Напевно, кожен водій хоч раз у житті стикався з такою ситуацією: зима, ранок, потрібно терміново кудись їхати, а стартер автомобіля ліниво прокручує кілька разів колінчастий вал, і двигун остаточно відмовляється запускатися. Що в такому разі робити? Як запустити авто? Найшвидший спосіб - "прикурити" автомобіль від іншої машини, але потрібно знати, як це правильно робити, інакше серйозних проблем не уникнути. Дізнайтесь як прикурити авто в огляді TopGears.
Які автомобілі «прикурювати» небажано?
Багато хто переконаний, що "прикурювання" автомобіля від іншого транспортного засобу - це цілком невинна процедура. Але це помилка. Не всі машини можна «прикурити». Тому, перед тим як допомогти сусідові з гаража навпроти або іншому водієві на дорозі, задумайтеся, а чи не зробите ви гірше.
Справа в тому, що деякі виробники забороняють використовувати такий метод реанімування машини. Чому? Тому що різкий стрибок напруги в бортовій мережі може вивести з ладу всю електронну систему.
Як і де дізнатися, чи можна "запитувати" вашу марку авто від іншого автомобіля? Все написано в інструкції транспортного засобу.
Навіть якщо виробник не забороняє прикурювати автомобіль, є ситуації, коли від процедури краще відмовитися. Розглянемо їх:
Одна з акумуляторів несправна. Вузол може втратити свою герметичність (тече електроліт на стінки та подіум). Він здувся, клеми сильно окислилися і пошкодилися.
Напруга в бортовій мережі не відповідає. Більшість сучасних легкових авто живляться від вузлів напругою 12 В, тоді як вантажні автомобілі та старі позашляховики працюють від АКБ, які видають 24 В. Поєднувати між собою два вузли з різною номінальною напругою вкрай небажано.
За потужністю та ємністю велика невідповідність. «Прикурювання» великого транспортного засобу, наприклад, кросовера або мікроавтобуса, від малолітражки загрожує щонайменше двома розрядженими авто. АКБ великої ємності обов'язково забере собі основну частину заряду донора, і цієї електроенергії швидше за все не вистачить для запуску мотора.
Надмірно підвищений пусковий струм. Акумулятори машин різного класу мають не тільки різні параметри, але й потужність стартерів. Щоб запустити стартер позашляховика, знадобиться пусковий струм, який зможе створити максимально високе навантаження на невелику батарею бензинового малолітражного авто. Іншими словами, заводити маленький двигун, використовуючи потужний автомобіль, можна, а навпаки – лише у крайніх випадках.
Якщо акумулятор сів тому, що двигун автомобіля дуже довго безуспішно намагалися завести, то процедура не врятує. Найімовірніше, проблема виникла не тому, що батарея має дуже низький заряд, а через те, що зламалося запалення або виникли проблеми з паливною системою.
Як правильно «прикурювати» машину?
Припаркуйте машину-донора в граничній близькості до автомобіля, який потрібно «підживити». Пускові дроти повинні трохи провисати - у цьому випадку ризик зісковзування «крокодилів» мінімальний.
Заглушіть автомобіль, від якого хочете "прикурити", увімкніть запалювання. Якщо на одному з авто встановлена механічна трансмісія, не забудьте її поставити на «нейтралку», затягніть ручне гальмо.
Перевірте полярність на притискних планках, не торкайтеся кабелем зі знаком «плюс» до кузова чи інших металевих частин, не замикайте між собою клеми різної полярності. Зазвичай пускові дроти у комплекті двох кольорів. Не переплутайте їх і дотримуйтесь кольорового маркування.
Зафіксуйте затискач на позитивній клемі АКБ машини-донора, інший кінець пускового дроту закріпіть на позитивній клемі авто, яке прикурюватимете. Чи не порушуйте полярність. На АКБ іномарок плюсова клема найчастіше розташована зліва, на акумуляторах для авто вітчизняного виробництва - праворуч.
