Чернігів: Міська рада надала дозвіл на укладання договору фінансового лізингу для придбання 12 тролейбусів

Чернігів: Міська рада надала дозвіл на укладання договору фінансового лізингу для придбання 12 тролейбусів

28.04.18 09:38 0 438
26 квітня, Чернігівська міська рада надала дозвіл комунальному підприємству «Чернігівське тролейбусне управління» на укладання договору фінансового лізингу для придбання 12 тролейбусів. «За» це рішення міської ради проголосував 31 депутат Чернігівської міської ради.

Більшість рухомого складу КП «ЧТУ» - 51 одиниця - це тролейбуси моделі «ЗіУ-682», вік яких становить від 26 до 32 років. Нормативний термін їх експлуатації - 10 років. Ці тролейбуси систематично виходять із ладу, що, в свою чергу, спричиняє значні незручності для громадян та суттєво зменшує пасажиропотік, а відповідно і зменшується прибуток підприємства.

Оновлення рухомого складу КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради за рахунок фінансового лізингу на сьогоднішній день є єдиним варіантом вирішення питання забезпечення громадян якісним та безпечним електротранспортом для пересування містом Черніговом.

Найбільш вигідні умови фінансового лізингу пропонує ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» - 16 % річних у гривні на термін 5 років. Однією із умов є обов'язкове його забезпечення Чернігівською міською радою шляхом укладання договору поруки.

Прийняття рішення про надання дозволу КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради на укладення договору фінансового лізингу на придбання нових тролейбусів у кількості 12 одиниць значно покращить ситуацію громадського електротранспорту у місті Чернігові.

При обговоренні цього питання Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко повідомив, що у однієї з політичних сил виникло питання щодо необхідності проведення конкурсу на визначення банківської установи, яка надає кредит.

Відповідаючи на питання депутатів, начальник юридичного відділу міської ради Роман Миколаєнко пояснив, що дія ЗУ «Про публічні закупівлі», який регулює це питання, не поширюється на послуги фінансових установ, у тому числі, міжнародних фінансових організацій щодо надання кредитів, гарантій фінансового лізингу та інших допоміжних фінансових послуг. Тобто закон про публічні закупівлі не поширюються в даному випадку на визначення фінансової установи.

Крім того, депутати підняли питання щодо розміру кредитної ставки. Як зазначила керівник банку, ставка фіксована і складає 16% у гривнях. Можливе і дострокове погашення, за яке ніякої комісії не буде встановлено. Якщо постачальник тролейбусів у договорах зазначить прив'язку до курсу валюти, то й зі сторони банку теж буде відповідна прив'язка.

Присутній на пленарному засіданні директор ПАТ «Чернігівський автозавод» Валерій Купцов розповів, що у попередні роки підприємство продавало місту тролейбуси за пониженою вартістю. Разом з тим, встановлена зараз відповідно до проекту рішення ціна тролейбусу не реальна, оскільки від 50 до 60% комплектуючих - імпортного виробництва. Тому ціна тролейбусу повинна бути збільшена та становити орієнтовно 170 тис. доларів (4,47 млн грн).

Крім того, керівник підприємства повідомив, що нещодавно чернігівські тролейбуси купив Словʼянськ та Суми. Ці тролейбуси обійшлися цим містам у 4,5 млн грн та 5,1 млн грн за одну одиницю, передоплата становила 30%.

Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко:

- Наразі стоїть питання, чи є інші лізингові компанії. Безумовно є, але вони свою послугу прив'яжуть до ціни ресурсу. Я відповідально кажу: не існує ринкових умов, щоб відсоткова ставка у гривнях становила менше 16% річних. Попередньо я зв'язувався з двома державними банками - «Ощадбанк» та «Газбанк». Комерційні банки, я думаю, не зможуть піти на таку низьку ставку. Облікова ставка Національного банку України на становить 17%.*/blockquote

*/blockquote

Я хотів би сказати, що дійсно це є інструментом пришвидшення процедури в питанні закупівлі тролейбусів, що для міста є найголовнішим. Або ми купуємо тролейбус за 8 місяців, або наважуємося на лізинг. */blockquote

*/blockquote

Існує тільки єдине зауваження – швидко вирішити питання зносу існуючого парку просто фізично неможливо. Дуже великі кошти (від 0,5 млн грн до 1 млн грн) витрачаються на ремонт техніки. */blockquote

*/blockquote

З точки зору навантаження на бюджет, я думаю, що це буде абсолютно однакове навантаження – що що завтра.*/blockquote

*/blockquote

Раніше я вже казав про значну економію, яку ми отримаємо: по витратах електроенергії, на ремонтних роботах, збільшення виручки КП «ЧТУ», оскільки люди з більшим задоволенням підуть у новий тролейбус. Це всі ті плюси, які знівелюють, а може й перевищать витрати по відсотковій ставці, - сказав Владислав Атрошенко. */blockquote

*/blockquote

Крім того, міський голова підкреслив, що, в разі зміни банком чи заводом будь-яких умов, залишає за собою право не підписувати угоду. Адже рішення міської ради передбачає тільки надання дозволу на його укладання.

Довідково.

За інформацією КП «ЧТУ» за останні десять років списали 64 тролейбуси, а купили — тільки 22 одиниці, з них 15 з'явились лише за останні 2 роки. на маршрути випускаються 65 одиниць, з яких щодня виходить з ладу від 5 до 10 машин.

Зручні для містян інтервали за нинішньої маршрутної мережі може забезпечити щонайменше 85 машин. Для цього у депо має бути 100 справних тролейбусів (резерв +10-15%).

Нині на балансі підприємства тільки 22 машини, які не перепрацювали встановлений виробником термін експлуатації.

Прес-служба Чернігівської міської ради
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: 47 млрд грн. на дороги: що ...

КОМЕНТАРІ