Турбокомпресор (turbocharger) забезпечує підвищення тиску у впускній системі за рахунок використання енергії відпрацьованих газів. В результаті його роботи збільшується маса повітря в камерах згоряння. Турбокомпресор є більш ефективним пристроєм наддуву в порівнянні з механічним нагнітачем, тому що не використовує потужність двигуна для приводу. До речі, придбати турбокомпресор за доступною ціною можна на сайті компанії «Мастер Сервис»: https://ua.starter.ms/turbiny.
Але використання турбокомпресора все ж призводить до певних втрат потужності. Перебуваючи в випускному тракті, він створює перешкоду для руху відпрацьованих газів з циліндрів. Створюваний протитиск змушує двигун виконувати велику роботу по очищенню циліндрів від продуктів згоряння, відповідно - витрачати на це потужність. Але в порівнянні з приростом потужності від застосування турбокомпресора на 30-40 %, дані втрати незначні.
Основна проблема застосування турбокомпресора полягає у відставанні зміни вихідної потужності у відповідь на зміну тиску відпрацьованих газів, так звана турбояма (turbolag) або турбозатримка. Основними причинами турбоями є інерційність, сили тертя і навантаження турбокомпресора.
Турбокомпресор: Будова
Турбокомпресор складається з трьох основних елементів:
- турбіни;
- центрального корпусу;
- відцентрового компресора.
Турбіна перетворює кінетичну енергію відпрацьованих газів в обертальний рух компресора. Вона об'єднує турбінне колесо, що вміщене в корпус спеціальної форми - равлика.
Центральний корпус служить для розміщення вала, дозволяючи йому обертатися з максимальною швидкістю і мінімальним тертям. Вал обертається в одному або двох підшипниках.
Відцентровий компресор безпосередньо створює додатковий тиск у впускний системі. Конструкція його аналогічна відповідному механічному нагнітачу і включає корпус з компресорним колесом. Рух повітря в компресорі здійснюється від центру колеса до периферії корпусу. Дифузор перетворює кінетичну енергію повітря в тиск за рахунок різкого зниження швидкості потоку. Стиснене повітря надходить через впускний колектор в двигун. Компресорне колесо і корпус компресора виготовляються з алюмінію.