22 травня 2018 року вступили в дію нові вимоги до виписки рецептів на ліки та медвироби. Відповідний наказ МОЗ України (№735 від 18.04.2018 року) було опубліковано в Офіційному віснику України.
Головні зміни стосуються нормативного регулювання впровадження електронного рецепту. Проте поки електронний рецепт буде поступово впроваджуватися, нові поля заповнюватимуться на паперових бланках.
Нове в правилах виписування рецептів
Рецепти форми ф-1 мають містити таку інформацію про лікаря:
* Найменування закладу охорони здоров'я або ПІП ФОП
* Адреса закладу охорони здоров'я або ФОП
* Код ЄДРПОУ/ Реєстраційний номер облікової картки платника податків
* Реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.
Червоний штамп «Вартість підлягає відшкодуванню» замінено на нове додаткове поле у рецепті - «Джерело фінансування», в якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. Це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіональних програм.
У відомостях про пацієнта лікар повинен зазначити прізвище, ініціали та вік пацієнта, а також номер його амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в системі E-health. Також він допоможе уникнути плутанини, у разі якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.
Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН – міжнародною непатентованою назвою).
Важливо
* Нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1.
* Заклади охорони здоров'я можуть використовувати стару форму паперового рецепту ф-1 з червоною печаткою «Вартість підлягає відшкодуванню» до того часу, поки наявні бланки не закінчаться.
* Нові вимоги до рецепту не поширюватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, не будуть внесені необхідні технічні зміни.
Нагадаємо, електронний рецепт – це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому буде вказано, хто виписав рецепт та яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепту, який треба назвати в аптеці. Доступ до електронної системи рецептів буде обмежений.
За бажанням пацієнта лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам'ятати, що роздруковані дані електронного рецепту не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.
З розвитком системи «Електронне здоров'я» Е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електронній системі охорони здоров'я.
Про це повідомили у Житомирській ОДА
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Чернігів: Владислав ...
Наступна новина: Чернігів: На фінішній ...