Схильність людей до придбання особистого авто різко впала - автомобіль вже рідше розглядається як щось невідмінне в повсякденному житті. Так, наприклад, у Європі та США його функції взяли на себе громадський транспорт, а в тих випадках, коли автомобіль просто необхідний, існує спеціальна нова служба, що називається Carsharing (каршерінг).
З чого все почалося?
Вперше про послугу Carsharing згадувалося в 1948 році. Саме тоді один з житлових кооперативів в Цюріху (Швейцарія) закупив кілька автомобілів для своїх членів і здавав їх в оренду на короткий термін.
Через деякий час, починаючи з 70-х років минулого століття, в Європі думали над запуском декількох комерційних проектів, але на жаль, всі спроби закінчилися невдало в зв'язку з відсутністю достатніх технічних можливостей, щоб забезпечити простий і швидкий доступ клієнтів до автомобілів і контролювати їх використання.
Але вже в кінці 90-х років стався справжній прорив в техніці: стрімкий розвиток засобів захисту і системи навігації GPS дозволили забезпечити відстеження орендованих автомобілів, а також швидкий доступ клієнтів до автотранспорту завдяки картам RFID. Саме це і дало поштовх до появи в Європі і США місцевих каршерінгових компаній, деякі з яких пізніше доросли до національних і навіть міжнародних.
Що таке каршерінг, і як він працює?
Простими словами, каршерінг - це один з видів оренди автомобілів. Дана послуга призначається для тих клієнтів, які не планують орендувати автомобіль на тривалий час, а, наприклад, на кілька годин. У разі каршерінга, клієнт повинен оплачувати тільки час використання автомобіля, тобто розрахункова сума буде залежати від того, який період часу автомобіль знаходився в оренді і який кілометраж він проїхав. Але це теорія.
А як же послуга працює на практиці? Якщо ви хочете скористатися послугою каршерінга, вам для початку слід дізнатися, чи є у вашій місцевості компанії, які можуть вам її надати. У цьому вам допоможе інтернет - введіть слово «каршерінг» і назву населеного пункту, в якому ви живете. Далі ознайомтесь з усіма вимогами, які висуває компанія до потенційного клієнта. Окрім того, є навість спеціалізовані сайти агрегатоги-каршерінга, наприклад, https://pro-carsharing.ru/, де безпосередньо зібрані всі компанії, що надають дану послугу.
Наприклад, щоб орендувати автомобіль у найбільшій компанії в Сполучених Штатах "Zipcar", клієнту має виповнитися 21 рік, і він повинен мати дійсне водійське посвідчення. Більш того, компанія має свій реєстр правопорушників, тому якщо історія водіння клієнта не вселяє довіри, він може отримати відмову.
Далі можете приступати до заповнення реєстраційної форми, а також вибору тарифу. Якщо вашу реєстрацію схвалили, останнє, що вам необхідно зробити, це дізнатися, де знаходиться парковка автомобілів і як можна зарезервувати машину.
Місцезнаходження автомобілів відшукати нескладно: заходимо на сайт компанії і шукаємо розділ під назвою «Знайти автомобіль». Саме в ньому ви знайдете карту району, в якому ви живете, на якій повинні бути відзначені всі місця стоянки автомобілів для оренди. Сподобався автомобіль зарезервуйте його по телефону або в режимі «онлайн». Таким чином, ви переконаєтеся в тому, що прийшовши на стоянку, зарезервований вами автомобіль буде вас чекати. Багато компаній надають послугу вибору моделі автомобіля.
Після того, як автомобіль зарезервований, більшість великих компаній висилають клієнтам поштою смарт-карту, завдяки якій можна його відкрити. Але в різних компаніях можуть бути і деякі відмінності.
Після повернення автомобіля компанії в цілості й схоронності, вам необхідно сплатити суму оренди, яка буде включати в себе членський внесок в момент реєстрації + час експлуатації або пробіг (паливо і страховка вже входять в загальну вартість).