Одне з найважливіших завдань повноцінної системи підтримки прийняття лікарських рішень полягає в підборі припущень про наявність у пацієнта того чи іншого захворювання на підставі списку виявлених симптомів.
Симптом (від грец. «випадковість, напад хвороби») - один з окремих ознак, прояву якого-небудь захворювання, патологічного стану або порушення будь-якого процесу життєдіяльності.
Симптоми поділяються на специфічні (властиві тільки одному захворюванню), і неспецифічні — супроводжуючі цілий ряд хвороб. Іноді виділяють патогномонічні симптоми — властиві тільки одному захворюванню, наприклад, наявність кристалів сечової кислоти в вузликах при подагрі.
Симптомчекери: що це таке?
Щоб визначити ймовірність того чи іншого захворювання, на основі списку виявлених у пацієнта симптомів, були створені сервіси, що називаються «симптомчекерами» (приклад такого сервісу можна переглянути тут).
Ідея створення інформаційної системи, яка б по зазначених у пацієнта симптомах сформувала список передбачуваних діагнозів — не нова. У світі є дуже багато реалізацій цієї ідеї, причому деякі з них запущені вже досить давно. Зазвичай такі рішення призначені для використання пацієнтами — щоб ті могли відзначити свої симптоми та за допомогою цього отримати список можливих захворювань і далі сформувати по ньому рекомендації, включаючи маршрутизацію пацієнта в потрібну медичну організацію чи до потрібного фахівця.
У світі симптомчекери зазвичай створюються провідними медичними науковими центрами (наприклад, Школою медицини Гарвардського університету), розробниками медичних інформаційних систем (наприклад, клінікою Майо), страховими компаніями та державними агентствами (наприклад, Національною службою охорони здоров'я Великобританії).
Щорічно до симптомчекерів звертаються сотні мільйонів людей в усьому світі. Звернемо увагу, що розробки в цій галузі в цілому можна розділити на кілька основних груп:
- Додатки на сайтах для пацієнтів, які допомагають їм самим припустити у себе те чи інше захворювання на підставі введених даних про симптоми, вибраних зі списку симптомів або у формі тесту. Це найпоширеніша форма реалізації.
- Мобільні додатки. По суті це те ж саме, але такі додатки можуть бути орієнтовані вже не тільки на пацієнтів, але й лікарів. У цьому випадку користувач також може внести в мобільний додаток симптоми та він допоможе йому визначити список підозр на діагноз, при якому можуть бути дані симптоми.
- Сервіси для лікарів, які допомагають визначити припущення про діагноз на основі симптомів. Такі системи можуть бути представлені як самостійним продуктом, так і виступати як система підтримки прийняття лікарських рішень. Це відносно новий напрямок, орієнтований вже виключно на професійну лікарську аудиторію.
КОМЕНТАРІ
Понял не всё.
подкупила искренность статьи
Монетизацією краще займіться. А так чудово!
Коротше, справа до ночі. Після статті реально розморило ... Пішов спати.
чого струму не придумають ...
Вот это да!
Я звичайно, мало, що тямлю в даній темі, але постараюся осилити.
Куль надо таких статей по-больше!
Я звичайно, мало, що тямлю в даній темі, але постараюся осилити.
Вы не правы.
Може Ваш сайт навіть підніметься у видачі за такий матеріал.
Ух ти :) Здорово як!