Особливості постачання газу бюджетним установам

Особливості постачання газу бюджетним установам

22.03.20 20:25 0 1367

З 2015 року організації та установи, що фінансуються з державного чи місцевих бюджетів, обирають постачальника природного газу самостійно. Але на відміну від інших споживачів, вони закуповують блакитне паливо публічно. Постачання природного газу або електроенергії бюджетним установам здійснюють лише ті компанії, що перемогли на відкритих торгах.

Після проведення тендеру між постачальником та замовником укладається двосторонній договір. Але не раніше, ніж за десять днів* від дати оголошення про такий намір на сайті уповноваженого органу. Вже укладений договір закупівельник має опублікувати у дводенний термін. Ознайомитися із зразками документів можна на сайті https://kr-energo.com/prostachannya-prirodnogo-gazu/.

* Або 5 днів, якщо переговори щодо закупівлі відбувалися за скороченою процедурою.

За законом зміст угоди про закупівлю має бути тотожним тендерній пропозиції та наданому проекту, якщо він був. Після підписання документу істотні умови змінювати не можна до повного виконання зобов’язань. Винятковою є ситуація, коли організація-замовник змушена зменшити обсяги закупівлі через фактичне скорочення видатків з бюджету. Законним буде і продовження дії договору внаслідок затримки фінансування або іншого форс-мажору. Наявність обставин непереборної сили має підтверджуватися документально. Якщо під час виконання договору виникла необхідність внесення змін, укладається додаткова угода. Вона також має бути опублікована - протягом 3-х днів.

Зафіксована у договорі ціна на газ може змінюватися, якщо грошове зобов’язання виражене у іноземній валюті. Або у випадку ринкових коливань, але не більше ніж на 10% за кубометр і без збільшення визначеної у договорі суми. Вартість блакитного палива може бути перерахована, якщо у договорі є прив’язки до нормативів, тарифів, біржових котирувань, індексу споживчих цін. Ціни на газ змінюються пропорційно збільшення / зменшення ставок зборів та податків. Енергоресурс для бюджетних організацій може подешевшати за умов незмінності обсягів закупівлі, збереження якості товару та узгодження сторонами оновленої цінової пропозиції.

В договорі бажано зазначати можливість підвищення або зменшення вартості блакитного палива на законних підставах. Їх перелік міститься у частині 4 статті 36 ЗУ “Про публічні закупівлі”. Краще, щоб обгрунтування зміни ціни для бюджетної установи було письмовим. Підійде довідка, надана аналітичним центром “Держзовнішінформ”, Торгово-промисловою палатою України, або лист від постачальника. Уточнення ціни має відбуватися за передбаченою у договорі формулою. Як правило, застосовується розрахунок, запропонований Мінекономрозвитку у листі №3304-04/54265-06.

Слід зазначити, що бюджетні установи та організації, “що здійснюють надання важливих суспільних послуг”, належать до захищеної категорії споживачів. У Правилах про безпеку постачання природного газу зазначено, що постачальники зобов’язані забезпечувати таких замовників достатнім обсягом ресурсу і щорічно звітувати про заходи, вжиті на виконання стандартів.

Ще один важливий нюанс - закупівля бюджетними організаціями може здійснюватися не тільки за вільними цінами, а й за регульованим тарифом. У такому випадку постачальником може бути лише місцевий газзбут. А правові відносини між сторонами виникають після підписання затвердженого НКРЕКП типового договору на постачання природного газу бюджетним організаціям.

Автор: УкрЗахідІнформ .

фото
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 127)
Попередня новина: ОСАГО на автомобиль: ...
Наступна новина: Що таке гібридна сонячна ...

КОМЕНТАРІ