Підшипники: історія

Підшипники: історія

10.02.21 21:53 27 234

Життя це рух. А одним з найважливіших елементів руху є підшипник. У словнику Д. Н. Ушакова «підшипник» визначається як опора в нерухомої частини машини, на якій лежить шийка (шип) вала або осі. Звідси, найімовірніше, і утворилося саме слово: підшипник - це те, що встановлено «під шип». Нумо розгляньмо історію виникнення даного незамінного в сучасній промисловості механузму. Ну а розповість нам про це співробітник інтернет-магазину https://podshipnik-market.com.ua/, в якому безпосередньо можна придбати підшипники в Україні.

Історія виникнення підшипників

Перші прототипи сучасних підшипників з'явилися в житті людства вже багато тисяч років тому. Важливу роль в їх створенні зіграло вивчення процесів тертя, що ускладнюють рух. Щоб подолати тертя, людина створила перші механізми ковзання, які використовувалися для переміщення важких вантажів. Одночасно були створені й перші мастила, що полегшують ковзання. Спочатку для їх виготовлення використовували різні масла. Але через низьку в'язкість та швидке висихання масла замінили тваринним жиром, а на Сході спеціальною маззю з нафти. На Русі довгий час основним мастильним матеріалом були березовий дьоготь і свинячий жир. Переломним моментом у боротьбі з тертям став винахід колеса, що дозволив замінити процес ковзання на кочення. Це значно полегшило життя людини.

330 років до н. е. в Стародавній Греції військовий інженер-винахідник Діадес створив перший відомий нам прототип підшипника. Він був частиною таранного механізму для руйнування фортечних стін. В його основі були ролики, які пересувалися в жолобках, прорізаних в основі. Ролики були об'єднані спільним кошиком, керовані канатами, перекинутими через нерухомі блоки. Канати кріпилися до кінців кошика. Цікаво, що тут вперше використовували не тільки принцип дії сучасних підшипників, а й ввели передачу руху через стик кочення. У наші дні це рішення використовується у фрикційних безступінчатих передачах.

Поява першого аналога кулькового підшипника відносять до часу правління давньоримського імператора Калігули. Археологами було знайдено судно з механізмами, з'єднаними поворотними кругами. У першому механізмі одне коло оберталося з упором на коліщатка, закріплені в окружності іншого. В іншому пристрої замість коліщаток використовувалися кульки, які кріпилися до обертової цапфи. У третьому застосовувалися схожі на усічений конус дерев'яні валики. При цьому всі тіла кочення кріпилися штифтами до осі обертання платформи. Ця знахідка стала найбільш раннім варіантом сучасних підшипникових конструкцій, але, на жаль, не збереглася до наших днів.

В середні віки великий художник і винахідник Леонардо да Вінчі створив перше креслення шарикопідшипника. На ньому можна побачити внутрішнє та зовнішнє кільця, між якими розташовані кульки, що обертаються. Такі конструкції майстер використав у своїх винаходах.

Основним матеріалом для перших підшипників було дерево, але створені з нього механізми не володіли потрібною міцністю. Тому на зміну дереву прийшов метал. Перший металевий підшипник кочення був встановлений в 1780 році в Англії, в Спровстоні. Пристрій розташовувалося в опорі вітряка та складався з двох чавунних доріжок кочення, між якими розташовувалися 40 чавунних куль.

Конструкція стала міцнішою, але залишалася невирішеною проблема відсутності точності при виготовленні кульок. Це призводило до нерівномірних навантажень та деформації механізму. У XIX столітті цю проблему допоміг вирішити Фрідріх Фішер, який сконструював машину для шліфування металевих кульок. Він створив перший повністю автоматизований фрезерний верстат, завдяки якому кульки знайшли нарешті ідеальну форму.

Однак кулькові підшипники того часу підходили не для всіх інженерних рішень. У 1907 році молодий шведський інженер Свен Вінгквіст винайшов перший дворядний самовстановлювальний кульковий підшипник і заснував компанію SKF, що стала основою світової підшипникової індустрії.

У 20-ті роки минулого століття активно розвивалося виробництво роликових підшипників, які могли переносити значно великі навантаження. З'являються їх нові різновиди: голчасті та конічні підшипники.

