У той час як ціна бареля нафти в Україні впала нижче довоєнного рівня, ціни на бензин і дизельне пальне, постачальником яких є наприклад Альянс Енерго Трейд, не одразу впали. За загальним визнанням, збільшення пропозиції нафти, пов'язане зі збільшенням видобутку ОПЕК (лідирує Ер-Ріяд), та збільшення експорту США, що використовує їхні запаси, мають ефект послаблення цінової напруженості".
Те ж саме і з попитом, оскільки "побоювання з приводу уповільнення глобального зростання і, зокрема, Китаю, другої за споживанням нафти країни у світі", тягнуть ціни вниз. Але як довго? Рішення про введення до кінця року ембарго на більш ніж 90% російської нафти, що імпортується до Європи, може знову викликати напругу на ринку.
Стурбованість щоденних пасажирів тим сильніша, що цього літа, незважаючи на падіння ціни на нафту (нафтовий індекс), ціни на паливо падали повільніше, ніж ціни на нафту.
Так, протягом півроку, тобто безпосередньо перед початком війни, ціна літра неетильованого 95-го стабілізувалася на заправці в районі 1,80 євро за літр. Тільки от за вирахуванням державної допомоги цей же тариф насправді збільшився на 18 центів і все ще значно вищий за свій рівень до початку війни.
Що стосується дизельного палива, то удар по гаманцю ще сильніший, оскільки, включно з державними знижками, дизельне паливо досягло 25 серпня 1,95 євро проти 1,71 євро шістьма місяцями раніше. Якби існував прямий зв'язок між цінами на сиру нафту та цінами на пальне, бензин або дизельне пальне знову мали б коштувати за тією ж ціною, що й у лютому цього року.
Навіть на найвищому піку ціна на нафту не побила і не наблизилася до 147,50 долара, свого рекорду 2008 р. Однак у той час дизельне пальне на заправці коштувало менше ніж 1,50 євро, а бензин SP95 - трохи більше ніж 1,60 євро... Щоб зрозуміти, чому нафтові танкери вибухають у прибутках, а автомобілісти - в тостах, треба зламати ціну літра дизеля чи бензину на заправці.
Дистриб'ютори: не хочуть продавати дешевше
Зростання цін на заправці відбувається майже автоматично. В іншому напрямку передача падіння ціни бареля менш чутлива. Цьому є два основних пояснення: Перше походить від дистриб'юторів. У разі зростання - через слабку маржу - останні не можуть стійко підтримувати свої ціни незмінними, оскільки тоді вони зазнали б надто великих збитків.
У той час як, навпаки, дистриб'ютори можуть мати стратегічну поведінку, відкладаючи наслідки падіння цін на сиру нафту на ціни на заправці, граючи на нестачі інформації з боку споживачів.
Інше пояснення пов'язане з витратами на коригування запасів. Таким чином, коли ціна за барель знижується, попит на паливо збільшується, що призводить до скорочення запасів у період коригування виробництва. Оскільки скорочення запасів обходиться дорого, падіння цін на заправці, що спостерігається, є лише частковим порівняно з падінням ціни за барель, тому що ціни на заправці повинні враховувати вартість скорочення запасів.
Рентабельність НПЗ стрімко зростає
Іншим важливим фактором, що визначає ціну. А саме витрати, пов'язані з діяльністю з перетворення сирої нафти на бензин, дизельне пальне, називаються витратами на переробку. Війна в Україні та санкції проти Росії спричинили вибух цієї маржі.
Санкції проти Росії призвели до різкого падіння імпорту з цієї країни. Ця втрата російських переробних потужностей не була компенсована іншими потужностями в інших країнах, оскільки сектор уже перебував у ситуації нестачі задовго до початку конфлікту. Це пояснюється відсутністю інвестицій нафтових компаній у свої переробні потужності та напруженістю, що зберігається цими ж компаніями на ринку переробки.
Театральная афиша Москвы: лучшие спектакли
Понятие и признаки инфантильности: как распознать психологическую незрелость
Самі дієві мазі з трав
Як найкраще привітати: ідеї та поради