Далі – пряма мова.
Місцеві податки мають адмініструвати місцеві органи влади
- Я вважаю, що настав час на законодавчому рівні передати повноваження по збору місцевих податків місцевим органам влади. Це не тільки моя думка, це думка багатьох моїх колег. І на сьогоднішній день я можу зазначити лише одне: реформи Державної фіскальної служби, принаймні, їх кількісний вираз, пішли значно випереджаючими темпами за зміни ментальності людей. Люди не хочуть і не хотіли сплачувати податки. А у нас, на жаль, в органах фіскальної служби вже немає необхідної кількості працівників фізично, які би справляли ці податки.
Можу навести тільки один вражаючий приклад: на у нас 25 інспекторів відповідає за адміністрування податків з 18 тисяч господарюючих суб'єктів – юридичних та фізичних осіб у місті. Чи є це достатнім для того, щоб ефективно справляти будь-які податки, зокрема, місцеві?
Чернігів та Чернігівщину мають законодавчо визнати зоною пріоритетного розвитку
- Історично склалось – я не хочу жоден із регіонів образити – але я впевнено можу сказати, що не може бути України без Чернігівщини, без міста Чернігова, з якого починалася Київська Русь.
ж Чернігів - за 70 кілометрів від кордону з країною-агресором, тож інвестори не хочуть до нас, вони всі йдуть на західну Україну чи через логістичні переваги на центральну Україну і там відкривають підприємства.
Тож, я вважаю, що на законодавчому рівні необхідно розглянути питання, приміром, повернення до зон пріоритетного розвитку чи іншого варіанту. Якщо у Чернігові та області будуть однакові з іншими регіонами податки, то через 20-30 років ані Чернігова не буде, ані Чернігівщини не буде. Ми будемо далі і далі відставати, тому що всі бюджетоутворюючі податки надходять у розрахунку на душу населення, і ми не можемо змагатись у цьому із Харковом, Дніпром. І щодо розміру бюджету розвитку на душу населення ми будемо значно відставати від цих міст. А кому комфортно буде жити у такому місті, яке за рівнем комфорту буде скочуватись до рівня села, хоч у ньому і живе 300 тисяч людей?
Тож на державному рівні необхідно подумати про те, що потрібно вирівнювати ситуацію, або пропонувати якісь державні програми.
Повторюю, інвестор скоріше піде у Хмельницький, у Львів, а не у Чернігів. Адже йому ані з логістичної точки зору, ані з міркувань ризиків близькості кордону з Росією немає причин обирати Чернігів. Нас із Сумським регіоном вже навіть називають «апендикси» у економічному сенсі.
ФОП – це самозайнятість, а не «податкова яма»
- Ми не кажемо, що потрібно закривати ФОПи. Треба на державному рівні диференціювати чи визначити, що ФОП - це самозайнятість, а не «податкова яма», в яку перетворилась вся Україна.
У нас, на жаль, на сьогоднішній день немає культури влади, у якій би суди, прокуратура, фіскальні та силові структури домовились би щодо точки зору на певні питання. Тому у нас, приміром, продаж квартир: третя частина ціни платиться покупцем квартири ФОПу, який знайшов йому цю квартиру. Хоча є забудовник, працює його офіс. Тож виходить, що забудовник таким чином розділив собі ці гроші.
Можна, приміром, підняти первинну звітність будь-якого забудовника. У нього у будь-яких роботах, які він виконує, будуть обов'язково ФОПи з оборотами два-три мільйони. Це при тому, що колектив компанії нараховує кількасот людей. Що це за ФОПи? Всім зрозуміло, що це уникнення оподаткування.
Хоч ми і критикуємо Росію, але у них є така практика, коли всі ці суб'єкти малого підприємництва платять податки: всі супермаркети і торгові центри перейшли на загальну форму оподаткування. Натомість у нас кожна така каса – це ФОП і це уникнення оподаткування. Так само з послугами надання в оренду.
Ми на колінах стоїмо за цей мільярд доларів позики (хоч це з іншого боку і питання валютного балансу в країні), а у нас ці ж самі кошти лежать фактично під ногами. Не платять їх і уникають від оподаткування не найбідніші, а найбагатші.
Збільшити довіру до банків
- Нарешті має бути прийнятий пакет законів стосовно банківської системи.
Я - патріот України, але подивіться: та сама облікова ставка Нацбанку Росії на рівні 7-7,5%, діють іпотечні програми. А у нас досі нема довіри до банківської системи. У той час як ми позичаємо мільярд доларів, у населення лежить «у подушках» за оцінками експертів 100-110 мільярдів доларів. Люди не несуть їх у банки.
Тому важливим є підвищити довіру до банків через більшу ефективність системи гарантування вкладів, чи прив'язки вкладів до долара чи інше.
Ставки, за якими кредитується економіка: хіба може вона бути на рівні 25%? Всі прекрасно розуміють, до чого це призведе. Відповідь – до занепаду.
Іпотечні програми. На всі країни, які себе поважають, звертають величезну увагу на іпотечні програми. це фактично єдиний інструмент, де би ми якийсь відсоток молоді могли би втримати в країні. Адже люди виїжджають. У нас по місту середній вік працівників ЖКГ – 55 років, буває працюють до 70 років. Завтра не буде кому працювати на комунальних підприємствах. Вже по багатьох дворах немає двірників.
Про приєднання до мереж
- Колись маємо прийти – дуже скрупульозно, по гвинтиках, по кроках - розглянуть, яким чином бізнес у нас приєднується до мереж, що належать монополіям. І максимально ці речі спростити і здешевити. Це всім зрозумілі речі, але вони роками не вирішуються.
- Все перелічене – і щодо збору податків, і щодо ФОПів, і по банківській системі, і те, що стосується особливостей Чернігова та Чернігівщини – це все важливо для нашого регіону. Якщо оптимістично його називати, то він депресивний, якщо ж казати правду – то він стагнаційний. Різниця між цими поняттями, за визначенням: депресивний – який тільки-но підійшов до цього стану, а стагнаційний – який статистично вже має загрози і ризики існування.
Прес-служба Чернігівської міської ради
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: На Тернопіллі отримати ...
Наступна новина: Тернопільська міська дитяча ...