Криза в автопромі: дефіцит,який роздуває ціни

Криза в автопромі: дефіцит,який роздуває ціни

16.06.23 19:37 1 15132

Автомобільна промисловість стикається з нестачею критично важливих компонентів, таких як напівпровідники, що призводить до затримок виробництва і зростання цін. Автовиробники також зіткнулися з тим, що їх книги замовлень вичерпалися, що вплинуло на всю галузь. Про це і багато іншого дивитися тут.

Чим пояснюється зростання цін на нові автомобілі?

Щоб детально зрозуміти зростання цін на нові автомобілі, ми пропонуємо вам проаналізувати деякі основні чинники, що впливають на це.

Вплив епідемії на виробництво напівпровідників

Неодноразові обмеження та обмеження з 2020 року підірвали більшість секторів діяльності, і автомобіль, очевидно, не уникнув цього. Криза COVID-19 спричинила спад виробництва напівпровідників, що призвело до глобальної нестачі цих критично важливих компонентів для виробництва автомобілів.

Дійсно, цифри за жовтень навіть нижчі, ніж 25,9 млрд одиниць, вироблених у квітні, коли криза Covid-19 паралізувала китайські заводи і, зокрема, виробництво напівпровідників. Обмеження США на експорт чипів із Китаю очевидні. У Китаї жовтень 2022 року став місяцем із найбільшим місячним спадом із моменту початку збору статистики 1997 року.

Напівпровідники - це матеріали з проміжною електропровідністю, їх використовують у багатьох звичайних і промислових електронних пристроях. Ці електронні чіпи є важливими компонентами у виробництві автомобілів. 

Однак через цей дефіцит виробники автомобілів зіткнулися із затримками виробництва, більш високими витратами і, отже, з підвищенням цін для споживачів.

Але тоді який вплив на автомобільну сферу?

Фабрики були змушені скоротити виробництво аж до закриття деяких майданчиків, таких як Stellantis у Німеччині.

Терміни доставки збільшилися з шести до дванадцяти місяців для деяких моделей автомобілів. Кількість нових автомобілів скорочується, наприклад, Renault прогнозує зниження виробництва на 500 000 автомобілів порівняно з 2021 роком.

Вибух вартості сировини

AlixPartners провела дослідження впливу нестачі напівпровідників і зростання вартості сировини в автомобільній промисловості. Згідно з цим дослідженням, у травні 2022 року вміст сировини в тепловому транспортному засобі в Європі оцінювали в середньому у 2 827 доларів США (2 684 євро), що на 91% більше порівняно з сумою в 1 475 доларів США (1 400 євро), зареєстрованою до першого карантину у 2020 році. Це різке зростання в основному пов'язане з більш високими цінами на сталь, моторні мастила, гуму і пластик, які складають більшу частину цієї сировини.

Повний портфель замовлень: чого побоюватися нестачі?

За даними INSEE, у автовиробників повні портфелі замовлень, деякі навіть перестали приймати замовлення на ключові моделі через дефіцит і затримки з поставками. Наприклад, термін поставки Renault Clio скоротився з двох до чотирьох місяців. Очікування Audi Q3 Sportback становить від п'яти до дев'яти місяців. Новий електричний Fiat 500 б'є всі рекорди додатковими шістьма місяцями затримки, тобто десятьма місяцями очікування в цілому.

Однак важко визначити, чи реальний цей високий попит, чи виробники просто хочуть поліпшити свій імідж, щоб заспокоїти інвесторів. Бренди та дилерські центри не повідомляють відкрито про те, наскільки заповнені їхні бухгалтерські книги, оскільки це вважається критично важливим для їхнього бізнесу.

Однак нещодавній німецький аналіз ставить під сумнів цю дуже "зручну" ситуацію для виробників. З'являється все більше ознак того, що виробництво відновлюється, і кількість замовлень починає швидко скорочуватися. Цифра, що підтверджує це: всі німецькі виробники автомобілів у травні та червні поступово виробили більше (+21%) порівняно з минулим роком. При цьому терміни доставки скоротилися: в середньому від 5 до 10 тижнів у Німеччині. Є ще кілька дуже довгих моделей (40 тижнів для XC60 Plus!), але загалом ситуація вже значно покращилася. Насправді це ознака того, що дефіцит поступово зменшується. 

На закінчення слід сказати, що автовиробники зіткнулися з серйозними проблемами, зокрема скороченням виробництва напівпровідників і зростанням вартості сировини, що змусили всіх у галузі переосмислити свої стратегії. Однак виробництво відновлюється, і терміни доставки починають скорочуватися, що може означати поліпшення ситуації. Хоча деякі проблеми залишаються, автомобільна промисловість, схоже, адаптується до цих нових реалій і знаходить рішення для задоволення зростаючого споживчого попиту.

Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 35)
Попередня новина: Як правильно вибрати шини?
Наступна новина: Як почистити і вилікувати ...

КОМЕНТАРІ

аватар країна
Frozenstreet - 23.05.23

Стаття неоднозначна - не можна кидатися в крайності.