Інформаційний портал - це різновид сайту, яка містить в собі безліч зовнішніх посилань на задану тематику. Такий портал допомагає користувачеві всесвітньої павутини в максимально короткі терміни відшукати необхідну інформацію в необмеженій кількості. Крім цього, інформаційний портал систематизує, структурує отримані відомості виходячи з інтересів здобувача. Таким чином, користувач економить не тільки свої зусилля, але і час. Яскравим прикладом інформаційного порталу є проект infosphere.top, метою якого є пошук взаємозв'язків між усіма об'єктами в інтернеті.
Створювати свій інформаційний портал великої компанії має сенс, якщо підприємство має велику кількість корисних для клієнта відомостей. При цьому можна спостерігати і аналізувати потоки інформації, керуючи ними в потрібному власнику напрямку.
Як правило, інформаційні портали створюються для самих інформаційних порталів. Сам по собі портал - це бізнес (яскраві приклади - Rambler, Yahoo, Google. Однак крім таких сайтів, які мають у своєму розпорядженні великою кількістю відомостей різної спрямованості, є й інші, які також приносять прибуток.
Один із прикладів такого інформаційного порталу - якщо продавець тих чи інших товарів чи послуг, або посередник. Тоді створення веб сайту буде мати абсолютно очевидний сенс - пошук споживачів. Інший приклад - ви володієте доступом до певного роду інформації, і відповідно, створюєте портал, щоб ділитися цими відомостями.
Корпоративний інформаційний портал, як правило, містить корпоративні документи та інші матеріали, необхідні для роботи. Наявність такого сайту дозволяє персоналу управляти будь-якими потоками інформації незалежно від місця їх дислокації. Єдине обмеження - можливість доступу до Інтернету. Інформаційний корпоративний сайт зручний ще й тим, що керівник може контролювати хід роботи (також без територіальних обмежень), вносити правки, видавати розпорядження, стежити за ходом і якістю роботи співробітників.
Створення інформаційного порталу дозволяє вивести свій бізнес або інші справи на більш високий рівень. Інтернет зарекомендував себе як відмінну грунт для ведення бізнесу будь-якого напрямку. Звичайно, бізнес в мережі має свою специфіку, однак все-таки підкоряється загальним законам комерції. Всесвітня павутина дозволяє швидше і ефективніше займатися пошуком партнерів, клієнтів, автоматизує операції з ними. Бізнес в мережі вирішує одну важливу проблему, з якою стикаються представники бізнесу в реальному світі - брак часу. Наявність власного ресурсу в Інтернеті не стільки питання прибутку, скільки престижу. Сайт - обличчя компанії. Рейтинг інформаційного порталу в даному випадку - показник успішності компанії.
Іноді інформаційні портали створюють спільно кілька підприємств, як правило, мають суміжний бізнес, або партнери. Вони зацікавлені в спілкуванні один з одним і в пошуку нових партнерів. У них може загальна документационная база.
Наповнення корпоративного порталу або технічна підтримка сайту, як правило, має наступну інформаційну структуру:
- зведення про компанію (сфера діяльності, керівництво);
- перелік підприємств, що входять в холдинг;
- фінансові показники і звіти компанії;
- інвестиційні проекти;
- різного роду акції та проекти;
- новини компанії;
- консультаційно-законодавча база.
Інформаційні портали - це якісно новий рівень надання інформації після тематичних сайтів і пошукових систем. Портал - це путівник у нескінченному і різноманітному інформаційному потоці всесвітньої павутини.