Назва рульового механізму «рульова рейка» походить від назви механізму «рейка-шестерня». Механізм цього типу найчастіше застосовується при конструюванні сучасних передньопривідних автомобілів. До речі, придбати рульові рейки для всіх марок авто по низькій ціні можна на сайті www.steering.com.ua/rulevye-rejki.
Історія впровадження рульової рейки
Існує помилкова думка, що рульова рейка - це найсучасніша конструкція рульового управління, однак це не зовсім так. На багатьох перших автомобілях кінця 19 століття використовувалася саме така конструкція, на початку 20 століття "рейка-шестерня" використовувалася, наприклад, на деяких моделях BMW.
Історично так склалося, що в 20 столітті звичайна рульова рейка на легковому транспорті поступилася місцем черв'ячним механізмам й іншим більш складним конструкціям. Але, як відомо все нове - це добре забуте старе, в кінці 20-го століття конструктори знову повернулися до використання рульової рейки, так як ця конструкція найкраще підходила для передньопривідних автомобілів з підвіскою Макферсона.
Насправді ці три конструкторських рішення досить тісно пов'язані історично та покликані вирішити одне спільне завдання - зробити автомобіль простішим і доступнішим. Таке конструкторське рішення виявилося досить вдалим, і управління колесами на основі рейкової передачі на сьогоднішній день отримало найширше розповсюдження в легкових автомобілях. Яку роль в цьому завданні грає рульова рейка, як вона влаштована і як працює стає зрозуміло після ознайомлення з її конструкцією.
Пристрій рульової рейки
Рейка пов'язана з керованими колесам за допомогою рульових тяг і наконечників і представляє собою зубчасту передачу. Шестерня, закріплена на рульовому валу, входить в зачеплення з зубцями на рейці. При повороті керма навколо своєї осі шестерня рульового вала зрушує рейку в відповідну обертанню сторону. У свою чергу рейка через шарніри і тяги повертає керовані колеса.
До звичайної рейки сьогодні додається насос і виконавчий механізм з розподільником. Принцип дії розподільника полягає у відстеженні зусилля, що додається до керма і при його появі - допомагати водієві обертати кермо. Основа розподільника - торсіон, в рульовому валу. Коли кермо знаходиться в спокої, цей пристрій НЕ закручений, дозуючі канали розподільника закриті, а масло без всякого зусилля йде назад в розширювальний бачок. Коли водій починає обертати кермо, торсіон закручується тим сильніше, чим більше зусилля до обертання керма докладає водій. У свою чергу закручений торсіон за допомогою золотника і системи каналів направляє рідину в виконавчий пристрій.
Залежно від того, в який бік закручений торсіон, тиск подається або за поршень виконавчого пристрою, або до нього. Поршень жорстко закріплений на рейці і за допомогою цього тиску масла він допомагає обертати колеса в потрібну сторону. Також в системі передбачений запобіжний клапан. Якщо колеса повернені до упору, він відкривається і скидає надлишковий тиск назад в бачок. Таким чином досягається суттєве полегшення обертання керма і послаблюється передача ударів від коліс на кермо.