Безумовно, існує безліч автомобільних колісних дисків. Вибираючи автомобіль, кожен автомобіліст замислюється над тим, в яке «взуття» він «взує» свій улюблений автомобіль. Справа не тільки в шинах (літніх / зимових, з шипами чи без), але і в дисках (до речі, якісні автомобільні диски можна придбати тут). Більш того, кожен продавець намагається розповісти покупцеві про новинки, про «трендах» і про інші важливі речі. І все ж цікаво дізнатися, як йдуть справи насправді.
Які диски застосовуються в легкових автомобілях?
Перш за все, визначимо матеріали, з яких виготовляються колісні диски легкових автомобілів. Таких матеріалів не дуже багато. Колісні диски виготовляються зі сталі і з різного роду «легких сплавів».
Сталеві штамповані диски
Сталеві колісні диски виготовляються методом штампування з сталевого листа певної товщини. Власне диск збирається з декількох частин, кожна частина штампується окремо. Збірка диска проводиться за допомогою зварювання.
Сталеві штамповані диски є одними з найбільш технологічних і недорогих у виробництві дисків.
Диски з легких сплавів можна виготовляти різними способами. Основними є два. Лиття і кування.
Литі диски з легкого сплаву
Литі диски з легких сплавів зазвичай складаються з однієї деталі, виготовленої з виливки. Литі диски мають характерну зернисту структуру металу. Литі диски доводиться перевіряти на наявність дефектів. Дефектами можуть виявитися мікротріщини, внутрішні порожнини і каверни.
До особливостей литих дисків можна віднести збільшену товщину металу, що перевищує товщину металу сталевих штампованих дисків. Іншою особливістю литих автомобільних дисків є їх відносна крихкість. У таких дисках при ударах утворюються тріщини.
Безумовно литі диски у виробництві дорожче сталевих штампованих дисків.
Ковані диски з легкого сплаву
Ковані диски з легких сплавів виготовляються з кованої заготовки. Кований метал істотно міцніше литого. У кованого металу складна внутрішня структура, що надає виробу високу міцність.
Ковані диски з легких сплавів через особливості технології, так само як і литі диски мають збільшену товщину металу.
Ковані автомобільні диски одні з найдорожчих і міцних. З приводу міцності кованих дисків стверджується, що при ударі об перешкоду «скоріше розваляться деталі підвіски, ніж погнётся кований диск». Це не завжди однозначно добре. Іноді простіше і дешевше виправити погнутий сталевий штампований диск, ніж замінювати пошкоджену шину і важелі підвіски.