Короткі нарди: Правила гри

Короткі нарди: Правила гри

14.04.18 20:14 0 1837

В Короткі нарди грають на дошці, що має 24 осередки (пункти), які об'єднані в 4 групи по 6 осередків у кожній. Ці групи називаються - будинок, двір, будинок супротивника, двір противника. Будинок і двір розділені між собою планкою, яка виступає над ігровим полем і називається баром. До речі, більш наглядно розібратися можна відкривши гру на сайті http://yellowclub.net/.

Беручи участь в онлайн грі короткі нарди потрібно беззастережно дотримуватися правил.

Правила гри в короткі нарди:

  • на початку гри комп'ютер автоматично розставляє фішки (нарди) учасникам - кожному дістається по 15 фішок певного кольору - одному гравцеві - чорних, другому - білих;
  • всі отримані фішки виставляються, починаючи з лівого боку свого поля в такому порядку - 2 фішки на 24 пункті, 5 - на 13, 3 на 8 і 5 на 6;
  • першість ходу визначається киданням кісток, в грі використовується 2 кубика з точковими числовими значеннями, одночасно кожен учасник кидає по одному кубику і порівнюють результат, у кого він більше - той і ходить (якщо на кістках випадає нічия - вони перекидаються заново);
  • рух фішок в класичних нардах виконується проти годинникової стрілки, в коротких - фішки рухаються назустріч одна одній: фішки, будинок яких розташований візуально внизу рухаються за годинниковою стрілкою, а фішки, будинок яких розташований вгорі - проти годинникової;
  • осередок вважається зайнятим, якщо на ньому розташовані більше однієї фішки супротивника;
  • фішки починають рух зі свого «дому», виходять у «двір», потрапляють в «будинок противника», після чого у «двір противника» і до себе «додому», а далі виводяться за межі ігрової дошки;
  • ходи в грі виконуються в порядку черги, яка дотримується після 1-го ходу;
  • фішки в грі можна ставити на порожніх пунктах (осередках), якщо вони зайняті фігурами противника (більше однієї) - зробити хід неможливо;
  • кістки показують кількість можливих пересувань однією або двома шашками;
  • якщо хід виконується 1 фішкою, то значення на кістках підсумовуються;
  • якщо хід виконується 2 фішками, то значення 1-го кубика - це кількість кроків однієї шашки, другого кубика - другої фішки;
  • якщо вдається пересунути одну фішку, а другу ні (зайнята позиція противником), то кількість кроків згорає;
  • якщо на кістках випадає однакова кількість точок - так званий дубль, то кожна фішка має право зробити вказану кількість кроків на одному кубику двічі, якщо для заходу задіяна одна фішка, то їй потрібно виконати чотири рівнозначних ходи;
  • відмови від виконання ходів у грі неприпустимі;
  • осередки на дошці, зайняті однією фішкою супротивника, іменуються «болтом»;
  • «болт» вважається побитим, якщо фішка противника зупиняється на ньому, бита фігурка кладеться на «бар», яким вважається центр поля;
  • гравець, кому належать фішки, відправлені в бар, має право їх «зарядити», тобто при випаданні значень кісток виконати хід не щодо кількості кроків, а використовуючи нумерацію осередків (наприклад, якщо на кістках значення 4, то фішка виставляється на 4 осередок, якщо вона не зайнята двома або більше фішками суперника;
  • виведені фігурки з «бару» продовжують гру в тому ж порядку, що й інші;
  • вивести фішки з поля неможливо до тих пір, поки в «барі» сидять "заручниці";
  • вивід фішок з поля починається тільки після того, як всі 15 фішок виявляться на позиціях так званого свого «дому»;
  • вивід фішок виконується також по черзі за допомогою підкидання кісток, тобто гравець продовжує виконувати фішками ходи, при цьому діють такі ж правила, як і в класичних довгих нардах;
  • номером позиції рахуються справа наліво - крайня праворуч = 1, далі 2, 3, 4, 5 і 6;
  • якщо у гравця випали кістки 6 і 4 - він знімає одну фішку з 4-го (праворуч) осередка і одну з 6-го (праворуч);
  • якщо на осередку з номером викинутої кістки немає фішок - гравець повинен пересунути фішки по "загальним" правилам, а якщо пересунути їх він теж не може (немає таких варіантів) - він знімає на "борт" фішку з крайньої лівої клітинки, на якій фішки є;
  • гра закінчується в той момент, коли один з двох учасників повністю прибрав свої фішки з осередків на дошці.

Висновок

Короткі нарди відрізняються від інших ігор на дошці тим, що в них не передбачається нічия. Завжди чітко визначені переможець і переможений.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 127)
Наступна новина: 8 весняних порад для ...

КОМЕНТАРІ