Чи треба міняти масло в АКПП - думка експертів

Чи треба міняти масло в АКПП - думка експертів

24.01.20 16:34 0 4417

Заміна масла в коробці-автомат - це звичайна примха турботливого автовласника чи необхідність? Давайте розбиратися разом на основі досвіду експертів по заміні масла і обслуговування АКПП.

Керування автомобілем з автоматичною коробкою передач набагато легше, ніж на механіці. Але як йдуть справи з обслуговуванням? Читайте далі.

Заміна масла АКПП на думку виробників

Всі автомобілі, які можна зустріти на дорогах сьогодні, умовно можна поділити на дві частини. АКПП, вироблені 15-20 років тому, потребують заміни масла. Про це чітко вказує виробник в технічному паспорті. Кожні 35-40 тисяч кілометрів пробігу необхідно замінити робочу рідину. Такі коробки-автомат працюють на рідини з мінеральною основою.

Автомобілі, які оснащені новими моделями коробок-автомат, за словами виробника, не потребують заміни масла. У трансмісії заливається синтетичне масло, кількості і якості якого досить для повного циклу експлуатації АКПП. Але тут є нюанс. Хоч виробники не вказують точні цифри пробігу спільну експлуатацію АКПП, відомо, що в неї закладено 30 тисяч кілометрів пробігу в рік. Сам же термін експлуатації автомобіля на думку виробника становить 3-6 років, після чого автомобіль змінюється. Отже, реальний термін експлуатації АКПП, робота і варіатора без заміни масла становить максимум 180 000 км.

Але і тут є підводні камені. З одного боку, автовиробники і виробники АКПП прагнуть максимально здешевити технічне обслуговування коробки-автомат, стверджуючи, що часта заміна масла - марна трата грошей. Але, з іншого боку, не відмовляються від думки, що заміна все-таки потрібна. Адже репутація серйозно постраждає, якщо при виїздки "закладеного" терміну експлуатації АКПП розсиплеться.

Чи настільки хороша сучасна ATF, як про неї говорять?

Сучасна напівсинтетична і синтетична трансмісійна рідина, яка використовується в нових модифікаціях АКПП, служить довше. Справа в тому, що така АТФ набагато стійкіше до високої температури, тому продуктів згоряння набагато менше. Однак коробка передач працює на терті деталей між собою. Тертя завжди має на увазі поступове зношення деталей, які виробляють стружку і різного роду продукти забруднення. Забруднення залишається на фільтрі, основне завдання якого запобігти потраплянню бруду до деталей коробки. Але зі збільшенням стружки тиском шторку фільтра може розірвати. І тоді разом з маслом все засмічення потрапляють на механічні деталі. Страждає, практично, всі: гідроблок, шестерні, підшипники, фрікціони. Налиплого стружка може привести до серйозного збою в роботі АКПП, якщо вона потрапить на датчики швидкості обертання валів.

Отже, яким би не була сучасна робоча рідина, заміна її бажана. Особливо, якщо авто експлуатується:

  • За спеці або морозу;
  • Тривало варто в пробках в режимі старт-стоп;
  • У повному завантаженні пасажирами або вантажем;
  • По бездоріжжю;
  • В екстремальному стилі водіння.

Тепер відповімо на ряд актуальних питань.

Коли краще поміняти масло в АКПП?

Якщо ви придбали авто, був в експлуатації, або плануєте використовувати машину довше терміну гарантії, то рекомендується міняти масло не рідше кожних 60 000 км пробігу. При цьому важливо проводити профілактику раніше, ніж з'являться симптоми поломки. Адже, як показує практика, симптоми поломки говорять про несправності будь-яких деталей коробки. Тому заміною масла вже не обійтися, потрібен ремонт АКПП. Його краще проводити в спеціалізованому СТО, нехтуючи ідеєю і самостійна заміна деталей.

Як замінити масло в коробці-автомат?

Заміна масла повинна проводитися руками фахівців на СТО. Не має значення, повна або часткова планується заміна. Самостійно злити масло неможливо, потрібен спеціальний апарат, так як тільки з його допомогою можна викачати всю рідину з "закутків".

Міняти масло повністю або частково визначає стан самої рідини, а також коробки передач. Якщо заміна носить профілактичний характер і АКПП не проявила симптомів поломки, а діагностика це підтвердила, то можна частково злити масло і залити свіже. Якщо ж при перевірці в маслі велика кількість стружки і продуктів зносу, якщо забитий фільтр або утворилися поломки деталей, то необхідна повна заміна масла, заміна фільтра і ремонт АКПП.

Чи потрібно міняти фільтр кожну заміну масла?

Істинне стан фільтрової сітки покаже діагностика. Якщо сітка з металу і вона забита, але не пошкоджена, досить її промити спеціальною рідиною. Якщо сітка пошкоджена, то фільтр підлягає заміні. Якщо фільтр паперовий, то заміна обов'язкова при кожній заміні АТФ.

Яке масло використовувати при заміні?

Якщо виконується часткова заміна масла АКПП, то варто розуміти - два види масла будуть змішані. Тому важливо використовувати якісну, оригінальну рідину, щоб в подальшому при експлуатації не було проблем. Якщо ж проводиться повна заміна масла, то можна використовувати будь-яке масло, рекомендоване виробником. Але тут також слід застосовувати тільки високоякісний продукт.

Як перевіряється рівень масла в автоматичній коробці?

Рівень масла перевіряється за допомогою щупа, який йде в комплекті при купівлі автомобіля. Якщо ж щупа немає, то знадобиться підйомник або оглядова канава. В цьому випадку краще не ризикувати і вдатися до послуг фахівців.

При самостійної перевірки рівня масла знадобиться чиста біла тканина. Щуп вставляється вертикально до рівня, зазначеному на ньому, а після оцінюється кількість і чистота.

Заміна масла - життєво необхідна процедура для безперебійної роботи АКПП. Не нехтуйте цим і своєчасно звертайтеся в СТО.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 127)

КОМЕНТАРІ