Тюнінг підвіски позашляховика: що потрібно знати?

Тюнінг підвіски позашляховика: що потрібно знати?

08.12.20 13:52 2 1489

Купуючи позашляховик, будь-який власник в душі радіє від усвідомлення його потужності. Але задумайтеся, а чи дійсно він так витривалий? Чи зможе він подолати по-справжньому жорстке бездоріжжя, після рівного серпантину міських трас? Якщо ви захоплений рибалка, або мисливець, або любитель дорожніх пригод, то напевно знайомі з автомобільною мудрістю «чим більше« джип », тим далі йти за трактором». Основну роль у випробуванні витривалості грає підвіска автомобіля.

Для мисливця і рибалок ходова частина — чи не один з головних механізмів автомобіля. Підвіска — це саме те, від чого в більшості випадків залежить «непотоплюваність» джипа в умовах бездоріжжя.

Від ходової частини позашляховика залежить одночасно кілька важливих моментів його роботи:

  • на перше місце заведено ставити комфорт автоводія і його пасажирів;
  • на друге місце, менш відчутну, але від цього не менш значущу, — керованість.
  • третє місце займає завдання, про яке, як правило, знають тільки фахівці — конструкція підвіски і її індивідуальні настройки, що мають значний вплив на прохідність.

Якими бувають підвіски позашляховиків і пікапів?

Якщо розглядати варіанти підвісок на даний тип автомобілів детальніше, то можна виділити кілька видів набули широкого застосування:

  1. авто з залежною передньою та задньою підвісками;
  2. із залежною задньою підвіскою та незалежною передньою;
  3. із повністю незалежною підвіскою;

Залежна підвіска

Залежна підвіска автомобіля — цей термін означає, що колеса розташовані на одній осі мають жорстку зв'язку одне з одним. І рух одного колеса прямо залежить від іншого. Ця розробка одна з перших і до цього дня залишається найнадійнішою. Тому досі успішно застосовується. Конструкція залежною ходової частини автомобіля регулярно вдосконалюється, що дозволяє їй непогано конкурувати.

Незалежна підвіска

Дана підвіска відрізняється від попередньої тим, що у коліс однієї осі немає жорсткої зв'язки. І рух одного або зовсім не впливає на роботу другого, або він зовсім незначний. Попри це, такі установчі параметри, як розвал коліс, колія, а іноді й колісна база, змінюються при роботі підвіски в окремих випадках в досить істотних межах. У сучасному автомобілебудуванні цей варіант підвіски переважно встановлюється на сучасних позашляховиках через їх технологічність і відносну доступність. Водночас зберігає відмінні кінематичні показники.

Незалежна підвіска по визначенню більш передбачувана, в плані стійкості. Не дарма ж більшість автовиробників вже досить давно віддають перевагу саме їй. Зворотною стороною медалі можна назвати те, що вона конструктивно складніша. А тому менш надійна, ніж металева болванка нерозрізаної балки. Особливо, коли ти опиняєшся серед малообжитих просторів нашої неосяжної батьківщини, де автосервіс може з'явитися тільки у вигляді міражу. Швидше за все, саме через це у кожного автовиробника, який випускає «джипи», мається в лінійці авто з ресорною або пружинною підвіскою з жорстким нерозрізним мостом.

Ресора підвіска

Ресора автомобіля відрізняється спрощеним конструктивом, невибагливістю, стійко переносить максимальні навантаження. І як правило, використовується в виготовленні великогабаритних джипів і пікапів. Однак у своєму прагненні до здешевлення та підвищення надійності, виробники авто ставлять ресори і на менших, доступніших позашляховиках. Пружинні підвіски складніше ресорних по конструкції. Що не заважає їм залишатися компактними і м'якими в подоланні перешкод. Вони використовуються в більш легких і комфортабельних позашляховиках. Що стосується "паркетників" і спортивних міських позашляховиків, для них, як правило, використовують різноманітні типи незалежних важільних підвісок.

Передні підвіски також можуть бути з жорстким нерозрізним мостом. Хоча таке поєднання зустрічається все рідше. І все ж велика можливість того, що з часом штатні пружини (ресори) просідають. І на нерівностях дороги підвіска «пробивається» до відбійників. Це і змушує любителів екстремальної їзди рано чи пізно задуматися про установку тюнингованої підвіски. До речі, все необхідне для тюнінгу підвіски можна придбати ось тут.

Тюнінг ходової: що потрібно знати?

Тюнінг ходової буде необхідний для джипа, який часто змінює міський асфальт на розбиту гравійку, пісок або лісові нетрі. В Україні чомусь так склалося, що тюнінг підвіски позашляховика в основному полягає або в ліфті (тобто збільшенні просвіту між дорожнім полотном і рамою автомобіля), або в підвищенні середньої вантажопідйомності. За вдосконалення керованості беруться рідкісні фахівці зі спортивних команд, а про комфорт і зовсім можна тільки мріяти.

Але часи змінюються. Сьогодні підковані «джипери» озброєні значними каталогами. Існує маса технічних спец. центрів, які пропонують величезний асортимент послуг і комплектуючих. І нема межі досконалості позашляховика! Стандартно тюнінг будь-якого джипа починається зі збільшення дорожнього просвіту. Кліренс автомобіля можна збільшити, замінивши розмір коліс на більший із застосуванням спеціальних проставок, або шляхом внесення технічних модернізацій в самій конструкції ходової частини.

Ось самі визнані удосконалення підвіски на даний момент:

  • Кількість листів в заводських ресорах зменшується та проводиться заміна на невелику пневмоподушку. Це дозволяє знизити жорсткість ресори, що, у свою чергу, підвищує комфортність підвіски при щоденному використанні незавантаженого автомобіля. Одночасно з'являється можливість, регулюючи тиск в подушці в широкому діапазоні, міняти висоту автомобіля. Ті ж самі можливості регулювання зберігаються і для завантаженого автомобіля. У підсумку така модернізація розширює можливості позашляховика, поліпшує керованість, плавність руху, а також підвищує вантажопідйомність і прохідність, полегшує пересування з важким причепом.
  • Пружини передньої та задньої підвіски повністю замінюються пневмобалонами. При цьому показники комфортності, керованості та прохідності значно поліпшуються, як і на ресорній підвісці, але позитивні якості пневматики більш повно розкриваються, ніж при частковій заміні ресор допоміжною подушкою.
  • Технічні інновації не стоять на місці. І крім вище сказаного, на даний момент ринок комплектуючих пропонує готові ліфт-комплекти від відомих виробників. Звичайно, їх вартість досить висока. Але є і велика перевага — вони розроблені під певну модель позашляховика.
Автор: УкрЗахідІнформ .

фото
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 127)
Попередня новина: Нагірний Карабах: як ...
Наступна новина: Німеччина готується почати ...

КОМЕНТАРІ

аватар країна
keineThotty - 08.12.20

Про що глаголят всі ці люди в коментах?

аватар країна
solominator228 - 08.12.20

Ух ти :) Здорово як!