного цілорічного сервісу потрібні серйозні інвестиції, а який дурень буде вкладати в бізнес на віджатих територіях?
  2. Ще один мінус Криму для туриста - транспортне сполучення. Після того як півострів у свідомості росіян став частиною Росії, дістатися туди стало набагато складніше. Для бюджетного туриста ідеальним засобом раніше була залізниця, але поїздом туди вже не доїхати. А авіасполучення часто не по кишені. Наприклад, за політ до Криму тривалістю 2,5 ч росіянин змушений заплатити 15 тис. руб., тоді як за політ в турецьку Анталію тривалістю лише на годину більше - всього 13 тис. руб. Подорож же в Крим на автомобілі - задоволення також сумнівне: для москвича дорога в об'їзд України стала в півтора рази довшою, і навіть Кримський міст тут не допоможе.

Висновки

Справжнє призначення Кримського моста - як у пропагандистського плакату на 1 Травня: його малюють похапцем, щоб пронести перед трибуною на демонстрації, а потім він мокне під дощем десь на задвірках. Таку ж роль свого часу виконала інфраструктура, побудована в Сочі до Олімпіади 2014 р - вона показала "міць" Росії в здатності викинути на вітер мільярди рублів, пустити пил в очі, а після неї тихенько забули. Російський телевізор не кричить про сочинську нерухомість, яка тепер потихеньку руйнується і розкрадається. Те саме буде і з Кримським мостом - він повинен символізувати інтеграцію Криму в Росію, і його образ буде обіграний в передвиборній кампанії Путіна. А що буде з мостом далі - не так вже й важливо.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 34)
Попередня новина: Портативна бензокоса: ...
Наступна новина: Право інтелектуальної ...

КОМЕНТАРІ