Ступиця колеса: що це таке?

Ступиця колеса: що це таке?

04.01.22 14:47 3 371

Ступиця колеса - деталь, призначена для встановлення колеса автомобіля на вісь, що називається цапфою. Підшипники ступиці, в такому з'єднанні, є ключовим елементом не тільки маточини, але і всієї ходової частини в цілому, тому що саме вони відповідають за керованість автомобілем і багато в чому забезпечують безпеку водія. До речі, якщо вам потрібна ступиця колеса переднього ЮМЗ, МТЗ, то придбати її можна на сайті https://tractorsouz.com.ua/.

Призначення

Призначення ступиці – з'єднання між собою валу та колісного диска для передачі крутного моменту. З одного боку ступиця авто насаджується на вал, а з іншого – вона має спеціальне посадкове місце для сполучення з колісним диском. Через ступицю передається обертальний рух з осі коленвала на колесо. Також до неї кріпиться гальмівний диск, тому вона бере участь у гальмуванні. Обертається колесо завдяки підшипникам ступиці.

Види ступиць та підшипників

Найбільший вантаж серед усіх автомобільних підшипників зазнає саме підшипник ступиці, який фактично утримує всю масу автомобіля. Найвищі значення навантаження виникають у процесі руху, особливо при прискоренні та гальмуванні машини. При цьому підшипник практично одночасно відчуває вплив осьової та радіальної сили, що висуває дуже високі вимоги до його якості.

У сучасних автомобілях підшипник ступиці – це завжди підшипник кочення, який складається з двох кілець (зовнішнє та внутрішнє) та розподільного сепаратора, покликаного утримувати на траєкторії та розподіляти по підшипнику тіла кочення, якими виступають кульки, ролики або інші деталі. За видами навантаження, що переноситься, ступичні підшипники бувають:

  • радіальними;
  • затятими;
  • радіально-упорними;
  • упорно-радіальними.

У сучасному автомобілі ступиця, схема якої не є ідентичною для всіх моделей, може бути виконана в різних конфігураціях. Так, у задньопривідних моделях переважно застосовуються стандартні однорядні роликові підшипники, яких є по два на кожній ступиці. Все більшого поширення набуває схема з кульковими радіально-упорними підшипниками, що є невід'ємним елементом ступиці.

У нових моделях з електронним керуванням системами ступиці колеса поєднана з системою ABS, а також датчиками швидкості обертів коліс. Такі ступиці виготовляються повністю закритими, вони не є розбірними та ремонтопридатними, а їх термін експлуатації дорівнює тривалості використання автомобіля.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 3)

КОМЕНТАРІ

аватар країна
noname_username - 04.01.22

А чи давно запустили цей сайт?

аватар країна
Gradx - 04.01.22

Хорошая статья, узнал много нового!)

аватар країна
MDD96 - 04.01.22

я вже писала про це в своєму блозі