Гірські велосипеди користуються величезним попитом серед українців. Це пов’язано з їх універсальністю, наявністю спортивної рами, амортизаторів. На таких байках можна не лише кататись за містом, ганяти по лісу, але й відчути смак справжнього адреналіну. Розглянемо, який існує велосипед для екстремального катання та які підійдуть для них краще.
Крос кантрі
Крос-кантрі - найбільш популярна спортивна дисципліна MTB, що передбачає динамічне катання по пересіченій місцевості зі спусками, тривалими підйомами, а також технічними і швидкісними ділянками. Змагання проходять на різних трасах, де присутні як природні, так і штучні перешкоди.
Велосипеди для крос-кантрі - найбільш універсальні, так як відмінно підходять для щоденної експлуатації (в тому числі – і в міських умовах). Кросскантрійний "двоколісник" повинен володіти легкою і міцною рамою, дисковими гальмами. Також бажано мати контактні педалі, що фіксують ноги гонщика. Такі велосипеди можуть бути як з ригідною рамою, так і з однією або двома підвісками.
Фрірайд
Фрірайд - стиль катання на гірському велосипеді, який включає їзду складними трасами та подолання різних перешкод. Фрірайд вимагає не тільки гарної фізичної підготовки райдера, а й використання спеціально пристосованих з технічної точки зору «двоколісників».
Для цієї дисципліни застосовуються, як правило, потужні повнопідвісні байки вагою не більше 18 кг, оснащені переднім амортизатором з ходом 140-250 мм і заднім амортизатором з ходом 100-200 мм. Гальма краще підійдуть дискові, трансмісія в основному має до 10 швидкостей, а колеса повинні володіти широким профілем і протектором з зачіпами.
Ендуро
Ендуро - передбачає агресивний стиль катання по бездоріжжю і на спеціалізованих спортивних трасах, що заповнені валунами, колодами і різними перешкодами. Велосипеди в даному випадку повинні бути легкі (раму краще обирати з карбону, але допускається і з алюмінію). Також варто звернути увагу на такі комплектуючі:
- підвіска на обох колесах (спереду – з ходом не менше 150 мм, ззаду - 170 мм);
- трансмісія багатошвидкісна (але в передній частині встановлюється лише одна зірка);
- дискові гальма з гідравлічним приводом;
- широке кермо для кращої маневреності.
Для кращого контакту з поверхнею на ендуро-велосипеди ставлять агресивну гуму, причому передня має бути більш чіпка.
Олл-Маунтін
All-mountain - різновид дисципліни, що розташувалася між крос-кантрі і фрірайдом з елементами ендуро. Такі велосипеди створені для швидкісного пересування по нескладній гірській місцевості і здатні без будь-яких проблем витримувати серйозні навантаження, проте також пристосовані для простого катання в міському середовищі. Байки для олл-маунтін дисципліни мають ряд конструктивних вимог: вага близько 13-17 кг; амортизатори з ходом 130-170 мм; ободні або дискові гальма.
Фетбайк
FatBike - гірський велосипед на товстих покришках, що демонструє підвищену прохідність: на ньому можна без проблем їхати по різних пухких поверхнях, серед яких сніг, висока трава, пісок і т. д.
Ключовою особливістю таких "залізних коней" якраз таки і є колеса з ободами шириною від 65 до 100 мм і товстенними шинами (тиск в камерах зазвичай варіюється від 0.2 до 2 атмосфер – в залежності від типу грунту основної частини маршруту і стилю їзди).
Даунхілл
Даунхілл - екстремальна гоночна велодисципліна, що має на увазі проходження траси з крутими спусками, різкими поворотами, трамплінами, обривами. Як правило, протяжність заїзду становить 1,5-2 км. При цьому на невеликій ділянці середній перепад висот налічує близько 500 метрів.
Велосипеди для такого спуску комплектуються рамою з особливою геометрією – у неї завалені кути підсідельного штиря і нахилу вилки (для поліпшення стабільності). Крім того, важливими є такі характеристики:
- передня підвіска з ходом 203 мм, задня – 180-200 мм;
- потужні гальма з гідравлічним приводом і роторами діаметром 180-220 мм;
- спеціальні посилені обода;
- безкамерні колеса діаметром 27.5 або 29’’.
Кермо має бути широке, з коротким виносом для максимального контролю над «двоколісником».
Велотріал
Велотріал - передбачає подолання перешкод (як природних, так і штучних) на велосипеді, не спираючись на сторонні предмети/поверхні ні ногами, ні руками, ні іншими частинами тіла.
Байки для тріала виділяються на тлі інших компактною, легкою (з алюмінію, карбону або магнію), але міцною рамою, колесами 26-27,5 дюймів з алюмінієвими або карбоновими ободами і гідравлічними дисковими гальмами. Часто такі "двоколісники" позбавлені сідла – через його непотрібність і збільшення зайвої ваги.
Стріт дьорт
Велосипеди для стріт дьорта мають досить важку вагу, одношвидкісну трансмісію, міцні колеса з «чіпким» малюнком протектора і тільки заднє гальмо. Їздити потрібно по спеціалізованій трасі з земляними насипами-трамплінами, виконуючи стрибки і різні трюки. Стрітові моделі передбачають можливість катання по міських вулицях зі стрибками і акробатичними елементами.
Є також МТБ-гібриди – велосипеди, в яких поєднуються конструктивні особливості як гірського, так і шосейного байка: у першого він запозичує міцні колеса (як правило – 28-дюймові) з протектором, придатним і для асфальту, і для бездоріжжя, передню амортизаційну вилку і геометрію рами, а у другого – вузькі покришки, спрямовані на швидкісну їзду по твердому покриттю і велику зірку системи збільшеного розміру.
Який велосипед обрати буде цілком залежати від бажання райдера. Кожен з видів екстремального катання є по-своєму цікавим і принесе справжнє задоволення.
КОМЕНТАРІ
У вас абстрактное мышление
решил помочь и расшарил статью в соц. сетях
Спасибо за статью
Каменты жгут! :-D
Я вот думаю, а где Вы материал взяли для этой статьи? Неужели из головы?
Дуже сподобалася ваша стаття
Це просто бомба !!!
И правда креатив...супер!
Радует, что сайт постоянно развивается. Такая статья только прибавит ему популярности.
І правда креатив ... супер!