Найчастіші причини поломки турбіни

Найчастіші причини поломки турбіни

26.08.18 15:50 0 825

XIX ст. сміливо можна назвати початком ери турбокомпресорів в автомобільній промисловості. Сьогодні більшість моторів оснащені турбінами, в той час як ще десять - пятнадцять років тому, турбований двигун був рідкістю.

Чому ж компанії-виробники автомобілів зробили ставку на турбокомпресори? Які "+" приносить турбіна для силового агрегату? Чи надійні турбовані мотори сучасних автомобілів?

Але основне питання, яке цікавить багатьох , це чи підлягають вони ремонту і відновленню. Отже давайте дізнаємося про найчастіші причин несправності турбін і розповість нам про них співробітник компанії "Turbo Plus", яка безпосередньо проводить ремонт турбин в Харькове та ХО.

Поломки турбін

Найчастішою причиною виходу з ладу турбіни є пошкодження внутрішніх компонентів турбокомпресора через недостатнє їх змащення маслом або повну його відсутність.

Більшість автомобільних турбін оснащені робочим валом, які при обертанні відчуває немаленькі нерівномірні навантаження через постійне зміни тиску вихлопних газів. Опорна поверхня вала, який з'єднує колесо турбіни з колесом компресора, змащуються маслом для зменшення тертя обертових компонентів турбіни. Завдяки масленой мастилі, компоненти турбіни мають довгий термін служби.

Якщо подача масла в турбокомпресор погіршується, на несучої поверхні вала турбіни утворюються канавки (вироблення). В результаті вал турбокомпресора може зламатися.

Чому турбіна може недостатньо змащуватися?

Найчастіше нестача мастила в турбокомпресорі пов'язана з поганою якістю палива, засміченням масленой системи автомобіля, через наявність в маслі палива, через забитий масленого фільтра або ж через забиті олійних каналів в двигуні.

Також швидкий вихід з ладу турбіни може бути пов'язаний з "гарячої паркуванням" автомобіля.

Наприклад, якщо власник машини після тривалої їзди на повному газі, припарковавшись, відразу заглушить двигун, то існує ризик швидкого зносу компонентів турбокомпресора.

Справа в тому, при тривалій роботі двигуна на великих оборотах турбіна може стати дуже гарячої (до 1000 С  за Цельсієм). І якщо, припаркувавши машину, заглушити двигун, то подача охолоджувальної рідини і масла в двигуні різко переривається. В результаті припиняється охолодження двигуна і відповідно турбокомпресора.

У цьому випадку тепло, що зібралися в турбіні, може спалити залишки масла, яке закупорить масні канали, що призведе до того, що подача масла для змащення турбіни в майбутньому буде недостатньою. У підсумку, як ми зазначили вище, турбіна почне відчувати нестачу олії. В результаті в короткий термін в турбокомпресорі прискориться вироблення (знос) його внутрішніх компонентів.

Іншим важливим фактором зносу турбіни є утворення вуглецю в маслі двигуна в процесі експлуатації машини. Вуглець, як правило, може збиратися в турбіні в вигляді відкладень. Це з часом призводить до теплових проблем, до дисбалансу роботи турбіни і т.п.

Саме тому будь-яка автомобільна турбіна потребує регулярного обслуговування. Наприклад, в очищенні. Для цього необхідно використовувати спеціальний очищувач-спрей, який продається в автомагазинах.

Більшість турбін можна очистити без їх демонтажу з машини. У тому числі очищувач турбіни також допомагає видаляти не тільки відкладення вуглецю, але і ряд інших речовин, які можуть утворюватися на внутрішніх компонентах турбокомпресора.

Пошкодження турбіни через забруднений сажевий фільтр

Так як турбіна в автомобілі працює за рахунок вихлопних газів, то звичайно частою причиною її виходу з ладу стають проблеми в системі випуску вихлопних газів.

Особливо вразливими є дизельні двигуни, які оснащені фільтром сажі. Наприклад, якщо забитий фільтр сажі, то це може збільшити тиск вихлопних газів надходять в турбіну. В результаті вал турбокомпресора отримує сверхнагрузку, що в підсумку може призвести до свисту турбокомпресора. Цей незвичайний звук, як правило, говорить про те, що вал турбіни пошкоджений.

Правда свист в деяких турбінах також може виникнути на ранніх етапах нестачі масла в турбіні.

Але в будь-якому випадку, якщо у вашій машині ви почали чути свист турбіни, необхідно, як можна швидше, провести її діагностику, для того щоб вчасно запобігти більш серйозні пошкодження.

Наскільки швидко забивається сажевий фільтр?

Все звичайно залежить від стилю вашої їзди, умов експлуатації автомобіля і від якості дизельного палива. Наприклад, якщо ви використовуєте дизельний автомобіль переважно в місті, то фільтр сажа може швидко вийти з ладу через недостатню температури вихлопних газів.

Також ми радимо не користуватися дизельні автомобілі в тихому режимі. Тому час від часу власники дизельних машин повинні використовувати машину на великих оборотах, щоб пропалити вихлопну систему для видалення утворилася сажі.

Ще один небезпечний для турбіни фактор, це будь-яка несправність системи випуску відпрацьованих газів, яка зменшує потік вихлопних газів, що надходять в турбокомпресор. Наприклад, при пошкодженні вихлопних труб або зносу прокладок вихлопної системи турбіна почне працювати неефективно, що в короткий термін може привести до виходу її з ладу. Тому будь-які несправності вихлопної системи в автомобілях з турбованим мотором повинні бути усунені в короткий термін.

Пошкодження турбін, викликані сторонніми предметами

Іншою відомою причиною пошкодження турбокомпресорів є потрапляння в них сторонніх предметів через повітрозабірник автомобіля. Через величезній швидкості обертання елементів турбіни навіть найдрібніші частинки можуть заподіяти її внутрішніх компонентів значної шкоди.

Для автомобілів з великим пробігом колеса компресора турбіни (крильчатки) зношуються рівномірно. В результаті з часом потужність автомобіля знижується в міру зносу коліс турбіни. Це відбувається у зв'язку з тим, що в двигун починає надходити, у міру старіння компонентів турбіни, набагато менше кисню. Але подібне рівномірне старіння турбокомпресора, ідеальне збіг обставин.

Найчастіше турбіна виходить з ладу несподівано і не через закінчення терміну служби внутрішніх компонентів. Наприклад, через зламані лопатей коліс турбіни. В результаті поломки хоча б однієї лопаті на колесі турбіни відбувається втрата балансу обертання. В результаті вал і його підшипники можуть отримати серйозне пошкодження.

На заключному етапі зносу турбокомпресора, старі обертові колеса починають шліфувати корпус турбіни. В результаті турбокомпресор починає знищувати сам себе.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 18)
Попередня новина: Примусове лікування ...
Наступна новина: Лучшие подарки для деловых ...

КОМЕНТАРІ