Дистанційне  навчання в Національному університеті водного господарства та природокористування під час карантину

Дистанційне навчання в Національному університеті водного господарства та природокористування під час карантину

26.03.20 14:20 0 4323

Нині перед ЗВО України постали дуже серйозні виклики. Можна стверджувати, що це період для використання  усіх видів ресурсів під час навчання віддалено: людських, інформаційних і  технічних. І від того, як швидко університети, викладачі та студенти пристосуються до такої нової форми навчання, залежить глибина, якість засвоєних знань та економія часу.

Використання дистанційної форми навчання в НУВГП після введення карантину стало і необхідністю, і обов’язком. Адже студентам треба вчитися, а викладачам – навчати. Про те, як це відбувається впродовж першого тижня, розповів ректор університету Віктор Мошинський:

«Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406 "Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19" навчальний процес в університеті дещо змінено – запроваджено гнучкий (дистанційний) режим роботи, а навчання  переведено на дистанційну форму.  Але і в дистанційному режимі на час карантину теоретичні заняття, практичні та лабораторні роботи для студентів проводяться згідно з розкладом. Інформаційні технології, придатні для використання в дистанційній формі навчання,  впроваджені  в закладі не зараз, а значно раніше. Електронним журналом та електронним розкладом кафедри, деканати, викладачі та студенти користуються  через свої персональні кабінети вже вісім  років.  За допомогою цих сервісів ведеться облік оцінок, пропусків, формуються відомості заліків та  іспитів.

Вже чотири  роки в університеті використовується навчальна платформа Moodle. Тут для кожної  навчальної дисципліни створено персональний курс. На курсі викладачі мають можливість розміщувати усі навчальні матеріали – електронні підручники, лекції, методичні рекомендації для виконання практичних і лабораторних робіт. Студенти можуть прикріпити звіти про виконання завдань, викладач приймає, або пише зауваження – іде інтерактивне спілкування, обмін інформацією, результатом якого стає оцінка засвоєних знань. В цій же платформі Moodle відбувається екзаменування студентів, яке виключає безпосередній контакт студента з викладачем. Іспити проводить спеціально створений Навчально-науковий центр незалежного оцінювання. Якщо в штатному режимі іспити проводяться в комп’ютерних аудиторіях університету, то в умовах карантину, швидше за все, буде прийнято рішення про дистанційне екзаменування.

Усі згадані  вище ресурси розміщені на власному серверному обладнанні університету. Крім того, нашими студентами ННІАКОТ розроблено мобільний додаток «Мій НУВГП», який забезпечує доступ до цих ресурсів в будь-якому місці перебування студента чи викладача.

Звичайно, провести досліди, потребуючі спеціальних пристроїв і спеціалізованих лабораторій, дистанційно неможливо. Але у таких випадках можна використати  емулятори та засоби моделювання, які дозволяють з великою точністю відтворювати натурні випробовування. Тому викладачам рекомендовано відкоригувати робочі програми і переорієнтувати виконання практичних і лабораторних робіт  в середовище інформаційно-комп’ютерних технологій.
У результаті співпраці університету із  «Google Україна» впродовж п’яти років ми маємо вільний доступ до різних ресурсів:  корпоративної  електронної пошти, google-дисків, документів, календарів, ІР-телефонії,  передачі зображення.

Раніше сервіс Google Meet у нас використовувався для проведення інтерактивних конференцій, зараз викладачі його застосовують для лекційних, практичних чи лабораторних занять. Вже три роки, як  в університеті запроваджено електронний документообіг, що дозволяє не лише зменшити витрати, а й пришвидшити процес прийняття управлінських і робочих рішень. А в умовах карантину ще й обмежити контакти між усіма   учасниками навчального, наукового та управлінського процесу».

Наталія Лушнікова, доцент кафедри архітектури та середовищного дизайну: лекції  на першому тижні карантину  я проводила через сервіс Google Meet. Ніяких проблем із зв’язком не виникло. За потреби можна було відімкнути зображення, тоді якість звуку ставала кращою. Відвідуваність он-лайн лекцій збоку студентів була високою. Майже всі підключились у призначений час. Здається, окрім двох із групи. Був і зворотній зв'язок, ставили запитання. Вже другий рік я використовую у навчальному процесі  ефективний інструмент сучасного викладача - Google Classroom.  Це дуже зручно як для викладачів, так і студентів. Google Classroom має багато можливостей: створення завдань, які інтегровані з Google Drive; спільна робота над ними, що забезпечує двосторонній зв’язок між студентом та викладачем; спілкування в режимі реального часу; оцінювання виконаних завдань; часові межі на виконання роботи тощо. Раджу викладачам спробувати даний інструмент.

Алла Сиротинська, доцент кафедри обліку і аудиту: лекційні заняття он-лайн я проводила зі студентами через сервіс Google Meet.  Спершу спробувала на вихідних розібратися, налаштувати зв’язок. Розіслала студентам сповіщення по групах із вказаним часом проведення лекції. Відвідуваність була високою. Вони переглянули підготовлену тематичну презентацію, зокрема, стосовно програми «Бухгалтерія для України», отримали відповіді на свої запитання,  з’ясували особливості  виконання лабораторної роботи щодо роботи  в цій бухгалтерській програмі. Згодом виконану роботу в навчальній версії надішлють мені на перевірку. У будь-якому випадку студенти можуть за обраним засобом комунікації уточнити усі деталі стосовно виконання робіт, як лабораторних, так і практичних, та звернутися із запитаннями.

Наталія Жуковська, доцент кафедри комп’ютерних наук та прикладної математики: у перший навчальний он-лайн тиждень для відеозв’язку зі студентами я використовувала Zoom Meetings. Адже проблема було в тому, що студенти Технічного коледжу не мають корпоративних пошт, через які  відбувається авторизація для зустрічі через  сервіс Google Meet. Важливо  те, що пробна безкоштовна зустріч у Zoom Meetings триває лише 40 хвилин. Якщо з першою групою мене впродовж цього часу не відімкнули,  і я мала ще додаткові хвилини для обговорення теми лекції, то вже з наступною через 40 хвилин зв'язок обірвався. Особливістю використання цього сервісу також є те, що  вебінаром  керую я, студенти не можуть мене відімкнути. До он-лайн зустрічі  всі учасники отримали матеріали лекції і мали час на їх ознайомлення та опрацювання, формулювання питань за темою. Практичні заняття будуть проводитись вже  із застосуванням сервісу Google Classroom. А ось мій чоловік -  доцент  цієї ж кафедри Віктор Жуковський, в п’ятницю  провів відеоконференцію для студентів-іноземців «Як користуватися сервісом Google Classroom». Іноземці були дуже активні, ставили запитання. В цілому, їм сподобався такий формат навчання. Лабораторні роботи Віктор Володимирович буде проводити на платформі UNIVERSALITY, що об’єднує компанії, лекторів та студентів. Тут  ІТ-компанії додають практичні завдання програмування. Викладачі  використовують ці завдання під час лекцій та  перевіряють відповіді, які можуть  бути надіслані і компанії. Студент має можливість створити своє власне резюме із  зразками коду. А компанії, в свою чергу,  отримують доступ до найкращих майбутніх  фахівців.  

Розмовляла Наталія Пархомчук

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 127)
Наступна новина: Тонкости выращивания ...

КОМЕНТАРІ