Існує безліч місць в інтернеті, де можна продавати свій товар. Однак, в наш час, вибрати одне з цих місць для торгівлі справа не проста. Але з іншого боку, є можливість підбирати місце для торгівлі в залежності від ваших потреб. Можна вибирати місце де продавати в залежності від того, що ви хочете продавати. Або в залежності від того, скільки часу ви готові витрачати на цю справу.
У першому випадку, це залежить від товару, що ви хочете продавати. Скажімо товар у вас старий (вже використовувані) або новий, ручної роботи або фабричний. Або ви самі виробляєте штучно тобто ручна робота (hand made) або у вас мале виробництво. Або, ви взагалі робите надзвичайні речі на замовлення - брендові (ексклюзив).
У другому випадку, це залежить від того, скільки часу ви готові витрачати на торгівлю в день. Оскільки, ви вчитеся або працюєте і ви хочете просто підзаробити. Або, ви вільні і хотіли б повноцінний заробіток, і готові витрачати на це достатньо часу. Або, ви всерйоз і надовго вирішили зайнятися інтернет бізнесом, і хотіли б побудувати своє торгове справу.
Загалом, щоб зробити правильний вибір, з початок напишемо, де продавати взагалі можна. А потім з'ясуємо, скільки сил і зусиль потрібно для цього в кожному окремому випадку. І тоді зможемо зрозуміти, де продавати краще в залежності від ваших намірів.
На сьогоднішній день в інтернеті існує кілька методів торгівлі:
- дошка безкоштовних оголошень (free classifieds board, доска бесплатных объявлений);
- соціальні мережі;
- аукціони-торговельні майданчики;
- хостингові (коробкові) сайти;
- безкоштовні сайти на власному хостингу (з відкритим вихідним кодом);
- власний інтернет-магазин.
Що ж з цього краще нам підходить?
Давайте розглянемо, які характеристики цих майданчиків можуть вплинути на вибір місця де продавати.
В першу чергу, це які майданчики для чого призначені:
- Дошки оголошень в основному використовуються на місцях, оскільки факт купівлі та продажу в основному відбувається при особистій зустрічі;
- Соціальні мережі в основному служать для спілкування і в процесі цього спілкування можна щось продати або купити;
- Аукціони-торговельні майданчики і сайти-магазини призначені саме для торгівлі.
Другим фактором, що впливає на вибір, є можливість швидкого старту, наявність потенційних покупців і простота ведення бізнесу.
Цим критеріям відповідають дошки оголошень і аукціони. На них, швидко створюється сторінка з товаром. Є достатньо інструментів для ведення торгівлі і на цих ресурсах вже є достатня відвідуваність, і відповідно потенційних покупців.
На відміну від них, в соціальних мережах потрібно буде самим створювати групи за інтересами або примикати до вже існуючих, щоб залучати клієнтів.
У той час, як власний сайт, ще потрібно створити. Потім підключити потрібні сервізи, для ведення бізнесу. А далі весь час рекламувати, інакше не буде відвідувачів і відповідно потенційних покупців. Однак, тут треба додати, що хостингові сайти-магазини, створюються відносно швидко. І на таких сайтах вже є всі необхідні атрибути для ведення бізнесу. І перш за все, ці компанії самі серйозно займаються просуванням свого проекту в інтернеті, і повсюдно рекламують його. Отже, разом з цим, відповідно буде рекламуватися і ваш магазин.
Третім важливим фактором, що впливає на вибір, є ціна.
На дошках оголошень і соц. мережах, товари можна виставляти абсолютно безкоштовно. Так само безкоштовно можна виставляти певну кількість товару на деяких аукціонах.
Наприклад, на Ebay можна безкоштовно виставляти 50 одиниць товару із загальною вартістю до 5000 $. Але якщо товар продався, з продажу вираховують комісію.
Виставляти на аукціонах взагалі, може бути набагато дешевше, ніж на власному сайті та навпаки. Це залежить від ціни і кількості товару, який ви збираєтеся продавати.