Важливу роль в удосконаленні підшипників ковзання зіграла гідродинамічна теорія змащування, розроблена в кінці 19 століття незалежно один від одного російським ученим Н. П. Петровим і англійцем О. Рейнольдсом. Досліджуючи гідродинамічний ефект, дослідники прийшли до висновку, що при великій частоті обертання валу в маслі автоматично виробляється тиск, який підтримує вал немов у невагомості, перешкоджаючи його зіткненню з металом підшипника. Це дозволило створити підшипники ковзання з дуже малим тертям. Для важких і тихохідних машин були створені гідростатичні підшипники ковзання, де масло під тиском подавалося зовні.

У 1945 році, завдяки використанню металокераміки, з'явилися перші безмасляні підшипники ковзання, що складаються з насиченого мастилом пористого металу.

Новим етапом у розвитку галузі стало об'єднання кулькових і гідростатичних підшипників, де розділене порівну навантаження дозволило в 10 разів збільшити міцність конструкції. Були винайдені сучасні мастильні матеріали на синтетичній основі. Однак найбільш важливим переломним моментом в проектуванні підшипникових вузлів стала комп'ютерна техніка. Сучасні комп'ютерні програми дозволяють задавати будь-які, навіть найскладніші параметри. Так, наприклад, були спроектовані мікропідшипники для жорстких дисків.

В кінці 20 століття з'явився і новий матеріал для виробництва підшипників - нітрид кремнію. Він позбавлений таких недоліків сталі, як:

  • теплова розширюваність;
  • велика щільність;
  • схильність до корозії;
  • електрична та магнетична провідність;
  • великий коефіцієнт тертя.

Керамічний циліндричний підшипник розвиває майже в 2 рази більшу швидкість обертання, ніж його сталевий аналог.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 2)
Попередня новина: Преимущества работы с ...
Наступна новина: Что-то странное в ...

КОМЕНТАРІ

аватар країна
areyougonnadie - 11.02.21

Отличная Инфа

аватар країна
d9tl_d9tl - 11.02.21

Блог зроблений дуже професійно, і легко читається

аватар країна
RNusername - 11.02.21

Добавлю эту статью в закладки.

аватар країна
impowski - 11.02.21

Шикарно, додаю в закладки

аватар країна
SuhrobH - 11.02.21

поміняй назву домену

аватар країна
kirgiznastojasii - 11.02.21

Спасибо за Ваш труд!!

аватар країна
trysmm - 11.02.21

Монетизацією краще займіться. А так чудово!

аватар країна
deafky - 11.02.21

А чи давно запустили цей сайт?

аватар країна
Лола - 11.02.21

слов нет,одни эмоции

аватар країна
DESTROY69 - 11.02.21

краще і не скажеш

аватар країна
iamill - 11.02.21

Класс! Афтару респект!

аватар країна
MrBibisme - 11.02.21

Громкий заголовок и статья норм - можно ловить траф с ПС

аватар країна
Desyatnikov_Oleg - 11.02.21

Это — здорово!

аватар країна
indigoman - 11.02.21

Цікава стаття, дякую. Цікавить: чи буде продовження?

аватар країна
karnoobe - 11.02.21

Хе-хе, мой первый коммент :)

аватар країна
BrotherFromAnotherMother - 11.02.21

чого струму не придумають ...

аватар країна
dyurarara - 11.02.21

Знайомий стиль ...

аватар країна
Lizerginn420 - 11.02.21

А можно узнать, у вас дизайн сайта шаблонный? Тоже себе такой хочу…

аватар країна
den4ik007 - 11.02.21

Я конечно, мало, что смыслю в данной теме, но постараюсь осилить.

аватар країна
lost_post - 11.02.21

Мені, наприклад є чим поділитися, думаю не тільки мені.

аватар країна
deeckeeysqqqrt - 11.02.21

И правда креатив…супер!

аватар країна
BOSSGAMEBOT - 11.02.21

ось це позитив) просто клас)

аватар країна
Fatalitii - 11.02.21

Умные вещи говорит автор!

аватар країна
sashok8 - 10.02.21

Монетизацией лучше займитесь. А так отлично!

аватар країна
Lannich - 10.02.21

Гарний пост, двозначний ...

аватар країна
Venus888 - 10.02.21

Готов дискутировать по теме?

аватар країна
ClayRMX - 10.02.21

мудро