Історія Формули-1

Історія Формули-1

26.10.20 20:11 0 1358

В наші дні не знайти людину, яка не чула б про «Формулі-1». Сьогодні це один з найпрестижніших і самих популярних видів спорту на планеті. Неймовірно захопливе видовище: красиві та потужні боліди, змагання кращих пілотів, повні трибуни вірних уболівальників, гонки на різних континентах (до речі, вчора завершився Гран-прі Португалії 2020, результати якого можна переглянути на сайті autosportworld.info). Все це можна щорічно спостерігати не тільки по телевізору, але і в живу — найвідданіші шанувальники цього виду спорту спеціально їздять за багато тисяч кілометрів, щоб своїми очима побачити змагання і повболівати за улюблену команду. Чого тільки варта рев мотора, що розриває повітря, шалена швидкість болідів, що пролітають по химерних поворотам траси та підбадьорливі крики захопленого багатотисячного натовпу шанувальників, які можна почути навіть в кабіні пілотів.

Формула 1: Як все починалося?

У далекі 1920-30-ті роки з'явилися перші передумови для появи «Формули-1». Саме тоді команди, що брали участь в різних автоперегонах, прийняли регламент проведення першого чемпіонату світу. Він повинен був пройти в 1941 році, але не відбувся через початок Другої світової війни. Тільки в 1946 році Міжнародна автомобільна федерація (FIA) сформувала кінцевий регламент, який набрав чинності в 1947 році.

Перший Гран-прі пройшов в 1950 році на трасі під назвою Сільверстоун у Великобританії, перемогу в ньому здобув гонщик Alfa Romeo - італієць Джузеппе Фаріна. Він незначно обійшов свого напарника по команді Хуана Мануеля Фанхіо. До речі, Фанхіо надалі п'ять разів вигравав звання чемпіона світу. Цікаво, що з 1958 і до 1969 року чемпіонами світу ставали виключно англомовні пілоти — англійці, австралійці, новозеландці та американці.

Золотий вік "Формули-1» доводиться на початок 1980-х років. Поява топ-команд — Феррарі, Макларен, Лотус і Вільямс, знаменитих пілотів А. Сенни, А. Проста, Г. Бергера тільки підігрів інтерес уболівальників.

В історії «Формули-1» було всього п'ять жінок-пілотів, правда жодній з них не вдалося домогтися значних результатів.

Першим в історії російським пілотом, який виявився на подіумі Гран-прі, став Віталій Петров (відомий під прізвиськом «Виборзька ракета»).

Інновації всередині «Формули-1» і вдосконалення болідів

Якщо говорити про техніку, то в ті роки гонки були куди більш небезпечним видом спорту, ніж зараз. Минуло чимало часу до того моменту, коли конструктори зуміли довести боліди до відносно безпечного технічного стану. Хоча в перші десятиліття гонок «Формули-1» швидкості були нижчі, ніж зараз, але якість покриття траси була зовсім іншою. Це зараз вона являє собою кільцеву дорогу з ідеально рівним покриттям, а тоді це було схоже на укочений гравій. Ну і самі автомобілі були зовсім іншими.

Технічний прогрес в «Формулі-1» почався з 1960-х років. У цей час одна з провідних команд того часу — Лотус, перейняла в авіапромисловості новий тип конструкції, яка дозволила пілотам проходити повороти набагато швидше. Стали з'являтися антикрила, які дозволили болідам впевненіше триматися на дорожньому полотні. Це чималий внесок в безпеку, адже часто саме через малу притискну силу в поворотах автомобілі вилітали з траси, що спричиняло найсильніші травми пілотів. Крім безпеки, це нововведення дозволило болідам здійснювати маневри на більш високих швидкостях. Протягом часу, звичайно, було ще багато удосконалень: змінювалися конструкції, додавалися елементи, стали застосовуватися нові типи двигунів з турбонаддувом.

Сьогодні «Формулу-1» називають «королевою автомобільного спорту», і це зрозуміло — вона є однією з найпрестижніших, видовищних та дорогих серій автоперегонів у світі. Зарплата пілотів і бюджет команд обчислюється мільйонами доларів в рік. Багато пілотів, що виступають в інших класах, мріють потрапити саме в «Формулу-1», для когось це навіть стає метою всього життя.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 125)
Попередня новина: Кріплення для сталевих ...
Наступна новина: GPS моніторинг трактора

КОМЕНТАРІ