Гібридний автомобіль: як це працює,переваги та недоліки

Гібридний автомобіль: як це працює,переваги та недоліки

16.06.23 19:30 0 17624

Перш ніж ми дізнаємося, як працює гібридний автомобіль, нам потрібно переглянути визначення гібридного автомобіля. Гібридний автомобіль має два двигуни на борту: двигун внутрішнього згоряння та електричний блок. Вони можуть бути з'єднані по-різному, залежно від гібридної технології, розробленої виробником. Звичайний гібридний автомобіль не споживає паливо нижче 30-50 км/год, якщо дозволяє рівень заряду акумулятора. У заторі, в "зоні 30", при маневруванні на парковці, двигун внутрішнього згоряння вже не постачається паливом, а приводить в рух колеса завдяки вбудованому електродвигуну. Коли мова заходить про те, як працює гібридний автомобіль, прості гібриди можна розділити на дві категорії. Перша більше покладається на двигун внутрішнього згоряння, а друга - на електричну енергію. Про це і багато іншого дивитися тут.

Як працює гібридний автомобіль?

У переважній більшості моделей бензиновий двигун приводить у рух колеса, за певних умов йому допомагає електродвигун. Останній працює переважно на низьких швидкостях, а іноді й самостійно, залежно від ситуації, яку оцінює бортовий комп'ютер.

Акумуляторна батарея невеликої ємності забезпечує електроенергію, необхідну для роботи двигуна. Його можна розмістити під підлогою, на задньому сидінні або в частині багажника. Він автоматично підзаряджається під час гальмування та уповільнення за рахунок інерції автомобіля.

Гібридні автомобілі також працюють заднім ходом. Він має двигун внутрішнього згоряння, який на низьких швидкостях використовується лише для виробництва енергії, що зберігається в акумуляторі. Акумулятор живить електродвигун, який приводить автомобіль у рух.

Електродвигун працює як генератор: обертаючись у вакуумі, він виробляє електроенергію, яка зберігається. У деяких моделях використовується окремий генератор або стартер-генератор змінного струму.

На високих швидкостях двигун внутрішнього згоряння та електродвигун працюють разом, забезпечуючи найкращий компроміс. Однак останні гібридні моделі можуть їхати повністю на електротязі до 90 або 100 км/год. На дуже коротких відстанях і в оптимальних умовах (наприклад, на спуску) двигун внутрішнього згоряння можна навіть вимкнути на швидкості до 130 км/год на автомагістралі.

Існують також гібриди з більшою ємністю, які можна під'єднати до розетки для підзарядки акумулятора. На відміну від них, гібриди, що не підзаряджаються, не потребують підключення до електромережі. Якщо гібридні автомобілі пропонують максимум 2-3 кілометри повністю електричного ходу, то PHEV може запропонувати до 60 кілометрів "нульових викидів".

Чи варто купувати гібридне авто?

Існує кілька типів традиційних гібридних технологій, які по-різному розподіляють зусилля між двигуном внутрішнього згоряння та електродвигуном і використовують специфічні системи трансмісії. Саме це і визначатиме потенціал економічності двигуна.

Хоча найпоширеніша конструкція поєднує в собі двигун внутрішнього згоряння та електродвигун, що приводяться в рух однією віссю, деякі транспортні засоби оснащені незалежними електродвигунами ззаду і головним двигуном внутрішнього згоряння спереду.

Незалежно від технології в деталях, звичайні гібридні автомобілі є одними з найдоступніших транспортних засобів на альтернативних джерелах енергії. Значно скоротити цей розрив можна завдяки акціям, які регулярно пропонують виробники.

Слід зазначити, що звичайні гібридні автомобілі більше не мають права на екологічний бонус з 2017 року. Однак вони можуть мати право на бонус за переобладнання. Але з огляду на нинішні ціни на пальне, менша витрата є беззаперечною перевагою з точки зору рентабельності.

Переваги класичного гібридного автомобіля

  • Знижена витрата пального.
  • Використання кінетичної енергії гальмування та уповільнення, яка втрачається у 100% автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння.
  • Економія гальмівних колодок завдяки рекуперативному гальмуванню.
  • Комфортна їзда містом на низьких швидкостях (тиша, плавний хід, легке маневрування).
  • Зменшення витрат на технічне обслуговування (автоматична або варіаторна коробка передач, двигун працює на ідеальних обертах і розвантажується за рахунок електродвигуна).
  • Довший термін служби, ніж у звичайного бензинового автомобіля (немає ручного зчеплення, бензиновий двигун менш навантажений і регулюється бортовим комп'ютером).

Недоліки звичайного гібридного автомобіля

  • Дещо вища ціна покупки, ніж у 100% моделі з двигуном внутрішнього згоряння.
  • Низька ємність акумулятора, що дозволяє їздити на електротязі лише в певний час, автоматично обраний бортовим комп'ютером (як правило, на низькій швидкості).
  • Виключне використання бензину як первинної енергії. Гібридний автомобіль є переважно тепловим, відновлюючи енергію, яка зазвичай втрачається під час гальмування та уповільнення. Його неможливо під'єднати до електромережі, а отже, вибрати походження споживаної на борту електроенергії, на відміну від плагін-гібрида або 100% електромобіля.
  • На високих швидкостях на автомагістралях і під час поїздок без регулярного гальмування або уповільнення батарея не підзаряджається. Тому електродвигун працює рідко, якщо взагалі працює, залежно від моделі, і має надмірну вагу, що призводить до дещо більшого споживання пального.
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 33)

КОМЕНТАРІ