До поняття «бізнес ланч» сьогодні відносяться як до чогось буденного, кафе і ресторани часто пропонують гостям подібні послуги. Невисока вартість і різноманітне меню зробили їх досить затребуваними. До речі, в Києві ви можете замовити бізнес-ланчі в Fommi Foods. А всього декілька сотень років назад подібної послуги не було. З'явилася вона завдяки англійцю Томасу Трайнінгу.
Минуле й сьогодення бізнес-ланчу
У минулі часи в Англії у ділових чоловіків не було своїх офісів для ведення переговорів, зустрічі з партнерами вони вважали за краще проводити за кавою з сигаретами. Жінок туди не допускали, до того ж прекрасна стать віддавала перевагу чаю, а не каві. Робочий день у комерсантів був настільки щільним, що вони часто залишалися без обіду, заїхати додому перекусити не виходило.
Томасу Трайнінгу — рестораторові з Англії прийшла в голову ідея відкрити заклад, у якому можна було не тільки випити чаю або кави, але й перекусити за розмовою. Так у 1706 році він відкриває першу чайну «Золотий лев», де до напоїв пропонуються десерти й легкі закуски. У закладі не подавали алкоголь, там не збиралися сумнівні компанії, тому він набув репутацію серйозного місця. Скоро чайна перетворилася в діловий центр Лондона, де проводили зустрічі бізнесмени.
В Україні подібні заклади з'явилися набагато пізніше. Традиційно на Русі були трактири, в яких їли та пили не тільки безалкогольні напої. Для найбагатшого стану існували ресторації, в яких пропонували широкий асортимент страв, дотримувався етикет, і гостей обслуговували офіціанти. У радянські часи гостям закладів в обідній час стали пропонувати комплексні обіди з трьох страв.
У чому заключається популярність бізнес-ланчів?
Подібна форма прийому їжі має свої переваги:
- Меню. Традиційно це салат, суп, запечене або тушковане м'ясо та риба, з гарнірів — макарони та рис, з напоїв — чай, компот або сік. Страви з бізнес ланчу недорогі та їх нескладно готувати. Використовуються прості продукти та не затратна технологія. Тут не готуються окремі порції, а відразу великі обсяги та тільки розкладаються по тарілках. Собівартість такого меню низька, а прибуток високий.
- Зручне розташування закладу. Особливою популярністю користуються ресторани та кафе, розташовані поблизу офісних центрів, вокзалів, торговельних центрів, навчальних закладів і транспортних магістралей. Їх не потрібно шукати в глибині вулиць, найчастіше своїми фасадами вони виходять на проїжджу частину і вулиці з великим людинопотоком.
- Швидкість обслуговування. Як правило, на обід відводиться обмежений час, тому швидкість обслуговування в закладі грає важливу роль. Клієнтам потрібно встигнути дістатися до місця, пообідати та повернутися назад. У цьому перевага комплексного обслуговування, оскільки всі заготовки робляться заздалегідь.
- Ціни. Вартість бізнес-ланчу набагато нижча, ніж, на страви з основного меню. За невеликі гроші можна пристойно і ситно пообідати.
- Зручність. Бізнес-ланчі у вигляді комплексних обідів зі заздалегідь обумовленим меню або як форма переговорів в невимушеній обстановці — це зручний варіант поєднати приємне з корисним.