Зафіксуйте один крокодил другого кабелю на негативній клемі батареї донора, другий підключіть до маси машини-отримувача. "Масою" може виступити будь-який сталевий елемент на двигуні, головне, щоб він був незабарвлений.
Не від'єднуючи пускові дроти, спробуйте запустити мотор авто з АКБ, що підсів, якщо він запустився, відразу не глушіть машину, а дайте трохи попрацювати. Буде достатньо 10-15 хвилин. Так ви виключите можливість того, що машина знову затихне.
Заглушіть авто донора, вимкніть запалювання. Не пробуйте заводити авто з розрядженим акумулятором доти, доки функціонує силовий агрегат машини-донора.
Стартер не крутіть довго, інакше розрядіть в результаті акумулятор авто донора - 3-4 спроб цілком достатньо, щоб зрозуміти - процедура результативна чи ні.
Не глушіть транспортний засіб, АКБ якого села, акуратно та послідовно від'єднайте пускові дроти. Спочатку зніміть з автомобіля, який «прикурювали», затискач, потім провід з негативної клеми донора, повторіть процедуру в такій послідовності по відношенню до позитивних клем.
Якщо ви «прикурили» правильно, машина заведеться легко. Якщо стартер крутиться, а мотор не запускається, проблема не в акумуляторній батареї, а в іншому, тому навіть не намагайтеся повторно заряджати АКБ від донора, краще відразу викликати евакуатор і поїхати в автосервіс.
Після «прикурювання» не глушіть автомобіль-одержувач, поїздіть на ньому якнайдовше — на ходу генератор виробляє набагато більше енергії, тому швидше йде зарядка АКБ.
Пускові дроти завжди возіть із собою у багажнику. Багато місця вони не займають, але будь-якої миті можуть прийти на допомогу.
КОМЕНТАРІ
ну, ничо так… в общем.
Кожна стаття автора відмінна від попередньої. Висновок: читати автора :)
Благодарствую, полезная вещь.
Привет! Предлагаю обмен постовыми с вашим блогом.
лучше и не скажешь
соглашусь с автором
Супер! Автору - респект:)
Сайт просто чудовий, порекомендую всім знайомим!
Мені нарвится стиль викладу
Каменты жгут! :-D
Спасибо за статью оказалась очень полезной.
Я ось думаю, а де Ви матеріал взяли для вирішення описаної у статті, невже з голови?
Спасибо за интересный материал!
ИМХО сенс розкритий від А, до Я, автор вичавив все що можна, за що йому респект!
Через деякий час Ваша стаття стане популярною. Запам'ятайте мої слова.
Интересная статья, спасибо. Интересует: будет ли продолжение?
Після прочитання навіть мені тема стала цікава.
відмінний приклад стоїть матеріалу
интересно. только название какое-то несерьезное.
Привет! Предлагаю обмен постовыми с вашим блогом.
Кожна стаття автора відмінна від попередньої. Висновок: читати автора :)
Большое спасибо. Очень полезная информация
Мені все сподобалося
Очень хорошая идея
Восхитительно..
Отличный материал. Спасибо и пишите еще, только картнок маловато!
Статья интересная, но мне кажется, все это сказки, не более.
Дійсно цікава тема.
Сайт просто чудовий, порекомендую всім знайомим!
Невероятно!
Добавил в закладки
Кожна стаття автора відмінна від попередньої. Висновок: читати автора :)
Дякую за статтю
Супер! Автору - респект:)
Відмінний матеріал. Спасибі і пишіть ще, тільки картнок замало!
Актуальна і свіжа інфа
Радует, что сайт постоянно развивается. Такая статья только прибавит ему популярности.
Восхитительно..
Очень хорошая идея
Откуда берете инфу для постов если не секрет?
Завжди приємно читати розумних людей. Дякуємо!
Всем привет. Понравился пост, ставлю 5 баллов.