Це запитання слід задавати собі ще на етапі планування або розробки сайту, коли виділені бюджети на різні канали залучення клієнтів ще не були освоєні. В іншому випадку — більша частина з цих грошей була витрачена «наосліп», без будь-яких шансів на позитивний результат.
Для ефективної роботи в інтернет-середовищі, як і в будь-який інший галузі, важливо відстежувати ключові показники ефективності (key performance indicator - KPI), які закладені в бізнес-модель організації. Саме ці показники з величезного обсягу доступних даних і будуть мірою успіху вашого бізнесу. А допоможе нам в цьому веб-аналітика! До речі, послугу вебаналітики пропонує MixDigital - рекламна діджитал агенція. Нумо розгляньмо що вона собою являє.
Веб-аналітика: що потрібно знати?
Вебаналітика (Web analytics) - система вимірювання, збору, аналізу інформації про відвідувачів сайтів з метою їх поліпшення та подальшої оптимізації.
Припустимо, що наразі ви займаєтеся просуванням сайту та залучаєте потенційних клієнтів різними способами:
- SEO;
- контекстна реклама;
- таргетована реклама;
- e-mail розсилки;
- банерна реклама і т. д.
Ви на 100 % впевнені, що ваш продукт має попит на ринку і люди охоче повинні його купувати. Однак цього не відбувається. Гроші на рекламу добігають кінця, а продажів так і не було. Або ж вартість залучення одного клієнта є немислимо високою.
До того ж на сайті ви вчасно не налаштували інструменти вебаналітики й тепер немає можливості дізнатися, що було причиною відмови користувача зробити цільову для вас дію (поставити питання, залишити контактні дані, оформити замовлення, зателефонувати, подивитися відеоролик, клацнути по банеру і т. д.) і застосувати заходи по їх усуненню.
Як підсумок:
- витрачений час;
- марно витрачені гроші на просування;
- незнання — так ніколи й не дізнаєтеся, чому так все погано відпрацювало.
Але у всій цій історії є і позитивний момент — ви набралися досвіду і більше так робити не будете! А вищеописаним прикладом нам хотілося донести до вас всю серйозність ситуації, яка відбувається. Якщо сайт займає ключове місце у вашій бізнес-стратегії, то і вимір показників сайту — важлива частина цієї стратегії.
Що можна виміряти або покращити на власному сайті за допомогою вебаналітики?
Це може бути:
- Аналіз відвідуваності сайту. Всі хочуть знати все про аудиторію, яка відвідує їх сайт: максимальне охоплення, активних користувачів, їх стать, вік, інтереси, з якого браузера або пристрою був здійснений перехід на сайт, з якого місця розташування і т. д., а також їх динаміку і тенденції до погіршення або поліпшення ситуації в цілому.
- Аналіз e-commerce (електронної торгівлі). До цієї категорії відносяться різні види електронної комерції (b2b, b2c, c2c і т. д.) і їх дані: популярні товари, кількість транзакцій, дохід, середній чек, а також цикл продажів.
- Аналіз юзабіліті та поведінки користувачів на сторінках сайту. Збираємо дані про те, як відвідувач взаємодіє з формами (кнопками) на сайті, по яких елементам на сторінці частіше або рідше за все клацає, по яких сторінкам переходить, які вчиняє дії.
- Порівняння з конкурентами та загальними трендами у світі (бенчмаркінг). За основу береться товар або послуга конкурента «кращого» якості на ринку (еталон) з метою поліпшення власного продукту і тих аспектів, за якими проводиться порівняння.
Висновок
Веб-аналітика в найпростішому розумінні — це пошук і усунення вузьких місць на вашому сайті. Найчастіше власники сайтів хочуть збільшити кількість вхідних звернень (заявок), і, як результат, кількість продажів.
Театральная афиша Москвы: лучшие спектакли
Понятие и признаки инфантильности: как распознать психологическую незрелость
Самі дієві мазі з трав
Як найкраще привітати: ідеї та поради