Головна Мапа сайту RSS-експорт додати новину
 
про нас регіони вхід
Волинь | Закарпаття | Івано-Франківщина | Львівщина | Рівненщина | Тернопільщина | Буковина
Економіка | Політика | Суспільство | Культура | Наука/Освіта | Спорт | Релігія | Здоров'я | Кримінал | Надзвичайні події | Інші події | Шоу-бізнес

Бізнес-модель маркеплейс: переваги та недоліки



11:15
11.02

Маркетплейс - це онлайн-платформа, яка пов'язує продавців і покупців, дозволяючи їм здійснювати операції через неї. На сайті маркетплейса розміщується інформація про надані продавцями товари або послуги, а покупці отримують можливість зробити замовлення.

Іншими словами, бізнес-модель маркетплейс передбачає продаж товарів і послуг, які не належать власнику сайту. При цьому власником маркетплейса забезпечуються трафік і маркетингова підтримка для збільшення продажів компаній, які розмістили інформацію про свій товар в каталозі. Як правило, маркетплейс спеціалізується на певній ніші будь то логістика, організація весіль або торгівля товарами.

Монетизація зазвичай відбувається за рахунок комісії у вигляді відсотків від угоди, якщо платформа дає технічну можливість оформлення та оплати замовлення. За такою схемою працюють популярний сервіс бронювання житла Airbnb.com і служба таксі Uber.

Можливі й інші варіанти монетизації, наприклад, платне розміщення оголошення в каталозі. Багато маркетплейсів пропонують додаткові послуги за плату - публікація пропозиції на першій сторінці сайту, попадання товару в ТОП в каталозі й т. д. Якщо конкуренція на платформі велика, компанії готові платити більше, щоб опинитися на видному місці.

Відомі маркетплейси:

Переваги бізнес-моделі маркетплейс:


  1. Бізнес-модель маркетплейс передбачає торгівлю чужими товарами та послугами. Це позбавляє власника від необхідності закупівель, утримання складу, формування і транспортування замовлення, а також витрат на оплату праці великої кількості виконавців. Завдяки цьому знижуються витрати й відсутні ризики, пов'язані з виконанням замовлень - відповідальність за помилки перед споживачами лежить на самих компаніях.

  2. Старт бізнесу по моделі маркетплейс вимагає менших грошових вкладень в розробку, ніж, наприклад, SaaS. Головне завдання власника маркетплейса - створити сайт і провести його пошукову оптимізацію.

  3. Ще одна перевага маркетплейсов - широкі можливості для масштабування бізнесу і швидкого кратного зростання. Ця бізнес-модель дозволяє найбільш широко охопити ринок, оскільки для неї відсутні географічні обмеження, а товарів на "вітрині" маркетплейса та угод може бути скільки завгодно.

  4. В цілому маркетплейси конкурентоздатніший, ніж типові інтернет-магазини. Завдяки зниженню транзакційних витрат і вартості залучення клієнтів, а також внутрішньої конкуренції на майданчику продавці часто знижують вартість своїх товарів. Покупці, у свою чергу, отримують доступ до великої кількості товарів і послуг в одному місці з можливістю вибрати постачальника на основі своїх переваг, наприклад, в залежності від ціни товару, рейтингу продавця, відгуків і т. д.

Недоліки бізнес-моделі маркетплейс:


  • Ключова проблема при веденні бізнесу за моделлю маркетплейс - необхідність залучення відразу двох типів користувачів: продавців і покупців. Відсутність на майданчику достатної кількості однієї зі сторін пропорційно знижує цінність маркетплейса для іншої сторони й тягне догляд користувачів. Власнику маркетплейса постійно доводиться знаходити баланс між покупцями та продавцями. У цьому випадку важливо зосередитися на залученні тієї сторони, яка дозволить надалі заробити гроші.

  • Складність бізнес-моделі маркетплейс полягає в необхідності постійного контролю операцій і ймовірності відходу покупця безпосередньо до продавця після першої покупки.

  • У бізнесі по моделі маркетплейс висока конкуренція. На ринку представлені такі гіганти як eBay та AliExpress, конкурувати з якими складно. Але невеликі торгові майданчики можуть виграти за рахунок вузької спеціалізації на певних товарах чи послугах і стати лідерами в цій ніші.

  • Власники маркетплейса не займаються виконанням замовлень, і це має як плюси, так і мінуси. Сервіс компаній з каталогу маркетплейса формує репутацію всієї торговельної площадки. Якщо контрагенти порушують свої зобов'язання перед споживачами, це може знизити довіру користувачів до маркетплейсу.

  • Користувачі вибирають сайти з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом і великим вибором товарів або послуг. Але розробка потужної платформи з якісним дизайном - дорогий захід. Іноді вигідніше купити готову онлайн-майданчик, ніж створювати з нуля.




Наступна новина: Підприємці області стали учасниками семінару від Представництва ЄС в Україні
Попередня новина: Відмінності між винаходом і корисною моделлю
Поточний рейтинг: 3
1 2 3 4 5
Переглядів: 1335

Сьогодні читають

13:56 23.02 Рекорды в кулинарии: самая большая пицца в мире
18:08 23.02 Эстетическая стоматология: что нужно знать?
17:43 23.02 Як звикнути до лінз: поради офтальмологів
21:19 23.02 Преимущества пластиковых окон
19:17 22.02 Чому оранка ґрунту покращує його родючість?

Коментарі

Кількість коментарів: 0

Додати коментар
Псевдо:
Введіть текст коментаря:

Введіть код захисту
Більше новин
Рекомендуємо :: ::
Інші новини:
- Україна
- Світ
- Актуальне
- Рейтинг новин
- Найкоментованіше
- Популярне
Інші регіони
- Центр
- Північ
- Південь
- Захід
- Схід
Також дивіться
- Бліц-опитування
- Інформаційні партнери
- Висловіть думку
- Персона
- IT-новини
- Лист читача
- Останні коментарі



Rambler's Top100

Всі права застережено. Власниками матеріалів, розміщених на сайті є їх автори. При публікуаванні матеріалів з сайту, посилання на УкрЗахідІнформ (у випадку публікуванні в інтернеті - відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці або заголовку на http://uzinform.com.ua/) або на джерело, вказане в матеріалі, обов'язкове. Якщо автор не згідний з розміщенням матеріалу на УкрЗахідІнформ, при першому ж повідомленні адміністрації сайту по адресі webmaster@uzinform.org.ua, матеріал буде вилучено. Редакція не завжди поділяє думку авторів матеріалів, розміщених на ресурсі.
© 2008-2019 УкрЗахідІнформ
Розробка www.apgr.net